بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
جمشید مشایخی معتقد است: «عشق، صمیمیت و سادگی حلقه‌های مفقوده‌ای هستند که این روزها نایابند اما در مجموعه «شهرزاد» به خوبی به چشم می‌خورد و مخاطب را با خود درگیر می‌کند که چرا به چنین روزگاری رسیده‌ایم.»
تدبیر24»در یادداشت جمشید مشایخی که در ابتدای هفته‌نامه مجازی «شهرزاد» چاپ شده، آمده است: «مهمترین نکته‌ای که در یک هنرمند باید وجود داشته باشد، احساس وظیفه در قبال مردم و کشورش است. مهم‌تر آنکه یک هنرمند، چنین احساس وظیفه‎ای را در آثارش قرار دهد؛ موضوعی که در آثار حسن فتحی و مخصوصا سریال «شهرزاد» به خوبی مشهود است. متاسفانه امروز مردم از هم دور شده‌اند و از هم خبر ندارند. درست است که دیوارها بهم چسبیده و درها بهم نزدیک است اما دل‌ها از هم دور شده است، درحالی که قدیمی‌ترها معتقد بودند که همسایه از فامیل نزدیک‌تر است در حالی که امروز ما حتی از نزدیکان و آشنایان‌مان کمتر خبر داریم. اما این امر مهم در سریال «شهرزاد» به خوبی نمایش داده شده است که چطور آدم‌ها برای حل مشکلات دوست، آشنا و فامیلشان تدبیر می‌کردند و از دل مایه می‌گذاشتند. فتحی نمونه واقعی از یک خانواده ایرانی با همان مشکلات آشنا را به تصویر کشیده است که بیشتر وجه سادگی و بی‌آلایشی آن، مخاطب را جذب می‌کند.

من در مجموعه‌های «روشن‌تر از خاموشی» و «پهلوانان نمی‌میرند» که هر کدام از جمله آثار ماندگار هنر ایران هستند، با حسن فتحی کار کردم و به خوبی با اخلاقش آشنا هستم. من او را نمونه کاملی از یک کارگردان ایرانی می‌دانم که با فهم و درایت صحیحش می‌داند که چطور مخاطب را با خود همراه کند. او بی‌تفاوت اقدام به سریال‌سازی نمی‌کند و این امر از همان احساس مسئولیتش در قبال مردم و کشور نشات گرفته است.

فتحی در بیشتر آثارش به وقایع تاریخی می‌پردازد؛ در واقع به مواردی که در آن زمان‌ها وجود داشته و امروز از بین رفته است. عشق‌ها و محبت‌هایی که امروز دیگر در میان ما وجود ندارد و به همین دلیل هم «شهرزاد» توانسته مخاطب را به سمت خود بکشاند. عشق، صمیمیت و سادگی حلقه‌های مفقوده‌ای هستند که این روزها نایابند اما در این مجموعه به خوبی به چشم می‌خورد و مخاطب را با خود درگیر می‌کند که چرا به چنین روزگاری رسیده‌ایم. در این مجموعه اتفاقات ملی شدن صنعت نفت و هم‌زمان کودتای ۲۸ مرداد به تصویر کشیده شده است؛ اتفاقات بسیار مهمی که جوانان هیچ وقت این وقایع را به چشم ندیده‌اند. این مجموعه می‌تواند به آشنایی آن‌ها در این زمینه کمک کند و البته مهم‌تر از آن، در کنار همه این اتفاقات، مقوله «عشق» است که به معنای واقعی‌اش در این مجموعه شاهد آن هستیم. برای من جنبه عاشقانه سریال بسیار قابل توجه و مهم است زیرا خودم زندگی‌ام را با عشق شروع کردم.

به نظرم برای مجموعه شهرزاد می‌توان تندیس عشق را به حسن فتحی داد. به جرات می‌توان گفت که فصل دوم «شهرزاد» هم مانند فصل اول از جذابیت‌های لازم برخوردار خواهد بود و می‌تواند هر هفته میهمان خانه‌های ما باشد.»

به گزارش ایسنا، دومین شماره هفته‌نامه مجازی «شهرزاد» جمعه، ۱۶ تیر ماه در ۲۸ صفحه با یادداشتی از جمشید مشایخی درباره سریال شهرزاد و حسن فتحی کارگردان مجموعه منتشر شد.

همچنین در این شماره هفته‌نامه اینترنتی «شهرزاد» به گفت‌وگویی با گلاره عباسی بازیگر این سریال،  واکنش بازیگران سینما و تلویزیون درباره این مجموعه، نقد آنتونیا شرکا (منتقد)، نظر اهالی رسانه در حوزه گردشگری و بازتاب رسانه ها پرداخته شده و  گزارشی از شهرک سینمایی غزالی به همراه عکس‌نوشته‌هایی از قسمت دوم و عکس‌هایی از قسمت سوم سریال شهرزاد منتشر شده است.

هفته‌نامه مجازی «شهرزاد» روزهای جمعه بر روی کانال تلگرام http://t.me/shahrzadseason۲  و سایت رسمی شهرزاد www.shahrzadseries.com  عرضه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها