بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
آتش بخش وسیعی از پوشش گیاهی ارتفاعات تفتان "بام شرق ایران" در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان را نابود کرد.
تدبیر24»دود ناشی از آتش سوزی شب گذشته از دوردست در ارتفاعات تفتان مشاهده شد که شماری از ساکنان منطقه سنگان و افراد رهگذر دود را مشاهده و خطرات نابودی محیط زیست را متذکر شدند.

یاسر کرد یکی از ساکنان دهستان سنگان بخش مرکزی خاش در لحظات اولیه وقوع آتش سوزی بیان کرد: دود سفید در تفتان، احتمالا ناشی از آتش سوزی گسترده در پوشش گیاهی تفتان، از دور مشاهده می‌شود که انتظار داریم مسئولان سخت کوش در فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست و یگان‌های امدادی هر چه سریعتر با اعزام اکیپ‌های کارشناسی موضوع را بررسی و برای مهار آتش اقدام کنند.

مسلم شهنوازی از ساکنان خاش هم گفت: ارتفاعات در ارتفاعات تفتان در حوالی منطقه خلبند گزارش شده و در لحظات نخستین وقوع آن بخشدار مرکزی به همراه نیروهای هلال احمر و منابع طبیعی در عرصه حاضر شدند.

یحیی هاشمزهی نیز اظهار کرد: متاسفانه هیچ گونه امکاناتی در استان برای اطفای حریق در ارتفاعات بلند وجود ندارد و تنها عامل کنترل کننده حریق جریان باد یا آتش برهای طبیعی منطقه هستند.

وی ادامه داد: معمولا در این فصل به علت وجود علوفه‌های مرتعی خشک و زمینه‌های حریق در اثر اندک بی احتیاطی مواردی به این شکل رخ می‌دهد.

یاسین کرد هم بیان کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌های ارزشمند پوشش مرتعی و جنگلی در منطقه و تهدیدهای طبیعی و یا تهدیدات انسانی خصوصا در ارتفاعات تفتان و دیگر ارتفاعات منطقه باید حداقل یک بالگرد آب پاش در اختیار این شهرستان قرار داده شود که متاسفانه طبق سنت تا خسارت به بار نیاید مسئولان استانی به فکر نیستند.

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش هم بیان کرد: آتش بخش وسیعی از پوشش گیاهی منحصربفرد ارتفاعات تفتان را در برگرفته و علت وقوع آن بی دقتی گردشگران در هنگام تفریح بوده که این اتفاق تاسف بار چگونه رخ داده است.

مجتبی شجاعی افزود: از همان لحظات وقوع آتش سوزی اکیپ های امدادی هلال احمر و نیروهای مردمی و منابع طبیعی و غیره در منطقه حاضر شدند و هم اینک کار مهار آتش با قوت ادامه داشت اما با این وصف پیش بینی ما بر این است که حدود یکصد هکتار از گونه‌های منحصربفرد گیاهی در منطقه نابود شدهاند.

شجاعی ادامه داد: با توجه به اینکه آتش ‌با شدت زیاد و با وزش باد همراه بوده و امکان مهار آن با استفاده از ظرفیت انسانی دشوار بود، درخواست اعزام بالگرد امدادی داشته‌ایم و خوشبختانه همت نیروهای مردمی، امدادگران هلال احمر و آتش نشانی، ماموران پاسگاه و دهیاری دروک سنگان و ماموران منابع طبیعی و غیره نتیجه داد و پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه آتش مهار شد.

بخشدار مرکزی خاش که فرمانده عملیات مهار آتش در ارتفاعات تفتان را بر عهده داشت از اقدامات حمایتی و پشتیبانی رئیس و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان و حضور فعال جمعیت هلال احمر استان و خاش در مبحث مهار آتش در تفتان قدردانی کرد.

وی بر ضرورت احتیاط در مواقع تفریح و گردش در طبیعت و آگاهی سازی برای پیشگیری از وقوع حوادث آتش سوزی و پیشگیری از خسارت به طبیعت تاکید کرد.

در ارتفاعات تفتان علاوه بر وجود گونه های درختی مانند پسته و بادام وحشی، گون، انجیر و غیره پوشش مرتعی مستعد و با ارزشی وجود دارد که بخش عمده آن گیاهان دارویی و خوراکی ویژه مصارف دام و انسان هستند.

به گزارش ایسنا، این آتش با کمک مردم منطقه و نیروهای امدادی در حال حاضر خاموش شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها