بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
حمدحسن طالبیان اظهار داشت: کمیته میراث‌جهانی در روز جمعه 16 تیر 96، در چهل‌ویکمین اجلاس خود که در شهر کراکوف لهستان؛ با وجود تلاش‌های مذبوحانه سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو برای جلوگیری از تصمیم‌گیری این کمیته به‌نفع فلسطینیان، استقلال خود را حفظ کرد و در رأی‌گیری‌ای که انجام گرفت شهر قدیمی الخلیل (هبرون) و حرم ابراهیمی را به‌دلیل تجاوزات دولت اشغالگر قدس در فهرست آثار درخطر یونسکو قرار داد.
تدبیر24»معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: این تصمیم با واکنش بی‌ادبانه، گستاخانه و بسیار سخیف سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که در پایان سخنانش، بدون رعایت شأن جلسه و نزاکت عمومی، گفت که باید به دستشویی برود چرا که رفتن به آنجا برایش مهم‌تر از حضور در این اجلاس است. در واکنش به این اقدام وهن‌آمیز او، هنگامی که جلسه را ترک می‌کرد، تمام حضار یک‌صدا او را به باد تمسخر گرفتند و هو کردند.

طالبیان افزود: با اصرار هیئت رژیم صهیونیستی و حمایت چند عضو کمیته میراث‌جهانی، قرار شد انتخابات به‌صورت مخفی انجام شود، درحالی‌که گروه عرب بر لزوم برگزاری علنی رأی‌گیری اصرار داشت؛ با وجود این، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی لبنان، کویت و تونس، که از اعضای عرب کمیته میراث‌جهانی هستند، با 12 رأی مثبت، 6 رأی ممتنع و فقط 3 رأی منفی، با کسب بالای آرای لازم به‌تصویب رسید.

وی اضافه کرد: سفیر رژیم صهیونیستی در سخنانش اقدام کمیته میراث‌جهانی در ثبت الخلیل را لکه ننگی در تاریخ یونسکو قلمداد کرد و شدیداً به آن تاخت. همچنین سفیر کشور آلمان را خطاب قرار داد و گفت که باید خجالت بکشد از اینکه پشت میز کشوری نشسته که 6 میلیون یهودی را قربانی اهداف سیاسی و نژادی خود کرده است. همچنین ضمن انتقاد شدید از سفیر کوبا، دولت آن کشور را دولتی دیکتاتور و ناقض حقوق بشر عنوان کرد.

طالبیان ادامه داد: سفرای دو کشور یادشده در سخنانی اظهار داشتند که بنا ندارند به توهین‌ها و اظهارات بی‌اساس و سخیف و احمقانه سفیر رژیم صهیونیستی پاسخ دهند. سفیر فلسطین نیز با ایراد سخنانی، ضمن تشکر از اعضای کمیته میراث‌جهانی، آن را مایه اعتبار و نشانه استقلال یونسکو عنوان کرد. سفیر کویت نیز اظهار داشت که رأی امروز، درواقع، رأی به انسانیت، شرافت و نیز رأی علیه تجاوز و اشغالگری است.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: در گزارش رسمی یونسکو بارها به اشغالگری رژیم اشغالگر قدس اشاره شده و بر اهمیت همکاری جهانی برای حفاظت فراگیر از آثار و محوطه‌های فلسطینیان و نیز بر تهیه و اجرای برنامه ویژه‌ای برای مرمت و مدیریت این سایت بسیار ارزشمند جهانی به‌صورت اضطراری تأکید شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها