بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
از ابتدای دولت یازدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال، بیش از 197 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی در سراسر کشور احداث شده است.
تدبیر24»آمارهای وزارت نیرو نشان می دهد، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال 177 هزار و 900 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و 19 هزار و 129 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فرعی احداث شده است.
احداث شبکه های آبیاری و زهکشی به منظور تکمیل چرخه استفاده از آب در بخش کشاورزی و ایجاد تولید پایدار در دستور کار قرار گرفته است.
با توجه به اینکه هر 2 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی یک نفر اشتغال مستقیم و 0.5 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند، ساخت 177 هزار و 900 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و 19 هزار و 129 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی حدود 150 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
گزارش های وزارت نیرو حاکیست، با توجه به حاصلخیز بودن اراضی خوزستان و ایلام، ‌طرح احداث 550 هزار هکتار شبکه در دولت یازدهم با هدف حداکثر انطباق بر اراضی سنتی موجود و در قالب بهبود روش آبیاری و کاهش مصرف فعلی آب آغاز شده است.
همچنین در راستای اعمال نظام حسابداری آب و کنترل برداشت از منابع آب سطحی برای مصارف کشاورزی بخصوص در شبکه های آبیاری و زهکشی، 886 نقطه تحویل آب به ابزارهای اندازه گیری حجمی تجهیز شده اند که این تعداد بیش از 9 برابر عملکرد دولت نهم و دهم (92 نقطه) است.
حمید چیت چیان وزیر نیرو هفته گذشته درباره احداث شبکه های آبیاری و زهکشی گفت: احداث این شبکه ها هم به توسعه کشاورزی و هم موجب استفاده بهینه از آب می شود تا آب با تلفات و هدر رفت کمتر به دست کشاورزان برسد.
شبکه آبیاری و زهکشی 2، 3 ، 4 و 5 دشت ارایض شوش در شمال خوزستان روز دوشنبه گذشته (19 تیرماه) با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید. این پروژه های آبیاری و زهکشی در محدوده غرب رودخانه کرخه و 43 کیلومتری غرب شهر الوان (عبدالخان) در زمین های موسوم به دشت ارایض اجرا شده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها