بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نامه ۲۱۴ نماینده مجلس در تقدیر از وزیر نفت و تقاضا برای ابقای او به رییس‌جمهوری برای کاهش دغدغه‌های ایشان برای تشکیل کابینه بود و برای امضای آن لابی‌ اتفاق نیفتاد.
تدبیر24»اسدالله قره‌‌خانی در گفت‌وگو با «انرژی امروز» درباره امضای نامه تقدیر و تشکر از وزیر نفت گفت: پیش از هر چیزی این که می‌گویند مجلس برای تحمیل گزینه آقای زنگنه به دولت چنین نامه‌ای را نوشته، اشتباه است. این نامه هیچ الزامی برای دولت نمی‌آورد و رییس‌جمهور خود در معرفی اعضا تصمیم می‌گیرد. قوه مجریه و قوه مقننه شرح وظایف متفاوتی دارند. در مجلس بنا بر مطالعاتی که بر عملکرد وزرا و وزارتخانه‌های زیر نظرشان صورت گرفته‌ است، نسبت به هر کدام نظر و نتیجه‌ای وجود دارد؛ بنا بر این در امضای این نامه هم اجبار و الزامی مطرح نشده و لابی‌ای شکل نگرفته‌ است.

قره‌خانی در ادامه با بیان این که «این نامه بنا بر مدیریت و شناختی که از ایشان مطرح شد، نوشته و به امضای ۲۱۴ نماینده رسیده‌ است»، تاکید کرد: درست است امضاکنندگان هدفی درباره کابینه داشته‌اند و در نامه مذکور علاوه بر تقدیر از زحمات وزیر نفت به‌ ویژه در سطح بین‌المللی از آقای روحانی خواسته شده که از تجارب ایشان بار دیگر استفاده کنند اما منظور از این پیام در واقع این است که آقای روحانی در صورت معرفی ایشان برای تصدی وزارت نفت دغدغه رای‌آوری و مقبولیت در مجلس را نداشته‌ باشند. این هم به نفع دولت و هم این وزارتخانه است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد وزیر نفت گفت: منتقدان به ما می‌گویند چه تضمینی برای موفقیت آقای زنگنه در چهار سال آینده دارید؟ باید تصریح کنم که هیچ گارانتی و ضمانت‌نامه‌ای وجود ندارد اما بنا بر عملکرد ایشان در چهار سال گذشته، آقای زنگنه فرد شایسته‌ای برای تصدی وزارت نفت است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول با تاکید بر وظیفه نمایندگی گفت: همان طور که نمی‌توانیم گارانتی بدهیم اگر روزی ببینیم فعالیت وزارتخانه‌ای از جمله وزارت نفت با وظایف وزارتخانه، اهداف دولت و کشور هماهنگ نباشد و کوتاهی صورت گیرد بنا بر وظیفه نظارتی مجلس و نمایندگان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به این که وزارت نفت پیشران اقتصاد کشور است، تصریح کرد: ما درباره این وزارتخانه نیازمند دقت بالایی هستیم و بنا بر مطالعات انجام گرفته، عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم خوب بوده‌ و جای تقدیر و تشکر داشته‌ است.

ادعای خادمی درباره نامه تقدیر از زنگنه

خبر نامه ۲۱۴ نماینده به رییس‌جمهوری درباره ابقای بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و تقدیر از او در حالی منتشر شد که رسانه‌های مخالف دولت شائبه لابی وزارت نفتی‌ها و نزدیکان زنگنه با نمایندگان برای تحمیل این گزینه به دولت را مطرح کردند. البته برخی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس نیز با این جو یا جوسازی همراه شدند؛ از جمله هدایت‌الله خادمی، نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس که در گفت‌وگویی از اصرار معاون وزیر نفت به نمایندگان برای امضای نامه تقدیر از زنگنه خبر داد و با بیان این که هیات‌رییسه باید اسامی امضاکنندگان نامه تقدیر از وزیر نفت را منتشر کند، گفت: معاون پارلمانی وزیر نفت با تهیه نامه تقدیر و تشکر از وزیر نفت از نمایندگان در صحن علنی مجلس با اصرار می‌خواست تا این نامه را امضا کنند.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی گفت: با در رودربایستی قرار دادن نمایندگان از آنها می‌خواست که نامه تقدیر از عملکرد بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت را امضا کنند. معاونان پارلمانی و سایر کارکنان وزارتخانه‌ها جایشان در صحن مشخص است. هیات‌رییسه نباید اجازه دهد که معاونین پارلمانی و سایر کارمندان وزارتخانه‌های مختلف در صحن و در میان نمایندگان رفت و آمد داشته باشند.

خادمی در پایان با بیان این که «هیات رییسه باید اسامی امضاکنندگان نامه تقدیر از وزیر نفت را منتشر کند»، خاطرنشان کرد: اگر نامه‌ تقدیری هم بناست امضا شود، باید توسط نمایندگان تهیه و تدوین و امضاهای آن در صحن جمع‌آوری شود.»

برچسب ها: تدبیر24 ، زنگنه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها