بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
صالحی امیری:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حیات خود را مدیون خون های پاک شهدا هستیم و جوانان و نسل جدید ما بدانند تداوم حیات ما مدیون شهدای هفتم تیرماه است.
تدبیر24»سیدرضا صالحی امیری شامگاه گذشته پس از آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار داوود رشیدی که در راهروی سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، همراه با احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محسن مهرعلیزاده، حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، علی مرادخانی معاون هنری وزیر و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به تماشای نمایش «هفت روز از تیر شصت» نشست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش نمایشگاه داوود رشیدی از وی به عنوان بزرگ‌مردی یاد کرد که جامعه هنری ایران مدیون وی است.
صالحی امیری افزود: داوود رشیدی از معدود کسانی است که در گفتمان سینما و تئاتر ایران تاثیر به‌سزایی داشته و در دوره ای زیست کرد که بتواند جوانان هنرمند امروز را تربیت کند.
وی با اشاره به دیدارهای قبلی خود با خانواده مرحوم رشیدی تاکید کرد: امروز برای افتتاح این نمایشگاه احساس وظیفه کردم تا با حضور در این مکان یک بار دیگر یاد این مرد را در اذهان عمومی و جامعه فرهنگی و هنری زنده نگه دارم.

** نسل جدید باید بداند که تداوم حیات انقلاب مدیون شهدای هفتم تیر است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدن نمایش «هفت روز از تیر شصت» گفت: امشب به تماشای نمایشی از تصویر هفتم تیرماه نشستیم و ما این روز را از نزدیک درک و در فضای سیاسی آن کردیم.
وی تصریح کرد: تداوم حیات انقلاب اسلامی ناشی از مقاومت و شهادت بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر بود.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه نسل جوانی بودیم که در آن مقطع انقلاب اسلامی حضور داشته و از نزدیک در وقایع روز بودیم، بیان کرد: با دیدن صحنه های این نمایش زندگی خود را مرور کردم و همانند فیلمی از زندگی سیاسی نسل ما بود با این احساسات به وقایع آن موقع بازگشتم.
مراسم بزرگداشت داوود رشیدی همزمان با فرا رسیدن 25 تیرماه سالروز تولد این بازیگر فقید در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
همزمان با هشتاد وچهارمین سالروز تولد این هنرمند فقید، نمایشگاه ویژه ای از آثار وی از شب گذشته، گشایش یافته و تا پنجم شهریورماه، سالگرد وفات رشیدی از ساعت 16 تا 19 برای بازدید عموم فعال است.
داوود رشیدی حائری معروف به داود رشیدی متولد 25 تیر سال 1312، فعالیت در حوزه نمایش را از سال 1343 آغاز کرد و در سال 1350 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «فرار از تله» به کارگردانی سیروس مقدم وارد سینما شد.
«رهایی»، «کمال الملک»، «شیلات»، «خانه عنکبوت»، «تفنگدار»، «گل‌های داوودی»، «ملاقات با طوطی» و «تردید» از جمله آثار سینمایی هستند که مرحوم داود رشیدی در آنها ایفای نقش کرده است.
زنده‌یاد رشیدی همچنین «پیروزی در شیکاگو»، «ریچارد سوم» و «منهای دو» را به صحنه برده است.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سریال های از جمله «امام علی(ع)»، «ولایت عشق» به هنرنمایی پرداخت و بازی به یادمانی مرحوم رشیدی در نقش «مفتش شش انگشتی» در سریال «هزاردستان» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی، در خاطره علاقه مندان به هنر بازیگری ماندگار شد.
زنده یاد داود رشیدی در پنجم شهریور سال 1395 در 83 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت و پیکر وی پس از تشییع از مقابل تالار وحدت، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها