بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
‌رييس اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري شهرستان زاهدان گفت: افزايش اعتبارات حوزه گردشگري سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید چند برابر شده است.
تدبیر24»عدنان حسینی در گفت وگو با ایسنا- اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی گردش پذیر با قابلیت‌های فراون است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان زاهدان در ادامه افزود: ايده و ابتكار طرح سال گردشگري براي سيستان و بلوچستان را استاندار مطرح کرد و تاکنون نیز در این رابطه برنامه‌ها و طرح‌های زیادی در استان اجرایی شده است.

حسینی ارائه تسهیلات به توریست‌ها را یکی از برنامه‌های این سازمان برای جذب گردشگر به استان عنوان کرد و افزود: طبق توافقي كه با ميراث فرهنگي كل كشور انجام شده است تسهيلاتي براي توريست‌ها در نظر گرفته شده است، این تسهیلات در قالب يارانه سفر كه بخشي از هزينه‌هاي انها را سازمان ميراث و فرهنگي پرداخت مي‌كند، اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز اقدامات بسياري در زمينه گردشگري و ارائه تسهیلات به آنان انجام شد كه تقاضا براي سفر به استان را در سال ٩٦ بالا برده است.

رییس میراث فرهنگی زاهدان اجرای تورهای گردشگري را از اماکنی همچون شهر سوخته، ميرجاوه و خاش را از جمله برنامهها برای گردشگران در استان ذکر کرد.

وی نقش رسانهها را در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان به کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: در همین رابطه تور رسانه‌هاي کشوری در استان اجرا شد.

حسینی گفت: شهر گلپورگان كه اولين كارگاه زنده سفال ايران و دومين كارگاه در جهان بعد از ژاپن است، مقدمات ثبت جهاني‌اش فراهم شده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: بمپور و ايرانشهر هم قرار است به عنوان شهر سوزن دوزي در ايران مطرح شود.

حسینی با بیان اینکه در جهان ٢٠ اثر ثبت شده وجود دارد گفت: ٢ اثر از این آثار با موضوعات شهرسوخته و بیابان لوت مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان سيستان و بلوچستان مردم همچنان فرهنگ خود را حفظ كرده و با لباس سنتي در مجامع عمومي حضور دارند كه اين موضوع از ديد گردشگران قابل توجه است.

رييس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري زاهدان تصریح کرد: برنامه‌هاي گسترده‌اي با توجه به قابليتهاي استان سيستان و بلوچستان در سال٩٦ داريم از جمله جشنواره هامين(فصل خرما)و جشنواره انار سنگان و ... كه در سال‌هاي قبل در سطح استان برگزار شده است اما اكنون قرار است با نگاه ملي و بين المللي انها را برگزار كرد.

حسيني در ادامه گفت: وجود اثر طبیعی كوه تفتان به عنوان یک اثر ثبت ملی شده و گل فشان پيرگل و مسجد قديمي خاش به عنوان مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه مطرح است.

وی سنگ نگاره هاي دره نگاران سراوان، معابد جالق و مسجد جامع دزك كه شاهكار معماري است را از دیگر نقاط گردشگری استان بیان کرد.

حسنی، قلعه خشتي و گلي سيب و سوران را به عنوان اثر تاریخی فاخر در منطقه بلوچستان عنوان کرد و گفت: وجود این آثار و چندین مکان تاریخی و گردشگری دیگر در شهرهای سرباز و نیکشهر می‌تواند جاذب توریستهای زیادی به استان باشد.

وی ادامه داد: در استان سيستان و بلوچستان١٧٠٠ اثر وجود دارد كه ٢٠٠اثر مربوط به شهرستان سرباز است  كه يكي از جاذبه‌هاي منحصر به فرد رودخانه سرباز تمساح پوزه كوتاه است.

رييس ميراث فرهنگي و صنايع گردشگري زاهدان بيان كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد نگاه به گردشگري نسبت به دولت قبل تخصصي تر شده است.

حسيني، حفظ ميراث فرهنگي را از هر موضوعي در كشور مهم تر عنوان کرد و گفت: توجه به مقوله صنعت گردشگری اشتغال را در استان به دنبال دارد و باعث رشد فرهنگي مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از رشد فضاي مجازي جامعه تك صدايي بود اما اكنون جامعه و مردم اگاه تر شده‌اند، با اين وجود نگاه جهاني به استان ما هنوز به طور كامل عوض نشده و اين نياز به اجرای برنامه‌های جهادی دارد، گردشگري سیستان و بلوچستان حرف اول را در كشور مي‌زند، تنها راه نجات مردم استان ما از نظر اقتصادي توجه به حوزه ي گردشگري است كه نياز به سرمايه‌گذاري كلان دولتي ندارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها