بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۰
اگر نهادی که باید عملکرد صدا و سیما را مورد ارزیابی قرار دهد وظیفه‌اش را به خوبی انجام می‌داد این برنامه هیچ‌گاه از صدا و سیما پخش نمی‌شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از پویش، عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی با انتقاد از پخش مستند اخیر صدا و سیما درباره وقایع پس از انتخابات ۸۸، گفت: هر تحرکی که منجر به برانگیختگی احساسات مردم و التهاب زخم‌های در حال ترمیم شود به رویکرد اعتدالی دولت یازدهم ضربه می‌زند.

 «آذر منصوری» در گفتگو با پویش اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی بر فضای جامعه تاثیر منفی می‌گذارند و ممکن است واکنش‌هایی را به همراه داشته باشند که مناسب شرایط کشور نیست. رسانه‌ای که خود را ملی معرفی می‌کند باید در عمل هم به ادعایش پایبند باشد. اگر صدا و سیما تعریف درستی از واژه «ملی» داشت عملکردش را از حالت مونولوگ خارج می‌کرد و به دنبال اعتماد سازی و بهبود جایگاه‌اش نزد مردم بود.

وی تصریح کرد: انتظار از صدا و سیما در شرایط فعلی، حمایت از دولت در جهت حل مشکلات کشور و به دور از جناح بندی‌های سیاسی است اما این رسانه که با پول همه مردم اداره می‌شود به تریبون جریان تندرو و رقیب دولت تبدیل شده است. رسانه‌ای که بدلیل عملکرد گذشته‌اش با کاهش جدی مخاطب مواجه است باید به دنبال اعتماد سازی باشد اما با این روند فقط مردم را دلسرد می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هدف این به اصطلاح مستندات، تضعیف و جدا سازی پایگاه اجتماعی آقای روحانی از دولت است. جریان تندروی اصولگرا به خوبی می‌داند بزرگ‌ترین سرمایه آقای روحانی پایگاه اجتماعی حامی او است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این جریان، صف کشی مردم در برابر دولت یازدهم و ایجاد جو ناامیدی است زیرا در چنین شرایطی، دولت منتخب مردم آسیب پذیر‌تر می‌شود.

به گفته منصوری، با روشی که صدا و سیما و جریان تندروی اصواگرا در پیش گرفته گرایش مردم به شبکه‌های فارسی زبان ماهواره که بعضا عملکردشان در تعارض با منافع ملی کشور است بیشتر از گذشته خواهد شد.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در پایان اظهار داشت: اگر نهادی که باید عملکرد صدا و سیما را مورد ارزیابی قرار دهد وظیفه‌اش را به خوبی انجام می‌داد این برنامه هیچ‌گاه از صدا و سیما پخش نمی‌شد. انتظاری که از صدا وسیما به عنوان فراگیر‌ترین رسانه کشور وجود دارد تاکید بر وحدت ملی و همکاری با دولت منتخب مردم است. نباید این تصور پیش بیاید که صدا و سیما در اختیار یک جریان خاص قرار دارد و میلی رفتار می‌کند.

گفتنی است شورای نظارت بر صدا و سیما نهادی برای نظارت بر این رسانه فراگیر کشوری است که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی تشکیل شده است.

این شورا به عنوان بازوی نظارتی، مسئول ارائه مستقیم گزارشات و ارزیابی‌های قوای سه گانه نظام از عملکرد صدا و سیما به رهبری است که از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهور، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

این شورا در حال حاضر از «ابراهیم رییسی» و «محمد جواد لاریجانی» به انتخاب قوهٔ قضائیه، «عبدالرضا رحمانی فضلی» و «حسام الدین آشنا» به انتخاب قوهٔ مجریه و «رمضان شجاعی» و «بیژن نوباوه» به انتخاب قوهٔ مقننه تشکیل شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
محمودی
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
شما کاملا درست می فرمایید سیاست جناح رقیب دور ساختن و جدا کردن بدنه اجتماعی حامی آقای روحانی و دولت از ایشان است اما فکر نمی کنید بعضی مواقع خود دوستان دولت هم این بهانه را به دست جناح مخالف می دهند؟ تحرک ناکافی بعضی از وزرای محترم در تغییراتی که حق انهاست و البته خواسته بدنه اجتماعی حامی دولت و بی توجهی به این خواست بر حق موجب بی انگیزه شدن و سپس جدا شدن مردم و حامیان ریاست محترم جمهور از ایشان خواهد شد. وقتی که وزیری چون اقای ربیعی به خواست اکثر پرسنل سازمان های زیر مجموعه برای انجام تغییرات اساسی در سازمانی چون بهزیستی عمل نمی کند آیا بدنه اجتماعی بر خلاف انتظار و سیاست دولت تدبیر و امید به یاس و ناامیدی و انفعال نمی افتد؟ جناح مخالف تنها سوار بر این موج یاس و انفعال می شود و ... را می راند. دوستان آقای روحانی نباید این فرصت را به جناح مخالف بدهند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها