بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
بنا بر سند وزارت امور خارجه آمریکا که در اختیار رویترز قرار گرفته است، از این پس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی که تابعیت شش کشور مسلمان از جمله ایران را دارند می‌توانند روادید ورود به آمریکا را دریافت کنند.

تدبیر24»رویترز گزارش داد؛ پس از آنکه روز یک‌شنبه یک قاضی در ایالت هاوایی حکمی را در رابطه با محدود کردن دامنه فرمان مهاجرتی دولت ترامپ در مورد منع ورود مسافران از شش کشور مسلمان از جمله ایران را صادر کرد، وزارت امور خارجه آمریکا پیامی مبنی بر امکان ورود پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی از این کشور را به همه مقرهای دیپلماتیک آمریکا در کشورهای دیگر صادر کرد.

دریک واتسون، قاضی ناحیه هانلولو روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت ترامپ نمی‌تواند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دیگر خویشاوندان شهروندان آمریکای از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را از دریافت روادید ورود به آمریکا منع کند.

در این پیام، عبارت "خویشاوندان نزدیک" که در پیام قبلی وزارت امور خارجه آمده بود به‌روزرسانی شده است. این خویشاوندان شامل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوه‌ها، خویشاوندان سببی درجه یک، عمه، عمو، دایی، خاله، خواهرزاده، برادرزاده، پسرعمو، پسرخاله، پسرعمه و پسردایی است.

قاضی واتسون از عدم صدور قطعی حکم خود تا بررسی نتیجه درخواست تجدیدنظر خودداری کرد و بنا بر این حکم او از ابتدا عملی شد. در همین حال دولت ترامپ از دادگاه عالی آمریکا و دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم آمریکا در سانفرانسیسکو خواسته تا این حکم را مسدود کند.

از 10 تا 17 مارس، تیلرسون 4 پیام را در رابطه با دستورالعمل‌های لازم برای اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ به سفارت‌خانه‌های آمریکا در دیگر کشورها صادر کرده است. سپس برخی از دستورالعمل‌ها را به دلیل صدور حکمی جدید از دادگاه لغو کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها