بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح جزئیات مراحل درمانی آقای کیارستمی از 13 فروردین ماه 95 تا زمان رفتن این کارگردان به فرانسه، گفت: زمانیکه ما با دستور وزیر بهداشت پیگیری درمانی آقای کیارستمی را بر عهده گرفتیم، شرایط بسیار بی‌ثباتی داشتند. فشار خونشان پایین و نبض‌شان بسیار ضعیف بود. حال اینکه چرا اینگونه بود را باید از سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی پرسید.
تدبیر24»دکتر پایدار در مراسم سالگرد عباس کیارستمی با بیان اینکه من با آقای کیارستمی در کارهای سینمایی‌شان آشنایی پیدا کردم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم که درگیر مسائل درمانی‌شان شوم، گفت: شب 13 فروردین ماه سال گذشته آقای وزیر با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که آقای کیارستمی در بیمارستان بستری است و مورد عمل جراحی قرار گرفته و برایشان مشکلاتی پیش آمده، دکتر هاشمی به من گفتند به بیمارستان بروید و گزارشی از وضعیت‌شان تهیه کنید و به من اطلاع دهید.

وی افزود: من همان شب به بیمارستان رفتم و گزارش کاملی از مراحل درمانی و شرایط آقای کیارستمی را مطالعه کردم و گزارشی به وزیر دادم و آقای وزیر گفتند هر اقدامی که لازم است برایشان انجام دهید و از آن زمان بود که ما درگیر درمان آقای کیارستمی شدیم.

پایدار با بیان اینکه زمانی که ما با آقای کیارستمی در بیمارستان مواجه شدیم فشار خون‌شان پایین بود و نبض‌شان بسیار ضعیف بود،  ادامه داد: همان شب اقداماتی انجام شد تا بالاخره صبح روز بعد فشار خون بالا آمد و ما تا حد زیادی امیدوار شدیم. همان روز آقای وزیر خودشان با ماشین شخصی و بدون محافظ به بیمارستان آمدند و پرونده آقای کیارستمی را مطالعه کرده و دستوراتی صادر کردند. بعد از آن تیمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کار درمان آقای کیارستمی را بر عهده گرفتند که این تیم شامل دکتر ظفرقندی، دکتر فاضل، دکتر مجتهدزاده، دکتر حدادی، دکتر محرز و ... بودند و اولین جلسه این تیم صبح روز بعد تشکیل شد و اصول کارمان مشخص شد.

وی با بیان اینکه باید توجه کرد پیش از مواجهه ما با آقای کیارستمی ایشان چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند و وضعیت بی ثباتی داشتند و از کنار شکمشان نشت ادرار وجود داشت، گفت: بعد از اینکه این تیم درمانی پیگیری کار درمان را بر عهده گرفت شرایط‌شان کنترل شد و از ICU به بخش منتقل شدند. بعد از آن گفته شد که باید دستگاه تنفسی را از آقای کیارستمی جدا کنیم و برای این کار نیازمند دستگاه خاصی بودیم که تنها یک مورد از آن در بیمارستان مسیح دانشوری وجود داشت و از آنجایی که به بیمار دیگری وصل بود نمی‌توانستیم آن را جابجا کنیم. خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد ساعت 9 شب دستگاه مورد نظر به ارزش 300 میلیون تومان تهیه و وارد بیمارستان شد و دو روز بعد توانستیم دستگاه تنفسی را جدا کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بعد از پایدار شدن شرایط آقای کیارستمی ایشان را به منزل منتقل کردیم و در منزل هم به طور متناوب ملاقاتشان می‌کردیم اظهار کرد: بعد از آن آقای کیارستمی یک روز تب کردند و بعد از چندی به بیمارستان آراد منتقل شدند و متوجه شدیم که دچار عفونت شده‌اند. از آنجایی که در آن زمان جراحی مجدد برایشان مناسب نبود چرک عفونت را با سی تی اسکن تخلیه کردیم و تب کاهش یافت و ایشان به بخش منتقل شدند.

پایدار همچنین گفت: بعد از این مسائل بود که موضوع رفتن به فرانسه برای ادامه درمان طرح شد اما ما به ایشان گفتیم حوصله کنید تا شرایط بهتر شوند اما آقای کیارستمی نپذیرفتند. چندین بار هم به پسرشان گفتیم که ایشان را راضی کند تا بماند اما قبول نکردند و روز بعد عازم فرانسه شدند. البته در فرانسه هم با پسرشان ارتباط داشتیم اما یک روز اوایل صبح اعلام کردند که آقای کیارستمی در فرانسه فوت شده است.

نظام پزشکی و پزشکی قانونی پاسخگو باشند

وی با بیان اینکه من از 13 فروردین ماه 95 هدایت تیم درمانی را برای پیگیری وضعیت آقای کیارستمی بر عهده گرفتم گفت: این در حالیست که پیش از آن آقای کیارستمی چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفته بود. حال اینکه ایراد چه بوده و چه اتفاقی افتاده من مرجع توضیح آن نیستم و نمی‌توانم قضاوت کنم. من زمانی که آقای کیارستمی را دیدم نبض‌شان بسیار ضعیف بود حال اینکه چرا اینگونه بود را باید از سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی پرسید.

وی همچنین گفت: در عمل جراحی اول آقای کیارستمی دچار خونریزی شدند و در نوبت سوم جراحی التهاب کیسه صفرا و در جراحی چهارم نشت ادرار اتفاق افتاده بود و وقتی که ما کار را بر عهده گرفتیم همه این مشکلات ایجاد شده بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها