بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
هواداران تیم فوتبال سپاهان اصفهان به قرار گرفتن دوباره تیم‌شان در بین مدعیان قهرمانی امیدوار شده‌اند و بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ‌اند تا تیم جدید کرانچار را ببینند.
تدبیر24»سپاهان اصفهان بعد از بازگشت زلاتکو کرانچار جان دوباره گرفته و در اندیشه بازگشت به روزهای اوج و تکرار قهرمانی‌هایی است که هواداران دو سال پیش،‌ برای آخرین بار طعم آن را چشیدند. سپاهانی که فصل پیش اغلب در نیمه دوم و میانه‌های جدول قرار داشت، با پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس‌وار، برای جبران وارد عرصه می‌شود. در ادامه به بررسی عملکرد طلایی‌پوشان سپاهان پیش از شروع فصل هفدهم لیگ برتر می‌پردازیم.

* کادر فنی:

اصفهانی‌ها که در پنج بازی پایانی فصل ۹۵-۹۶ کرانچار را به خدمت گرفتند، با کسب نتایج خوب، هواداران اصفهانی را به آینده امیدوار کردند. آنها از سرمربی کروات تیم خود انتظار داشتند که بازیکنان ستاره را به تیم بیاورد اما کرانچار معتقد است که تمام بازیکنان که جذب کرده، در زمین شایستگی‌های خودشان را نشان می‌دهند.

در کادر فنی سپاهان اصفهان قرار بود محرم نویدکیا به همراه محمود کریمی دو دستیار ایرانی باشند که در کنار زلاتکو کرانچار قرار بگیرند اما از بین این دو، تنها کریمی بر نیمکت طلایی‌پوشان تکیه زد و نویدکیا ترجیح داد که یک سال از فوتبال دور باشد.

* بازیکنان:

سپاهان برای ورود به بازار نقل و انتقالات عجله نکرد. مسئولان باشگاه، جلسات مختلفی با سرمربی تیم برگزار کردند تا به فهرست نهایی بازیکنان دست یابند. کرانچار ابتدا شش بازیکن اصلی را مشخص کرد و در کنار آن، برای هر پست نیز چند آلترناتیو تعیین کرد تا در صورت عدم توافق با گزینه اصلی به سراغ آلترناتیوها بروند. او همچنین بعد از تحویل لیست نهایی بازیکنان مورد نظرش، ایران را ترک کرد و به کرواسی بازگشت. باشگاه در غیاب او مذاکره خود با بازیکنان را آغاز کرد و عزت‌الله پورقاز بازیکن فصل پیش سایپا به عنوان اولین بازیکن در فصل نقل و انتقالات به سپاهان پیوست. اعلام خبر حضور پورقاز در دفتر مدیرعامل باشگاه نیز با حاشیه‌هایی همراه بود و تصویر مربوط به امضای قرارداد زمانی از سوی باشگاه منتشر شد که پورقاز در اردوی تیم ملی به سر می‌برد. سپس مشخص شد توافق باشگاه با این بازیکن قبل از اردوی تیم ملی شکل گرفته و اعلام خبر نهایی به حل شدن بعضی از مشکلات منوط شده است.

شاهین ثاقبی نیز دومین بازیکنی بود که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان طلایی پوش شد. ثاقبی که با درخشش در تراکتورسازی خواهان بسیاری پیدا کرده بود، فصل پیش با قراردادی دو ساله به ملوان پیوست و سپاهان برای جذب او باید رضایتنامه‌اش را هم از ملوان دریافت می‌کرد. در نهایت ثاقبی موفق شد با قراردادی سه ساله به سپاهان بپیوندد.

بدون شک شاخص‌ترین مهره‌ای که در فصل نقل و انتقالات در تور سپاهان افتاد، ساسان انصاری مهاجم فصل پیش فولاد خوزستان و دومین گلزن برتر لیگ ۹۵-۹۶  بود. انصاری که از تیم‌های تهرانی و همچنین یونان و قطر پیشنهاد داشت، تصمیم گرفت به اصفهان برود.

سعید آقایی بازیکن فصل پیش تراکتورسازی نیز یکی از خریدهای خوب سپاهان در نقل و انتقالات محسوب می‌شود اما حضور او در اصفهان نیز با حاشیه‌هایی همراه بود. آقایی که دو فصل پیش بازیکن گسترش فولاد بود، برای این که بتواند به تراکتورسازی برود،‌ چک ضمانت بیش از یک میلیارد تومانی به گسترش فولاد داده بود. بنابراین این بازیکن برای پیوستن به سپاهان باید با گسترش فولاد هم تسویه می‌کرد و همین موضوع باعث شد مذاکره با این بازیکن به طول انجامد.

سپاهان اصفهان در کنار جذب بازیکنان شاخصی چون آقایی و انصاری، امید زیادی به حفظ احسان حاج‌صفی داشت چرا که خواسته هواداران نیز ماندن این ملی پوش در تیم بود. حاج‌صفی که از استقلال تهران نیز پیشنهاد داشت، اعلام کرد که در ایران تنها برای سپاهان به میدان خواهد رفت اما او در ایران نماند و هم‌تیمی مسعود شجاعی در پانیونیوس یونان شد.

سرور چپارف نیز دیگر بازیکنی بود که سپاهان برای جذبش امید بسته بود اما با وجود رغبت این بازیکن برای ماندن در سپاهان، قرارداد محکمش با استقلال باعث شد آبی پوش شود.

حسن جعفری نیز یکی از بازیکنانی بود که با پیوستن به سپاهان، خیال کرانچار را در یکی از پست‌های حساس تیم تا حدود زیادی راحت کرد. جعفری که سال پیش در پدیده مشهد خوش درخشیده بود، بعد از سه سال دوری دوباره به سپاهان بازگشت و قرار است در پست دفاع راست به میدان برود.

سیاوش یزدانی که فصل گذشته به همراه امیرحسین صادقی زوج قلب خط دفاعی پیکان را تشکیل می‌داد، برای تقویت خط دفاعی سپاهان به اصفهان رفت و قرارداد دو ساله‌اش را به امضا رساند. سپاهان همچنین با مروان حسین مدافع عراقی تیم پلیس نیز وارد مذاکره شد و این بازیکن نیز با وجود اینکه رسانه‌های عربی از مخالفت باشگاه عراقی با جدایی مروان خبر داده بودند اما در نهایت طلایی پوش شد و قرار است از هفته سوم به جمع سپاهانی ها ملحق شود.

پرونده تیم فوتبال سپاهان اصفهان در فصل نقل و انتقالات با جذب یک بازیکن دیگر بسته شد و کایرو رودریگوئز پیکسوتو مدافع برزیلی است قراردادش را به عنوان آخرین بازیکن با سپاهان به امضا رساند.

* آماده‌سازی:

اردوهای پیش فصل سپاهان نیز در اصفهان سپری شد و شاگردان کرانچار تنها برای برگزاری یک بازی تدارکاتی با تراکتورسازی تبریز به تهران آمدند. سپاهان در این بازی با نتیجه یک بر یک مقابل شاگردان یحیی گل محمدی متوقف شد. این بازی با یک اتفاق بد برای سپاهان نیز همراه بود و سعید آقایی به دلیل برخورد با بازیکن حریف با مصدومیت روبه‌رو و به بیمارستان منتقل شد.

سپاهان بازی‌های دوستانه دیگری نیز داشت تا برای حضور در لیگ، ‌محک جدی بخورد. آنها مقابل پیکان به تساوی یک بر یک رسیدند، مقابل بادران تهران با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند و با نساجی مازندران هم به تساوی بدون گل رسیدند. تنها پیروزی سپاهان مقابل امیدهای این باشگاه رقم خورد و این تیم با هت‌تریک ساسان انصاری به برد رسید. آخرین بازی تدارکاتی شاگردان کرانچار نیز مقابل ذوب آهن برگزار شد و این تیم در داربی دوستانه با دو گل شکست خورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها