بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
ترامپ با تهدید سناتورهای جمهوری خواه از آنها خواست پیش از آنکه قانون بیمه ای که زمان اوباما تصویب شده را لغو و قانون جدید را جایگزین آن نکرده اند، به تعطیلات نروند.
تدبیر24»دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ضیافت ناهار روز چهارشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید به سناتورهای جمهوری خواه گفت که باید تعطیلات آگوست را لغو کنند و تا زمانی که قانون بیمه موسوم به «اوباماکر» را ملغی نکرده اند در واشنگتن بمانند.
وی همچنین صرف لغو این قانون را که در زمان اوباما به تصویب رسیده بود کافی ندانست و گفت:باید قانون جدید را که به «ترامپ کر» معروف است جایگزین آن کنند.
ترامپ همچنین با لحن تهدید آمیز به سناتورهایی که به لغو قانون فعلی بیمه رای منفی داده بودند گفت این کارشان به معنای تایید قانون اوباماست.
وی «دین هِلی» را که به طرح «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا رای منفی داده بود، تهدید کرد که اگر می خواهد همچنان سناتور بماند باید قانون جدید را تایید کند.
روز یکشنبه نیز فردی به صورت غیر قانونی وارد دفتر این سناتور جمهوریخواه در لاس وگاس شده و پیام تهدیدآمیزی برای او گذاشته بود.
به گزارش ایرنا، در پی شکست طرح بیمه قانونگذاران جمهوریخواه برای جایگزینی اوباماکر، ترامپ در پیامی توئیتری از جمهوری خواهان خواست ابتدا لغو اوباماکر را در دستور کار قرار دهند سپس بر سر قانون جدید کنار بیایند.
اما به فاصله یک روز پس از شکست طرح جایگزینی، طرح لغو میچ مک کانل نیز با مخالفت سه سناتور جمهوری خواه شکست خورد.
در هفته های اخیر تظاهرات متعددی در حمایت از قانون اوباماکر و در مخالفت با لغو این قانون صورت گرفته است.
در چند مورد نیز معترضان با تجمع و تحصن در ساختمان اداری سنا و همچنین در دفاتر سناتورها اعتراض خود نسبت به لغو قانون قبلی را اعلام کردند.
این مخالفت های پی در پی ازسوی حزب حامی رئیس جمهوری آمریکا با رویکردها و قوانین مورد حمایت او در کمتر از شش ماه، آشکارا نشانه ای از شکاف روبه گسترش میان این حزب با او است که در صورت ادامه می تواند به عقیم ماندن بسیاری از طرح های ترامپ و انزوای او در تشکیلات سیاسی کشورش منتهی شود.
برچسب ها: سناتورها ، ترامپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها