بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید از افردی که به طور مستقیم در امور دخالت دارند و متخصص هستند، استفاده کرد.
تدبیر24»علی وقف‌چی  اظهار کرد: آنچه که در بسیاری از موارد در رابطه با آمارها ایجاد مشکل می‌کند عدم استفاده کاربردی از آمارهای ارائه شده است و اینکه صرفا آمارها ارائه می‌شوند و مرجعی برای آنالیز این آمارها وجود ندارد، خود ضعفی مهم در کشور است.

وی ادامه داد: در بخش صنعت گفته می‌شود که 99 درصد صنایع ایران مزیت نسبی ندارند که با این بیان مخالف هستم، چرا که از همه منابع آن‌گونه که باید به درستی استفاده نشده است، پس نمی‌توان گفت که 99 درصد صنایع کشور مزیت نسبی ندارند.

وی با بیان اینکه بخش تولید ایرادات اساسی دارد، خاطرنشان کرد: برای بررسی مشکلات بخش تولید باید همه بخش‌های تولید چه بخش دولتی آن و یا چه بخش خصوصی مورد توجه و مشورت قرار گیرد و در تصمیم‌گیری‌ها از افرادی که مستقیما در امور دخالت و حضور دارند و تجربه‌های زیادی را در طی سال‌های فعالیت خود کسب کرده‌اند، استفاده کرد تا نتیجه به دست آمده بسیار موثر بوده و بر اساس منافع بخشی از جامعه نباشد بلکه بر اساس منافع همه بخش‌های دخیل در این امر باشد.

وقف‌چی، بازاریابی را بحثی مهم‌تر از تولید دانست و یادآور شد: قرار نیست که در کشور همه محصولات تولید شود، بلکه تولیدات در کشور باید بر اساس میزیت نسبی برای رقابت‌پذیری و نیاز داخلی و جهانی تولید شود و این مسائل باید در سطح کشوری و کلان بحث و بررسی و نیز حل شود و به صورت یک برنامه و یا قانون به همه کشور ابلاغ شود وگرنه تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای حتی اگر درست و مناسب هم باشد در طولانی مدت کارآیی خود را از دست خواهد داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بارها راه‌های ارتباطی برای ارائه انتقادات و پیشنهادات برای مردم ارائه شده تا آنانی که در امور به طور مستقیم دخالت دارند، نظرات خود را برای بهبود وضعیت قانون‌گذاری ارائه کنند ولی متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار داشت: در کشور فقط نباید نفت صادر کرد ولی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و بازاریابی‌هایی که انجام می‌شود، محصولاتی که در تولید آن‌ها مزیت نسبی وجود دارد و قابل رقابت در بازارهای جهانی است، صادر شود و در بحث واردات نیز پس از اینکه از همه توان تولیدی استفاده شد و امکانات و پتانسیل‌های موجود پاسخ‌گوی نیاز در کشور نشد، واردات باید انجام شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها