بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با اشاره به مشارکت این بانک در پروژه میدان مشترک نفتی سروک آذر، گفت: چهار هزار شغل پایدار با همکاری بانک سپه با اجرای کامل این طرح در استان ایلام ایجاد می شود.
تدبیر24»شمس اله اسدالهی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مطرح کردن استراتژی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نقشه راه روشنی برای توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار کرد: حمایت بانک سپه از طرح های مولد و اشتغال زا در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت است و نشان از عزم جدی این بانک برای تحقق این سیاست ها دارد.
وی افزود: بانک سپه در طرح های بزرگ اقتصادی استان ایلام حضور تاثیرگذاری دارد و تامین کننده منابع مالی طرح میدان مشترک نفتی سروک آذر، ارائه کننده تسهیلات ریالی و ارزی برای راه اندازی کارخانه سیمان ایلام، پرداخت تسهیلات برای ایجاد پتروشیمی ایلام و مشارکت در طرح های مهار و تنظیم آب های مرزی استان از جمله اقدامات مؤثر این بانک در جهت کمک به توسعه استان است.

**مشارکت بانک سپه در اجرای طرح های حوزه نفت و گاز استان ایلام
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام قرار دارد، اضافه کرد: استان ایلام از 11 درصد منابع نفت و گاز کشور برخوردار است که می ‏تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در توسعه و اشتغال استان داشته باشد.
اسداللهی یادآور شد: پروژه نفتی سروک آذر در مرز ایلام و 20 کیلومتری جنوب شرقی مهران ‏واقع شده که با مشارکت 800 میلیون دلاری بانک سپه در حال اجراست و با اجرای آن ظرفیت تولید نفت کشور بیش از 65 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
وی مزیت اجرای این طرح را افزایش سهم کشور در برداشت از میادین مشترک نفتی با کشور عراق اعلام و اظهار کرد: با اجرای این طرح حدود چهار هزار شغل پایدار نیز ایجاد خواهد شد.

**طرح مهار و تنظیم آب های مرزی
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با بیان اینکه بر اساس آمار سالانه یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب از مرزهای استان ایلام خارج می شود، افزود: طرح مهار و تنظیم آب های مرزی از جمله طرح های مهم و کلیدی استان است که با مشارکت بانک سپه، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و نقش بسزایی در زدودن محرومیت از چهره این استان خواهد داشت.

**خدمات رسانی بانک سپه در کنگره بزرگ اربعین
مدیر بانک سپه منطقه ایلام با اشاره به اهمیت مرز مهران در ایام اربعین حسینی گفت: مرز مشترک 430 کیلومتری ایلام با کشور عراق در دوران جنگ تحمیلی به عنوان یک تهدید محسوب می شد اما امروز با تغییر شرایط به فرصتی طلایی برای استفاده بهینه از ظرفیت ها بخصوص صادرات کالا و تردد زوار تبدیل شده است.
اسدالهی یادآور شد: شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیکترین شهر مرزی کشور به پایتخت عراق و عتبات عالیات است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده و مهمترین مرز زمینی کشور به عراق به شمار می رود.
وی تاکید کرد: خدمت به زوار اربعین افتخار بزرگی است که نصیب مردم ایلام شده و بانک سپه منطقه ایلام با ایجاد 2 ایستگاه صلواتی در محل پایانه مرزی و شهر مهران و همچنین یک ایستگاه صلواتی سیار از نخستین روزهای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی 95 تا سه روز پس از اربعین به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به زائران اربعین مشغول بود.
اسدالهی افزود: توزیع 10 هزار جلد کتاب راهنمای سفر به عتبات عالیات بین زوار و همچنین استقرار شش دستگاه عابر بانک سیار در نقاط پر تردد مرز مهران و ورودی شهر ایلام از خدمات دیگر بانک سپه در اربعین 95 است.

**حمایت بانک سپه از نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایران و عراق
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایران و عراق در سال 95 و حضور بانک سپه به عنوان یکی از حامیان جشنواره، آن را تجربه ای نو در دیپلماسی فرهنگی کشور و استان دانست و اظهار کرد: بانک ها علاوه بر نقش اقتصادی خود باید در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش آفرینی کنند و گام های موثری در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی بردارند.
وی تعامل بانک سپه با رسانه های استان را سازنده و مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: خانه مطبوعات استان به عنوان مهمترین تشکل صنفی این حوزه و مجری جشنواره فرامرزی، بانک سپه را برای انجام مراودات مالی خود انتخاب کرده است از این رو در طول برگزاری جشنواره شاهد همکاری و تعامل نزدیک بین اعضای این مجموعه و بانک سپه بودیم.

**کمک بانک سپه به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی استان ایلام
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام گفت: وقوع سیل بی سابقه در هشتم آبان سال 94 باعث وارد شدن خسارت های زیادی به زیرساخت ها، منازل مسکونی و مکان های عمومی استان ایلام شد و ویرانی های زیادی در مرکز استان و برخی از شهرستان های این استان بر جا گذاشت.
اسداللهی افزود: بانک سپه با اعطای 2 هزار و 256 فقره تسهیلات به مبلغ 116 میلیارد ریال در سال های 94 و 95 سعی کرد تا گره گشای مشکلات هم استانی های آسیب دیده از سیل باشد.
وی از اعطای تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان های بدره، آبدانان و دهلران نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات بانک سپه در راستای کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در استان نام برد.

**کاهش 14.4 درصدی مطالبات معوق و افزایش 158 درصدی وام ازدواج
مدیر شعب بانک سپه ایلام از کاهش 14.4 درصدی مطالبات معوق این بانک در سال 95 نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با تلاش کارکنان و همکاری مشتریان شاهد کاهش مطالبات معوق بانک سپه در استان بودیم و نسبت مطالبات به تسهیلات نیز در سال 95، 5.6 درصد بود که این نسبت در حد استاندارد جهانی است.
اسداللهی افزود: سال گذشته یک هزار و 760 فقره تسهیلات خرد به مردم این استان پرداخت شد و در زمینه وام قرض الحسنه ازدواج نیز شاهد رشد 158 درصدی نسبت به سال پیش از آن بودیم.

**نقش اثرگذار بانک سپه در توسعه صنعتی استان
مدیر شعب بانک سپه منطقه ایلام گفت: این بانک به عنوان بزرگترین سهام دار شرکت سیمان ایلام با ارائه تسهیلات ریالی و ارزی کمک شایانی در راستای راه اندازی فازهای دوگانه کارخانه و بهره برداری از آنها داشته است.
اسداللهی با اشاره به نقش پتروشیمی ایلام در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان، یادآور شد: بانک سپه با پرداخت تسهیلات به پتروشیمی ایلام از نخستین حامیان این صنعت در استان بوده است.
بانک سپه در سال 1304 به عنوان نخستین بانک ایرانی تاسیس شده است و نماد استقلال نظام بانکی کشور بشمار می رود.
در مجموع 18 شعبه و یک باجه بانک سپه در استان ایلام فعال است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها