بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
محرومیت تراکتورسازی از جذب بازیکنان و استفاده از بازیکنان جوان و بی‌تجربه این تیم، کار یحیی گل‌محمدی را حتی برای کسب سهمیه آسیایی سخت خواهد کرد.
تدبیر24»تیم فوتبال تراکتورسازی با توجه به محرومیت از سوی فیفا برای جذب بازیکن و همچنین جدا شدن تعدادی از بازیکنان تاثیرگزارش، کار سختی را برای جدال با حریفان نامدارش برای کسب سهمیه‌ آسیایی دارد. در ادامه به عملکرد تراکتورسازان،‌ پیش از فصل هفدهم لیگ برتر می پردازیم.

* کادر مدیریت و سرمربی

بر خلاف صحبت‌هایی که اواخر فصل گذشته صورت گرفت، این مصطفی آجرلو بود که در سمت خود باقی‌ ماند و دو تن از اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی کنار گذاشته شدند. در این بین ناصر شفق، مالک سابق باشگاه تراکتورسازی دوباره ادعای مالکیت کرد و قصد باز پس گیری این باشگاه را داشت. اعتراض‌ها و شکایت‌های گسترده باعث نشد تا مدارک شفق مورد پذیرش قرار بگیرد و به اهدافش برسد.

جواد نکونام، عبدالله ویسی، حسین فرکی، دو مربی پرتغالی و یحیی گل‌محمدی گزینه‌های جانشینی امیر قلعه‌نویی بودند که نتوانسته بود به اهدافش در فصل گذشته برسد. مطرح شدن نام فرکی با عدم استقبال این مربی سابق تیم‌ ‌ملی همراه شد. نکونام جدی‌ترین گزینه سرخ‌ها برای نیمکت تیم‌شان در لیگ شانزدهم بود اما این یحیی گل‌محمدی بود که حاضر شد با شرایط تراکتورسازان کنار بیاید و هدایت تیمی را بپذیرد که بیش از نیمی از بازیکنانش از رده‌های پایه و امید هستند.

* اردوهای تدارکاتی

بدهی‌های بازیکنان خارجی و بی‌تجربه بودن جوانان تراکتورسازی باعث شد که این تیم قید اردوی خارج از کشور را بزند و بر خلاف سال‌های گذشته، اردویش را در تهران برپا کند. اردوی ۱۰ روزه تراکتورسازان در تهران با نظر گل‌محمدی ترتیب داده شد و از زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان محل تمرین این تیم نام برده شد.

تراکتورسازی سه دیدار دوستانه را در تهران برگزار کرد که پیامدهای سنگینی برای این تیم داشت. شکست ۲ بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان لیگ یکی و باخت ۳ بر صفر مقابل تیم‌ ‌ملی امید، باعث شد که تراکتورسازان بدانند، کار سختی را برای فصل آینده پیش رو دارند. در این بازی‌ها،  آسیب دیدن محمد امین بهرامی از ناحیه سر و پاره شدن رباط صلیبی هادی محمدی، بیش از پیش دست تراکتورسازان را در پوست گردو گذاشت. بازی دوستانه بعدی سرخ‌های تبریز با سپاهان بود که این تیم در دیداری که جوانانش خوش درخشیدند با نتیجه‌ یک بر یک مقابل سپاهان متوقف شد.

* بازیکنان

محرومیت به خاطر کم کاری مدیران پیشین به احتمال زیاد رویای قهرمانی تراکتورسازی را در لیگ برتر حداقل یک سال به عقب خواهد انداخت. تراکتورسازان که به خاطر محرومیت از خرید بازیکن امیدوار بودند، تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته خود بتوانند حداقل سهمیه آسیایی را کسب کنند. عدم رضایت سایپا برای تمدید قرارداد اخباری باعث شد تا این بازیکن این فصل را به تیم سابق خود بر گردد و زیر نظر علی دایی کار کند.

کش و قوس فراوان بر سر حل چکی که آقایی برای گرفتن رضایت نامه خود به گسترش فولاد داده بود، توسط تراکتورسازان به سرانجام نرسد و این سپاهان باشد که مدافع چپ تیم‌ ‌ملی را از چنگ پرشورها در بیاورد. همچنین خداحافظی ادینیو از فوتبال، انتقال کرار جاسم به  صنعت نفت و مصدومیت شدید هادی محمدی لیست تراکتورسازی را از بازیکنان با تجربه خالی‌تر کرد اما تمدید قرارداد با ایران پوریان، ابراهیمی و مهدی کیانی باعث شد که تراکتورسازان مجبور نباشند برای شرکت در لیگ هفدهم از تیم امید خود استفاده کنند. وضعیت سینا عشوری نیز هنوز مشخص نیست و امید عالیشاه و احمد نوراللهی نیز سودای بازگشت به پرسپولیس را در سر می پرورانند. این‌ در حالی است که تراکتورسازان باید در سه هفته ابتدایی باید به مصاف تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس بروند و نتیجه نگرفتن در این دیدارها می‌تواند انگیزه و روحیه‌ی شاگردان گل‌محمدی را از بین ببرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها