بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
یک کارشناس بازار کار می‌گوید: تا زمانی که فرصتهای شغلی بسیاری در کشور خالی و کم تقاضا باشد و جویندگان کار به سمت این شغل‌ها هدایت نشوند، عدم تعادل بازار کار همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.
تدبیر24»علی‌اکبر سیارمه ، درباره دلیل افزایش تعداد جویندگان کار و خالی بودن فرصتهای شغلی در کشور، گفت: نبود تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار یکی از مشکلاتی است که با آن مواجهیم و چنانچه برنامه‌ریزی مناسبی برای آن نداشته باشیم و کارجویان را به سمت مشاغل خالی سوق ندهیم این عدم تعادل همچنان باقی خواهد ماند.

وی بخشی از مشکل بیکاری در کشور را ناشی از عدم حمایت سیستم بانکی و سود بالای تسهیلات دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان برای گرفتن وام و تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند؛ از آن طرف برخی سوء استفاده‌ها در گرفتن تسهیلات موجب می‌شود تا این منابع در جای دیگری صرف شود و نظارتی بر نحوه هزینه آن نشود.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه برای ایجاد شغل باید بسترهای آن فراهم شود و یکی از این بسترها، پول است، ‌تاکید کرد: بدون پول نمی‌توان اشتغالزایی کرد در عین حال باید مراقب بود که منابع دچار حیف و میل نشود و صرفا پاشیدن پول نباشد.

 سیارمه ادامه داد: از طریفی پول باید به گونه‌ای تزریق شود که منجر به تولید و اشتغال شده و بازگشت سرمایه را به دنبال داشته باشد مثلا در حادثه ساختمان پلاسکو اعلام کردند به کارگران زیان دیده و تولیدی‌های دچار حریق، وام بانکی می‌دهند اما صاحبان کارگاهها وقتی مراجعه کردند، متوجه شدند سود این تسهیلات بالاست و از عهده بازپرداخت آن برنمی‌آیند، در حالی که سرمایه و محصولشان را از دست داده بودند و باید دوباره مشغول کار می‌شدند و به تولید می‌رسیدند تا بتوانند اقساط را بپردازند ولی عطای وام را به لقایش بخشیدند.

وی همچنین بخشی از بیکاری و رکود کارخانه‌ها در کشور را ناشی از واردات بی‌رویه دانست و افزود:‌ دولت باید با دستگاههایی که اجازه واردات می‌دهند، برخورد کند تا از کالاهای انباشته در کف بازار کار جلوگیری و راه نفس کشیدن برای تولید داخل باز شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها