بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزرایی برای دولت دوازدهم انتخاب شوند که با برنامه‌های رئیس جمهور و دولت همسو بوده و نخواسته باشند راه دیگری بروند.

تدبیر24»حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مردم مطالبات و انتظارات خود را در انتخابات اردیبهشت 96 بیان کردند، اظهار کرد: رئیس جمهور برای انتخاب کابینه باید به این مطالبات توجه کرده و افرادی را انتخاب کند که توانمندی لازم را داشته و با دولت همسو و همگرا باشند. این وزرا باید مشارکت پذیر،‌ نقد پذیر و با انگیزه بوده و نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشند. آنها همچنین باید با صاحب نظران و نخبگان مشورت کرده و از آنها کمک بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به فکر آموزش و رشد نیروی انسانی باشند تا نیروهای جوان‌تر آموزش دیده و با تجربه شوند تا بعد از آنها این جوانان عهده دار مسئولیت شوندتصریح کرد: وزرایی باید معرفی شوند که در حوزه اقتصادی،  تامین امنیت و آزادی مردم براساس قانون، حقوق شهروندی، توجه به نهادهای مدنی و تحزب و همچنین سیاست خارجی،‌ انگیزه و علاقه کافی برای فعالیت داشته باشند.

کاشفی خاطر نشان کرد: انسجام و وحدت مهم‌ترین سرمایه یک جامعه و کشور است. در انتخابات گذشته همراهی و همدلی و نگاه وحدت گونه میان مردم به وجود آمد که باید این وحدت کماکان حفظ شود. برای دستیابی به این هدف وزرایی باید به کار گرفته شوند که چابکی و انگیزه کافی را داشته باشند و متعهد به برآورده ساختن مطالبات مردم باشند.

وی در مورد استفاده از زنان در کابینه گفت: ما زنان توانمند زیادی داریم که می‌توانند از عهده مسائل و وظایف خود برآیند بنابراین می‌توانیم از آنها چه در سطح معاونت چه در سطح وزارت استفاده کنیم تا بدین وسیله به مطالبات زنان به عنوان نیمی از جامعه پاسخ داده شود و آنها مشاهده کنند که دولت به جایگاه و منزلت آنها هم توجه می کند، باید از ظرفیت زنان کارآمد بهره برد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان افزود: وزرایی که از نظر مردم مقبولیت و کارآمدی دارند،‌ باید در کابینه دوازدهم باقی بمانند، اما وزرایی که به هر دلیلی نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند تغییر کنند. البته نباید دنبال حذف این وزرا باشیم،‌ بلکه باید از آنها به عنوان مشاور در اتاق فکر استفاده کنیم. آنها افراد محترمی هستند که به هر دلیلی نتوانستند آنطور که باید به مطالبات مردم پاسخ دهند.

برچسب ها: رییس‌جمهور ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها