بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
در این گزارش راهنمای سفر به ایتالیا به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران تابستانی جهان گردآوری شده است.

تدبیر24» برای همه ما سفر بخش مهمی از زندگی است. تعطیلات که از راه م‍ی‌رسد، هر کدام از ما به فکر گذراندن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن می‌افتیم. سفر یکی از این راه‌هاست. حالا این مسافرت می‌تواند به یکی از شهر‌های داخلی باشد و یا سفر به خارج از کشور و گردشگری جهانی.

اما قبل از هر مسافرتی تهیه یک نقشه راه و یا کسب اطلاع از راهنمای سفر به منطقه مورد نظر لازم است. کشور ایتالیا هم توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. از همین رو راهنمای سفر به ایتالیا را برای شما آماده کردیم.

در زمینه راهنمای سفر به ایتالیا باید بدانید که ایتالیا با مرکزیت رم کشوری است که در جنوب قاره اروپا واقع شده و امروزه از نظر توسعه‌یافتگی به جایی رسیده که جزو گروه هشت به حساب می‌آید. این کشور با جمعیتی بالغ بر ۶۰ میلیون و 600 هزار نفر پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می‌رود.

 

راهنمای سفر به ایتالیا

 

کشور ایتالیا با آب و هوای معتدل خود یکی از گزینه‌ها برای گردشگران تابستانی جهان است و نقشه آن شباهت بسیاری به چکمه دارد.

در راهنمای سفر به ایتالیا می‌خوانید؛ این کشور از نظر جغرافیایی به ۲۰ ناحیه با نام‌های آبروتزو، واله دائوستا، آپولیا، باسیلیکاتا، کالابریا، کامپانیا، امیلیا-رومانیا، فریولی ونتزیا جولیا، لاتزیو، لیگوریا، لمباردی، مارکه، مولیز، پیمونت، ساردنی، سیسیل، توسکانی، ترنتینو آلتو آدیجه، اومبریا و ونتو تقسیم شده است. این کشور ۱۱۰ استان و ۸۱۰۰ شهرداری را نیز در برگرفته است.

 

راهنمای سفر به ایتالیا


شایان ذکر است؛ در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۵ شهر ایتالیا به عنوان ابرشهر در نظر گرفته شدند. البته هنوز تقسیمات جدید شهری ایتالیا به مرحله رسمی و اجرایی نرسیده است.

درباره راهنمای سفر به ایتالیا باید بدانید؛ از زبان‌های رایج در ایتالیا می‌توان به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، لیگوری، اسلوونیایی، لومباردی، پیدمونتی، ونیزی، ناپلی، توسکانی، ساساری و ساردو کمپیدانی اشاره کرد.

 

راهنمای سفر به ایتالیا


خاطرنشان می‌شود؛ برج پیزا، ونیز، آمفی تئاتر رم باستان، پمپئی، دریاچه کومو، ساحل آمالفی، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره فلورانس، پنج روستا،واتیکان و رومن فروم از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا به حساب می‌آیند.

 

راهنمای سفر به ایتالیا


برج پیزا


برج پیزا که در شهر پیزای ایتالیا قرار گرفته، با ارتفاعی بالغ بر ۵۶۷۰ متر، یکی از مشهورترین برج‌های کج جهان است و یک اثر هنری به شمار می‌آید. بر اساس گفته‌های معماران ساختمان اسفنجی خاک زیربنای برج پیزا علت اصلی انحراف این برج به سمت جنوب شرقی است. به گفته کارشناسان بنای برج پیزا بر روی یک زمین باتلاقی ساخته شده است.

 

راهنمای سفر به ایتالیا

 

ونیز


ونیز عنوان جزیره‌ای در شمال ایتالیا بوده که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. این شهر یکی از شهر‌های گردش‌پذیر جهان به حساب می‌آید و از جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به میدان سن مارکو اشاره کرد.

یادآور می‌شود گردشگرانی که از شهر ونیز بازدید می‌کنند، با قایق در سطح شهر حرکت می‌کنند.

 

راهنمای سفر به ایتالیا

 


واتیکان


واتیکان با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر کم‌جمعیت‌ترین کشور دنیا به حساب می‌آید و امروزه به عنوان یکی از دولت‌شهر‌های مستقل ایتالیا شناخته می‌شود. این دولت‌شهر مستقل کلیسای سن‌پیر که بزرگترین کلیسای جهان بوده را در خود جای داده است.

 

راهنمای سفر به ایتالیا

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها