بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
در این گزارش راهنمای سفر به ترکیه به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران تابستانی جهان گردآوری شده است.
تدبیر24»برای همه ما سفر بخش مهمی از زندگی است. تعطیلات که از راه م‍ی‌رسد، هر کدام از ما به فکر گذراندن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن می‌افتیم. سفر یکی از این راه‌هاست. حالا این مسافرت می‌تواند به یکی از شهر‌های داخلی باشد و یا سفر به خارج از کشور و گردشگری جهانی.

اما قبل از هر مسافرتی تهیه یک نقشه راه و یا کسب اطلاع از راهنمای سفر به منطقه مورد نظر لازم است. کشور ترکیه هم توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. از همین رو راهنمای سفر به ترکیه را برای شما آماده کردیم.

در زمینه راهنمای سفر به ترکیه باید بدانید که ترکیه با مرکزیت استانبول به عنوان یک کشور اوراسیایی شناخته می‌شود که بخش بزرگی از آن در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه قرار گرفته و بخش کوچکی از آن نیز در منطقه بالکان واقع شده است.

 راهنمای سفر به ترکیه


این کشور با کشورهایی، چون ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان هم‌مرز است. از دریا‌های اطراف کشور ترکیه می‌توان به دریا‌های سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه اشاره کرد.

کشور ترکیه با مساحتی بالغ بر ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع از لحاظ مساحت در رده سی و هفتم کشور‌های جهان قرار گرفته و آب و هوایی کوهستانی دارد. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود به عنوان گذرگاه جنوب غرب آسیا و اروپا در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته و گردشگران زیادی در طول سال از آن بازدید می‌کنند.


راهنمای سفر به ترکیه

شایان ذکر است؛ استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، قونیه، آنتالیا، دیاربکر، مرسین، قیصریه، اسکی‌شهر، گیزه، شانلی‌اورفا، دنیزلی، سامسون، قهرمان مرعش، آداپازاری، ملطیه و ارزروم شهر‌های اصلی کشور ترکیه به حساب می‌آیند.


راهنمای سفر به ترکیه



یادآور می‌شود؛ از جاذبه‌های گردشگری ترکیه می‌توان از آمفی‌تئاتر آسپندوس، ساحل پاتارا، پاموک کاله، بدروم، کوه نمرود، اولودنیز، مسجد آبی، کتابخانه سلسوس، دودکش‌های پریان گورمه، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، میدان تاکسیم، کلیسای چورا، برج گالاتا و قلعه روملی حصار اشاره کرد.



راهنمای سفر به ترکیه



کوه نمرود در جنوب شرقی ترکیه و استان آدی‌یامان واقع شده و بنا‌های تاریخی آن از بزرگ‌ترین ساختمان‌های دوران هلنی به حساب می‌آیند. لقب دوران هلنی به فاصله لشکرکشی‌های اسکندر به شرق تا استقرار سلطه روم بر آسیای صغیر و مصر، اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر از قرن سوم قبل از میلاد تا قرن اول میلادی را دوران هلنی می‌نامند.

 

راهنمای سفر به ترکیه




کتابخانه سلسوس ساختمانی است که از دوران روم باستان به جای مانده است. این کتابخانه هم‌اکنون بخشی از سلجوک است. این کتابخانه مکان نگهداری ۱۲۰۰۰ کتیبه است و مقبره سلسوس، سناتور روم روم به حساب می‌آید.

 

راهنمای سفر به ترکیه




مسجد آبی که در شهر استانبول واقع شده، یکی از زیباترین شاهکار‌های معماری اسلامی به حساب می‌آید. این مسجد به دستور سلطان احمد اول بنا شده و بعد‌ها به همین دلیل با عنوان مسجد سلطان احمد شناخته شده است.


مسجد آبی مقبره سلطان احمد اول به حساب می‌آید.

 

راهنمای سفر به ترکیه




 کاخ توپکایی که در استانبول قرار گرفته، یکی از معروف‌ترین قصر‌های امپراتوری عثمانی است. این کاخ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده و چشم‌اندازی بسیار زیبا به تنگه بسفر دارد.

امروزه  کاخ توپکایی به موزه تبدیل شده و برخی از آثار ادبی و هنری ایران در آن نگهداری می‌شود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها