بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
او که عضو شورای عالی آب در مجلس هشتم و دهم بوده است در زمانی که مسئولیت معاونت محیط زیست طبیعی در دولت یازدهم را برعهده داشت با هم‌اندیشی‌های مختلف به جمع نظرات کارشناسی در زمینه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پرداخت و تلاش برای ...

تدبیر24»به‌نظر می‌رسد «احمدعلی کیخا» عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب به عنوان یکی از گزینه‌های هیئت دولت در مدیریت‌های مرتبط با مدیریت منابع آب مطرح شده‌است .

به گزارش خبرنگار تدبیر24 این موضوع پس از آن مطرح شد که دو تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از «احمدعلی کیخا» نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر قوه مقننه در شورای عالی آب، با ارائه سوابق و برنامه های خود به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای دولت دوازدهم مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد کیخا که پیشتر و قبل از مجلس دهم به عنوان معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست دولت یازدهم در کنار معصومه ابتکار فعالیت می‌کرد از زمانی جدی‌تر شده‌است که از او به عنوان مدیری‌نوآور و متخصص در زمینه آب در شرایط بحران و تنش آبی یادشده است.

این نکته وقتی حائز اهمیت می‌شود که به گفته‌های وزیرنیرو مبنی بر آنکه کشور نیازمند متخصصان در زمینه اقتصاد آب است توجه کنیم و تأکید چیت‌چیان از این منظر را ببینیم که گفته است : نیازمند مدیرانی هستیم که بتوانند با ابزارهای مبتنی بر آب موقعیت کنونی ایران را مدیریت کنند.

در عین حال وقتی به سخنان علی لاریجانی رییس‌مجلس شورای اسلامی که از رییس‌جمهور خواست تا مدیراتی را معرفی کند که بر تولید و اشتغال علمی اشراف داشته باشند می‌توان پتانسیل‌های نماینده دوره هشتم و دهم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی را منطبق با نیازهای عرصه کشاورزی و محدودیت‌های آبی یافت.

این در حالی است که شنیده‌های خبرنگار ما از مجلس حکایت از آن دارد که رایزنی‌هایی با هیئت رییسه مجلس در راستای معرفی «احمدعلی کیخا» به عنوان فردی که پتانسیل و تخصص لازم در زمینه اقتصاد آب و کشاورزی را داراست صورت گرفته ‌است.

کیخا که از دانشگاه نیوانگلند استرالیا دکتری اقتصاد آب گرفته است پیش از آن به عنوان رتبه دوم کنکور کارشناسی ارشد اقتصادکشاورزی ایران در سال ۱۳۶۹ در دانشگاه شیراز با پایان‌نامه «بررسی اثرات ریسک روی الگوی کشت و درآمد زارعین استان فارس» تحصیلات خود را پیش برده بود. او در مقطع دکتری با عنوان «مدل‌سازی مدیریت منابع آب ایران» و با تأکید بر مطالعه موردی منطقه سیستان از تز دکتری خود دفاع کرده بود.

او که عضو شورای عالی آب در مجلس هشتم و دهم بوده است در زمانی که مسئولیت معاونت محیط زیست طبیعی در دولت یازدهم را برعهده داشت با هم‌اندیشی‌های مختلف به جمع نظرات کارشناسی در زمینه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پرداخت و تلاش برای نهادینه کردن روش‌های علمی در این زمینه پیش برد تا آنجا که وضعیت جامعه محیط‌بانی را برجسته و برای نمونه زندگی محیط‌بانان را در زندگی مردم نمایان کرد. نمونه این تلاش با سناریویی در سریال پایتخت نمود یافت که در آن یکی از شخصیت‌های اصلی محیط‌بانی بود که برای نجات یوزپلنگ و پلنگ ایرانی مورد اصابت گلوله تفنگ شکارچیان قرار گرفته بود.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای گذشته در مورد توانمندی‌ها و پتانسیل‌های احمدعلی کیخا به عنوان یک مدیران جوان با او مذاکره کرده و وی نیز در هفته گذشته با هیئت رییسه فراکسیون امید نیز در این‌زمینه گفتگوهایی انجام داده اند.

کیخا که متولد ۱۳۴۶ در اطراف زابل در سیستان و بلوچستان است در مجلس هشتم به مدت ۴ سال نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی بود و پیش از انتخاب به عنوان نماینده مردم زابل زهک و هیرمند در دانشگاه زابل و استانداری سیستان و بلوچستان قائم‌مقام دانشگاه و مشاور استاندار بوده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها