بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت زاروبژ نفت روسیه تفاهم‌‎نامه همکاری امضا کردند.
تدبیر24»این تفاهم‌نامه با هدف مطالعه ٢ میدان رگ‌سفید (مخازن آسماری، بنگستان و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، روز دوشنبه (26تیرماه) با حضور حمید دریس مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و الیوس خامیتوف، مدیر توسعه میادین و سرمایه‌گذاری شرکت زاروبژ نفت به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت زاروبژ نفت حداکثر 9 ماه زمان دارد تا مطالعات خود را برای توسعه و افزایش تولید نفت این دو میدان انجام داده و نتایج آن را به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ارائه کند.

این تفاهم‌نامه هشتمین تفاهم‌نامه‌ای است که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای توسعه 4 میدان نفتی خود با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرده است.

چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن با اعلام و تایید وزیر نفت، برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نظر گرفته شده است.

میدان رگ سفید در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد و تولید فعلی آن از مخازن آسماری و بنگستان صورت می‌گیرد و مخزن خامی تاکنون تولیدی نشده است.

میدان نفتی شادگان نیز که در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون واقع است در سال 1367 به بهره‌برداری رسید و هم اکنون از مخازن آسماری و بنگستان آن نفت تولید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها