بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
گرمای شدید آفریقایی و عدم بارش باران منجر به خشکسالی و بحران آب آشامیدنی شده، تا جایی که مسوولان پایتخت ایتالیا تصمیم به جیره بندی آب شهر رم گرفتند.
تدبیر24»خشکسالی در ایتالیا در حال تبدیل به یک فاجعه است و مسوولان پایتخت در تابستان داغ 2017 با توجه به این بحران به ناچار تصمیم به جیره بندی آب آشامیدنی برای یک و نیم میلیون نفر از اهالی رم، از روز 28 جولای (6مرداد) گرفتند.
علاوه بر مشکل خشکسالی، فرسودگی و کهنه بودن شبکه آبرسانی که منجر به از دست دادن 60 درصد از آب توزیعی می شود، از جمله دلایل کمبود این مایه حیات در پایتخت ایتالیا شده است.
'نیکولا زینگارتی' استاندار 'لاتزیو' با بصدا درآوردن زنگ خطر خشکسالی اظهار داشت: سطح دریاچه 'براچانو' (ذخیره آب رم) بسیار پایین آمده و خطر فاجعه زیست محیطی وجود دارد. متاسفانه این یک فاجعه است و ما 7 روز فرصت برای پیدا کردن یک راه حل برای شهروندان رم داریم و چشم پوشی از این مساله یک اشتباه است چرا که این مساله وخیم است و آب رم در حال تمام شدن است.
وی افزود: استفاده از آب لوله کشی حق همه است اما باید به یک مساله بسیار بزرگ توجه کنیم و آن خشکسالی است. دوست دارم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به اینجا دعوت کنم تا به وی بفهمانم که معنی عدم احترام به توافق در خصوص تغییرات اقلیمی چیست.
استان لاتزیو با صدور بخشنامه ای برداشت آب از دریاچه براچانو را جهت تامین کسری آب رم ممنوع کرد. شرکت آب 'اچه آ' که تنها 8 درصد از نیاز خود را از دریاچه براچانو در شمال رم تامین می کند، ضمن بیهوده خواندن بخشنامه استانداری مبنی بر عدم برداشت آب از این دریاچه ، از خطر پیامدهای سنگین برای اهالی رم هشدار داد.
دو عامل اصلی کاهش سطح آب دریاچه براچانو، برداشت آب برای تامین نیاز آبی و عدم بارندگی و بخار شدن آب بر اثر گرمای شدید است. اما با این حال 'ویرجینیا راجی' شهردار رم ضمن ابراز امیدواری جهت پیدا شدن راه حلی برای این مساله، وعده داد تا آب آشامیدنی را برای شهروندان، بیمارستان ها، ماموران آتش نشانی و فعالیت های تجاری تضمین کند.
گفتنی است که آب گذرها در ایتالیا در شرایط بسیار بدی قرار دارند. شبکه آب رسانی در این شبه جزیره، تبدیل به یک صافی شده است و آب زیادی در آن از دست می رود و به زیر زمین نشت می کند. بر اساس داده های فدراسیون شرکت های آب، انرژی و محیط زیست 'اوتیلیتالیا'، بطور متوسط 39 درصد آب در این شبکه آبرسانی در حین توزیع از دست رفته و به زیر زمین نشت می کند.
به عقیده شرکت های آبی، بیش از یک سوم از آب توزیعی در شهرها به زیر زمین نشت می کند و از دست می رود زیرا این شبکه ها بسیار کهنه و در شرایط بدی هستند. به عبارتی از هر 100 لیتر حدود 40 لیتر آب در این شبکه از دست می رود. بیشترین زیان آب مربوط به شبکه ابرسانی در استان های کالابریا در جنوب و لاتزیو در مرکز می شود که به 60 درصد می رسد در حالی که بهترین در استان شمالی واله دائوستا است که به 20 درصد می رسد.
در ایتالیا 425 هزار کیلومتر شبکه آب رسانی و آب گذر وجود دارد که 60 درصد آنها بالای 30 سال و 25 درصد آنها بیش از نیم قرن عمر دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها