بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
وقف‌چی تاکید کرد
یکی از طراحان سوال از رئیس‌جمهور گفت: به نمایندگی از ۱۲۰ نفر امضاء کننده سوال از رئیس‌جمهور از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهم موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دهد.
تدبیر24»علی وقف‌چی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مردم با تاسی از شهید مدرس تمام وجود خود را خالصانه و صادقانه در طَبَق اخلاص گذاشته و بدون نگرش سیاسی از حیثیت نظام دفاع می‌کنند. تجربه ۲۸ سال گذشته نشان می‌دهد با تساهل و تسامح نمی‌توان کشورداری کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه اعتماد ملی به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید در دفاع از اعتماد ملی انجام شود، گفت: حل مشکل دو میلیون سپرده‌گذار با جمعیت ۸ میلیون نفری که تقریبا ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند، خواستاریم. نمایندگان برای دفاع از منافع ملی قسم خورده‌اند. نمایندگان برای حفظ منافع حزبی و منافع دولت قسم نخورده‌اند. سوال از رییس جمهور آخرین اقدام برای تامین منافع دو میلیون سپرده گذار است و امضاء کنندگان طرح سوال از رییس جمهور دلسوزترین افراد به رییس‌جمهور هستند که بدون نگرش سیاسی می‌خواهند وضعیت پولی و مالی کشور بدتر از این نشود. سوال از رییس‌جمهور به معنای مخالفت با رییس‌جمهور یا دولت ایشان نیست. دولت جلوی بدتر شدن وضعیت مالی و پولی کشور را بگیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه با وجودی که ۱۰ ماه از نابسامانی پولی و مالی می گذرد اما هیچ اقدام عملی توسط مسئولان به ویژه رییس کل بانک مرکزی با وجود سه بار تعهد کتبی انجام نشده است، شاید توان این کار را ندارند. ابهامات زیادی در پرونده‌های موسسات مالی و اعبتاری وجود دارد که با وجود سوال مکتوب از بانک مرکزی بعد از ۲۰ روز هنوز پاسخ نداده است. تسهیلات میلیاردی به چه افرادی پرداخت شد؟ نظارت بانک مرکزی چه شده؟ چرا صدا و سیما به سپرده گذاران دو ساعت وقت دفاع نمی‌دهد؟ و ده‌ها سوال بی جواب دیگر.

وقف‌چی خطاب به روحانی، گفت: از رییس جمهور که رییس جمهور قانونی ملت ایران است می‌خواهم در اسرع وقت نسبت به سوال ۱۲۰ نماینده در جهت رفع مشکل سپرده گذاران پاسخ عملی بدهید. مجلس با اقتدار اعلام می‌کند آماده کمک به دولت برای حل مشکلات پولی و مالی کشور است. تا این معضل برطرف نشود مشکلات اقتصادی هم حل نمی شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها