بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
پایگاه اینترنتی ایلاف در افشاگری جدیدی مدعی شده است، پادشاه عربستان شخصا برای بازگشایی درهای مسجد الاقصی بعد از عملیات شهادت طلبانه و تصمیم اسرائیل برای بستن بی‌سابقه مسجد الاقصی به روی نمازگزاران مداخله کرده و در این میان نتانیاهو متعهد شده تا دیگر درهای مسجد الاقصی را نبندد.
تدبیر24»ایلاف به نقل از یک منبع عالی‌رتبه احتمالا سعودی که خود را معرفی نکرده مدعی شده است، توافق بر سر بازگشایی مسجد الاقصی به روی نمازگزاران و گردشگران در پی مداخله شخصی و پادرمیانی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از طریق طرفی سوم (آمریکا) بوده است.

این منبع گفته است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در این میان به عربستان قول داده تا دیگر درهای مسجد الاقصی را نبدد و این کار را تکرار نکند. این وساطت عربستان از طریق کاخ سفید بوده و عربستان از اسرائیل خواسته هیچ گونه اخلالی در وضعیت عادی مسجد الاقصی ایجاد نکند.

این منبع درباره نصب سیستم‌های کشف معدن در ورودی‌های مسجد الاقصی نیز گفته است: این موضوع دیگر در اماکن مقدس به علت پدیده تروریسم که بدون هیچ تبعیضی همه را هدف قرار می‌دهد امری عادی شده و این سیستم‌ها در اکثر اماکن مقدس متعلق به ادیان مختلف نصب می‌شوند.

ایلاف مطلع شده است، نتانیاهو از مسئولان سعودی خواسته به مسجد الاقصی بیایند و از اوضاع آنجا مطلع شوند. اما اسرائیلی‌ها هنوز پاسخی به این دعوتشان دریافت نکرده‌اند.

این منبع گفته است، اردن در این زمینه با دو طرف در تماس است.

این منبع در عین حال افزوده است، نتانیاهو خشم و نارضایتی خود را از اینکه رئیس پارلمان اردن عملیات شهادت طلبانه اخیر فلسطینی‌ها را به عنوان اقدام قهرمانانه توصیف کرده، نزد ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ابراز داشته است.

ایلاف افزوده است، این اولین بار است که عربستان برای مساله فلسطین مداخله می‌کند. در سال ۱۹۸۲ ملک فهد بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان شخصا نزد رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت پادرمیانی کرده و با این کار باعث شده بود مقاومت فلسطین در لبنان باقی مانده و یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین به سلامت از بیروت به تونس برود.

برچسب ها: ملک سلمان ، قدس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها