بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
شرکت انرژی هندی ONGC Videsh در مناقصه آینده برای اکتشاف و توسعه میدان‌های گازی فراساحلی لبنان شرکت خواهد کرد.
تدبیر24»شرکت ONGC Videsh که بازوی سرمایه گذاری خارجی شرکت "اکتشاف نفت و گاز طبیعی" هند است، یکی از چند شرکتی است که برای شرکت در مناقصه مجوزهای اکتشاف و تولید فراساحلی لبنان واجد شرایط شناخته شده است.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند که در راس هیاتی در کنفرانس "کنگره نفت جهان" در استانبول حضور پیدا کرده بود، در پیام توییتی پس از دیدار با سزار ابوخلیل، وزیر انرژی و آب لبنان این خبر را اعلام کرد.

پرادهان گفت: این دیدار در زمینه مشارکت ONGC Videsh در دور آتی مناقصه برای میدان‌های گازی فراساحلی در لبنان اهمیت داشت.

فرآیند برگزاری مناقصه برای بلوک‌های فراساحلی ۱، ۴، ۸، ۹ و ۱۰ که از میان آنها سه بلوک در مجاورت آب‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد، به دلیل بن‌بست سیاسی که تا زمان تشکیل دولت جدید لبنان در اواخر سال گذشته وجود داشت، سال‌ها به تاخیر افتاده بود.

در حوزه ای که لبنان به همراه قبرس، رژیم صهیونیستی و مصر در دریای مدیترانه قرار دارند، میدان‌های گازی از سال ۲۰۰۹ کشف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، سایر شرکت‌هایی که واجد شرایط شرکت در مناقصه شناخته شده‌اند، شامل قطر پترولیوم، شرکت انگلیسی  نیو ایج افریکن گلوبال انرژی و پتروپارس ایران هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها