بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
گابریل:
همزمان با اینکه سیاستمداران آلمانی یکدیگر را مقصر اعتراضات خشونت آمیزی دانستند که بر نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ سایه افکنده بود، وزیر امور خارجه آلمان در اقدامی غیرمعمول از صدراعظم این کشور به شدت انتقاد کرد.
تدبیر24»این اظهارات همزمان با آن مطرح شد که تنش‌ها در حزب حاکم آلمان میان حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و حزب سوسیال دموکرات زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه این کشور درست دو ماه قبل از انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر شدت گرفته است.

برخی مفسران از تصمیم مرکل برای انتخاب هامبورگ، زادگاه تولدش که یک سنت چپ‌گرای افراطی بسیار قوی دارد برای میزبانی نشست گروه ۲۰ انتقاد کردند.

آنها می‌گویند تصمیم مرکل برای نشان دادن تعهدش به آزادی بیان نتیجه عکس داد.

روز دوشنبه اعضای حزب محافظه کار مرکل تلاش کردند تا احزاب جناح چپ آلمان را مقصر اعتراضات خشونت‌آمیز در جریان نشست گروه ۲۰ بدانند. برخی از آنها پیشنهاد کردند که اولا شولز، شهردار هامبورگ از حزب سوسیال دموکرات باید به خاطر ناکامی‌ها در سرکوب ناآرامی‌ها استعفا دهد.

زیگمار گابریل امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با روزنامه فونکه گفت: اولا شولز مسئول برپایی این نشست نیست. هرکسی که خواستار استعفای اوست باید خواستار استعفای آنگلا مرکل نیز شود.

وی افزود: مرکل مسئولیت سیاسی برپایی و رهبری نشست گروه ۲۰ در هامبورگ را برعهده داشت و از این کار یک هدف محرمانه داشت که آن ارتقا دادن محبوبیت خود پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی است.

در همین حال اظهارات گابریل انتقاد شدیدی از جانب آندرس شوئر، دبیرکل اتحاد سوسیال مسیحی یکی از شاخه‌های حزب دموکرات مسیحی مرکل را به همراه داشت.

وی به روزنامه بیلد گفت: "گابریل از کوره در رفته است."

این در حالی است که مرکل نسبت به اظهارات گابریل با خونسردی کامل واکنش نشان داد و گفت: از اینکه وزیر امور خارجه در نشست گروه ۲۰ مرا همراهی کرد و در موفقیت آمیز بودن آن سهیم بود، بسیار خوشحالم. من مطمئنم که ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی حفظ خواهد شد.

وی افزود: نشست گروه ۲۰ باید به خاطر حجم هیات‌های حاضر در یک منطقه شهری بزرگ برگزار می‌شد. کشوری همچون آلمان باید در جایگاهی قرار داشته باشد که بتواند چنین نشست‌هایی را برگزار کند.

در جریان نشست گروه ۲۰ حدود ۲۰ هزار پلیس با صدها معترضی رویارو شدند که خودروها را به آتش کشیده، مغازه‌ها را غارت کرده و به طرف افسران پلیس سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند.

در جریان این ناآرامی‌ها حدود ۵۰۰ افسر پلیس زخمی شدند.

گابریل گفت: با احترام به تمامی موضوعات مهم از جمله بشریت، جنگ،‌ جنگ داخلی، قحطی و فقر که در نشست گروه ۲۰ مطرح شد باید اذعان کرد که این نشست یک شکست کامل بوده است اما متاسفانه امروزه اگر رهبران ۲۰ کشور ثروتمند بتواند با یکدیگر دیدار کنند و اوضاع بدتر نشود باید خوشحال باشیم.

برچسب ها: گابریل ، نشست گروه 20
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها