بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
واکنش بنیانگذار خانه خورشید به یک فیلم،اجرای «تو مثل طوطی» با موسیقی زنده، آغاز «اگه بمیری» در ایرانشهر، بلیت فروشی "تقدیم به ایتالو"، ارسال بیش از 500 اثر به جشنواره‌ی سلامت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

تدبیر24»«لیلا ارشد» بنیانگذار «خانه خورشید» بعد از تماشای فیلم سینمایی «زمانی دیگر» در سینما «فرهنگ» گفت: خوشحالم از اینکه فیلم سینمایی «زمانی دیگر» به یکی از معضلات و آسیب‌های مهم اجتماعی می‌پردازد.

به گزارش ایسنا،فیلم سینمایی «زمانی دیگر» Another Time نخستین ساخته بلند سینمایی «ناهید حسن‌زاده» به تهیه‌کنندگی «فری ملک مدنی»؛ بعد از حضوری موفق در عرصه بین‌المللی و کسب جوایز معتبر خارجی، هم اکنون در گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینماهای مختلف کشور روی پرده است و «لیلا ارشد» به همراه تعدادی از  مددکاران و زنان آسیب دیدهء مورد حمایت «خانه خورشید» روز گذشته شنبه 31 تیر ماه در سینما «فرهنگ» تهران به تماشای آن نشستند. 
«لیلا ارشد» بنیانگذار «خانه خورشید» بعد از تماشای فیلم سینمایی «زمانی دیگر» گفت: خوشحالم از اینکه «زمانی دیگر» به یکی از معضلات و آسیب‌های مهم اجتماعی می‌پردازد. 
او ابراز امیدواری کرد که؛ نمایش «زمانی دیگر» بتواند به طور غیررسمی به آموزش خانواده‌ها و جوانان کمک کند.
اکران فیلم سینمایی «زمانی دیگر» این روزها در گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینماهای مختلف کشور ادامه دارد و در ساعت 21 امروز یکشنبه 1 مرداد ماه جاری در پردیس سینمایی هویزه در شهر مشهد، در ساعت 17 در موزه سینما و همچنین در ساعت 22 در پردیس سینمایی کورش  روی پرده می‌رود.

«تو مثل طوطی» با موسیقی زنده اجرا می‌شود

«تو مثل طوطی» به نویسندگی و کارگردانی آرین ناصری‌مهر و امیرحسین انصافی از دوشنبه‌ دوم مرداد به روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

نمایش «تو مثل طوطی» در قالب طرح حمایت از استعدادهای جوان که از سال قبل از سوی مرکز تئاتر کانون آغاز شده است اجرا خواهد شد.

«تو مثل طوطی» به رابطه‌ی پدر و پسری می‌پردازد که به دلیل مسافرت مادر به هم نزدیک‌تر می‌شوند. پدر، مسوولیت فرزند را بر عهده می‌گیرد و در این راه با هم به دنیای شگفت‌انگیز قصه‌های مثنوی سفر می‌کنند و مشابه خود را در این سفر باز می‌یابند...

بازیگران این نمایش امیرحسین انصافی، آرین ناصری‌مهر و یاسمن‌سادات رادمنش هستند و آهنگ‌سازی آن را امیرحسین انصافی برعهده دارد. در عین حال موسیقی این نمایش به صورت زنده اجرا خواهد شد.

منیر مولوی‌زاده، شیدا صفوی، علیرضا حسین‌پور و پانته‌آ صفامنش سازندگان عروسک‌های این نمایش‌اند و اجرای دکور، صحنه و لباس را هانیه زحمتکش و الهه میرزایی بر عهده داشته‌اند. همچنین سمیرا انصافی به عنوان عکاس و مهدی سراج، پیام رضایی و مهرنوش دلیری به عنوان مدیران صحنه با این نمایش همراهی می‌کنند.

«تو مثل طوطی» همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 17:30 در سالن گلستان برای عموم علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

گفتنی است که پیش از این نمایش قرار بود در ماه خرداد به روی صحنه برود که اجرای آن به تعویق افتاد.

آغاز «اگه بمیری...» از امروز در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «اگه بمیری...» نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی سمانه زندی نژاد از امروز یک مرداد ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «اگه بمیری...» نوشته فلوریان زلر، ترجمه ساناز فلاح فرد و به کارگردانی سمانه زندی نژاد و به تهیه کنندگی مهرداد بهاءالدینی اجرای خود را از امروز ساعت 21 در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

در این نمایش رضا بهبودی، ستاره پسیانی، کاظم سیاحی و الهام کردا به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به روح اله زندی فرد مجری طرح، شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، آنکیدو دارش طراح صدا، رضا خضرایی طراح نور، صادق زرجویان گرافیک، مهرداد متجلی ساخت تیزر و مهدی آشنا عکاس اشاره کرد.

همچنین نوشین طهماسبی دستیار کارگردان و برنامه ریز، داود ونداده مدیر صحنه، راحیل مرشدی منشی صحنه، مهرشاد دهنو دستیار صحنه گروه کارگردانی نمایش «اگه بمیری...» را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است پیش فروش بلیت روزهای جدید این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.

آغاز بلیت فروشی نمایش " تقدیم به ایتالو کالوینو " 

" تقدیم به ایتالو کالوینو " به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی از ٨ مرداد در تماشاخانه مستقل تهران به روی صحنه می‌رود. 

بازیگران این کمدی تراژدی عبارتند از فریبا خادمی، حمید رضا معدن کن ، مژگان حسین زاده ،فرزاد برهمن ، افشین غیاثی ، صاءم متانی ، پرستو قاءدرحمت ، هانیه مفلح ، کامیار خزایی.

از دیگر عوامل می‌توان به آمنه شیخ الاسلام دستیار کارگردان و برنامه ریز ؛ علی شاه صفی طراح صحنه ؛ کمال کچوییان طراح پوستر ؛ ایلیا شمس تبلیغات مجازی ( تئاتر بازها ) ؛ سارا حدادی ( مشاور رسانه ای - مکث ) ؛ آناهیتا معصومی عکاس  ؛ مانی پناه پور مدیر صحنه و رئوف جابری ساخت تیزراشاره کرد.

نمایش " تقدیم به ایتالو کالوینو " به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی به زودی در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می رود و بلیت فروشی این نمایش از امروز ساعت ١٨ در تیوال آغاز میشود.

ارسال بیش از 500 اثر به دومین جشنواره فیلم سلامت

بیش از ۵۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه دومین جشنواره فیلم سلامت رسید.

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره فیلم سلامت دبیرخانه این جشنواره تعداد آثار ارسالی را به تفکیک اعلام کرد.

بر اساس این گزارش از زمان انتشار فراخوان تا پایان وقت اداری 31 تیرماه مجموعا 553 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

در بخش دانشجویی تعداد 231 اثر، سینمایی 63 اثر، مستند 164 اثر و برنامه های تلویزیونی 95 اثر متقاضی شرکت در این جشنواره شدند.

هیات انتخاب و داوری جشنواره کار بررسی آثار رسیده را به زودی آغاز خواهد کرد.

دومین جشنواره فیلم سلامت در چهار بخش سینمایی،مستند،برنامه های تلویزیونی و دانشجویی شهریور امسال برگزار می شود.

فیلم های شرکت کننده در جشنواره درباره حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی (نظیر پیشگیری و درمان انواع بیماری-های واگیر و غیر واگیر و بیماری های خاص، ترویج تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از دخانیات، دوری از مواد مخدر و محرک، دوری از الکل، زندگی عاری از خشونت و آسیب ها به ویژه حوادث ترافیکی، سلامت روان، مهارت های زندگی و خودمراقبتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارو، نقش مردم و ارایه دهندگان خدمات بهداشتی در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا، سلامت و ایمنی محیط زیست، پیوند اعضاء، اهداء خون، ایدز) میباشند.

جشنواره سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار "زندگی سالم ،با نشاط و امید" در شهریور ماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد.

لامبورگینی " با استقبال مخاطبین در شهرزاد می‌ماند 

نمایش لامبورگینی به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری به علت استقبال مخاطبین ده شب دیگر تمدید شد. 

به گزارش روابط عمومی این نمایش ، استقبال مخاطبین  طی ده شب گذشته باعث شد گروه نمایشی ده شب دیگر بر روی صحنه بمانند .

لامبورگینی  اثری اجتماعی است که دو واقعه گورخواب‌ها و ساختمان پلاسکو را با دیدگاه سیامک صفری به روی صحنه می‌برد. 

در این نمایش اشکان خطیبی در کنار سیامک صفری به ایفای نقش می پردازد ، همچنین ایده ابوطالبی طراحی و اجرای حرکت را بر عهده دارد.

از دیگر عوامل می توان به سهیل دانش اشراقی ( مدیر هنری ) ، ایمان یزدی ( مجری طرح ) ، مرتضی نجفی ( طراح نور ) ،سهیل دانش اشراقی و بهار نرگسی ( طراح صحنه و لباس ) روزبه خورزنی ( طراح صدا ) ، ندا عقیقی( دستیار کارگردان و برنامه ریز ) ،مصطفی پیرهادی ( عکاس ) ، سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و مشاور تبلیغات-مکث) ، پوریا سوری ( مشاور رسانه ای در حوزه اجتماعی ) ، بهمن بابازاده ( مشاور رسانه ای در حوزه موسیقی ) ، آریان امیر خان ( فیلم نیوز) و تئاتربازها (حامیان مجازی ) سهیل دانش اشراقی، امیر حسام میرصادقی ( تیزر ) ، حامد حکیمی ( طراح گرافیک )،امیر حسام میر صادقی ( موشن گرافیک و انیمشن ) و ... اشاره کرد .

تئاتر لامبورگینی تنها تا ٢١ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد داشت.

آلاله؛ روایتی از امید به زندگی در سینماحقیقت

فرشاد اکتسابی با فیلم مستند بلند «آلاله» متقاضی شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

 این فیلم به مدت زمان 80 دقیقه، روایتی از زندگی پُر فراز و نشیب و تنهایی‌های زنی میانسال به نام «آلاله» است که بواسطه‌ی امیدی که به آینده دارد، توانسته در برابر مشکلات مقاومت کند...

مستند «آلاله» برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تدوینگر: فرشاد اکتسابی، تصویربردار و عکاس: مهراد امین‌کاظمی، صدابردار و صداگذار: حسن مهدوی، آهنگساز: امید فتح‌الهی، دستیار کارگردان: نسرین شیخی، تهیه‌کنندگان: فرشاد اکتسابی و مهراد امین‌کاظمی

فرشاد اکتسابی متولد سال 1349 (47 ساله) در تهران و دانش‌آموخته‌ی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره و ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است. در کارنامه فیلمسازی وی، آثاری چون راز یک مجسمه، مجنونی از اسکاندیناویی، فرزند اصفهان، سعدی کارنو، همراه با فرات، سووز (شوش)، ماست سیاه است، ثروین، سفر به سرزمین شگفتی‌ها، گذر از غبار، ژاک دومورگان، دکتر علی، تابوت خالی، فصل وصل، فاطمه فاطمه است، در جستجوی سیمرغ، دنیای درون و جزیره گنج به چشم می‌خورد که جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی را برای وی به ارمغان آورده است.

این مستندساز دو سال پیش با فیلم «همراه با فرات» در نهمین جشنواره سینماحقیقت شرکت کرد و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره در بخش «جایزه شهید آوینی» این جشنواره شد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396 برگزار خواهد شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، سینما ، تئاتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها