بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در طول چهارسال دولت یازدهم نشان داد که متعهد به گفت وگو و مشاوره در تمامی زمینه ها از سوی افراد متخصص و شایسته است و در انتخاب کابینه دوازدهم نیز همانگونه که به مردم قول داده است، مبنا را بر شایسته سالاری خواهد گذاشت.
تدبیر24»پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه های مختلف بخصوص عرصه های سیاسی، اجتماعی و علمی افزایش یافت و برهمین اساس، زنان در عین حفظ حجاب خود به پست های و درجات بالاتری راه پیدا کردند و توانستند حضور موثرتری را در عرصه های مختلف داشته باشند و با سعی و کوشش فراوان نیز تلاش کردند این عقب ماندگی تاریخی خود را جبران کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.
در دوران انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی برای اولین بار از شیر زنان ایران با نام کوچک نام برد و به آنان قول داد که در اداره کشور از همراهی آنها استفاده خواهد کرد. برهمین اساس این قشر از جامعه نیز که به دنبال دستیابی به خواسته های خود با شور و اشتیاق به پای صندوق های رای رفتند، از مهمترین حامیان رییس جمهوری بودند.
امروز که روحانی توانسته در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد، خواسته زنان این است که حداقل بر اساس توانایی ها و استعدادها به هرکدام از زنان و مردان جامعه سهمی برای پیشبرد شعارهای رییس جمهوری در آینده سیاسی کشور داده شود.

**استفاده از زنان در دولت آینده نشان می دهد که آنان پتانسیل حل مشکلات را دارند
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره حضور زنان در کابینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه زنان باید در کابینه حضور داشته باشند، می گوید: مردم به عملکرد چهارسال گذشته آقای روحانی و به شعارهای وی برای چهار سال آینده رای داده اند که عمده شعارهای رییس جمهوری درباره حقوق شهروندی بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بدیهی ترین موضوع حقوق شهروندی، تساوی در جامعه است، اظهار داشت: یکی از اقشاری که باید حقوق آنها در جامعه رعایت شود، زنان هستند و انتظار می رود که حتما در کابینه آینده از زنان توانمند استفاده شود تا بتوانند نشان دهند که جامعه زنان پتانسیل بردوش کشیدن مشکلات و حل آنها را دارد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: زنان، جوانان و مذاهب مختلف براساس حقوق شهروندی باید در کابینه و رده های بالایی مدیریتی حضور داشته باشند.

**مهم ، شایسته سالاری است
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با ایرنا درباره حضور زنان در دولت دوازدهم می گوید: آنچه که درباره حضور زنان در کابینه دوازدهم مهم است این است که بحث زن و مرد و جنسیت نیست بلکه بحث شایسته سالاری در جامعه است و اگر بخواهند شایستگی را در انتصابات دخیل کنند، ما بانوان شایسته ای داریم که می توانند با برنامه ریزی، دقت نظر و تلاش خود بسیار موفق تر از مردان در برخی از وزارتخانه ها نقش خود را ایفا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید حضور در دولت و انتصاب در مدیریت های ارشد را جنسیتی و زن و مرد را از هم جدا کرد، اظهار داشت: باید تلاش کرد وزرایی انتخاب شوند که مخالفتی با قرارگرفتن زنان در پست های ارشد مدیریتی نداشته باشند و به دنبال ارایه پست ها براساس شایسته سالاری باشند.

**از زنان می توان در تمامی پست هایی که منع قانون اساسی ندارد، استفاده کرد
لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور زنان در دولت آینده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا می گوید: هر مسئولی از جمله ریاست جمهوری و بالاتر از آن در تمامی سطوح مدیریتی کشور باید بر اساس تعهد و تخصص افراد، از خدمات آنها برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کند.
وی با بیان اینکه استفاده از افراد متخصص نباید براساس جنسیت باشد، تصریح کرد: یعنی اگر روزی دیدیم که تعداد خانم های متخصص و متعهد ما در جامعه بسیار بیشتر از آقایان در جامعه است، پس باید اکثریت مدیران و حتی اعضای دولت از زنان باشد و اگر روزی بود که اصلا خانمی متخصصی وجود نداشت، پس باید همه مدیران مرد باشند.
افتخاری خاطر نشان می کند که در دنیای امروز برای پست های مدیریتی جنسیت مطرح نیست زیرا موضوع اداره کردن کشور است و به همین دلیل است که باید بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد تا مشاورین امین ریاست جمهوری بتوانند با استفاده از آن مشاوره داده تا بتوان از همه ظرفیت های انسانی جامعه استفاده کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه انتظار می رود رییس جمهوری از ظرفیت های زنان در کابینه استفاده کند، تصریح می کند: مهم این نیست که چه تعداد از زنان در دولت آینده باشند، بلکه مهم این است که براساس تخصص، تعهد، توانمندی ها و ویژگی هایی که برای حضور در کابینه احتیاج است مانند پاکدستی، ساده زیستی، حسن سابقه و روحیه کار جمعی بتوانند از زنان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از زنان حتی می توان در پست ریاست جمهوری، وزارت و معاونت های رییس جمهوری و تمامی پست های کشوری استفاده کرد، اظهار داشت: در تمامی پست هایی که از نظر قانون اساسی ممانعتی برای حضور زنان نیست، می توان از زنان و مردان متخصص، متعهد و توانمند بدون در نظر داشتن جنسیت استفاده کرد.

** از راهکارهای توسعه سیاسی کشور استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است
همچنین پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در نشستی خبری درباره حضور زنان در دولت آینده گفت: حضور زنان در کابینه می تواند بسیار تاثیر گذار و مثبت باشد، ما بارها از رئیس جمهوری خواسته ایم که در دولت دوازدهم از بانوان استفاده و فرصتی را برای حضور آنان فراهم کنند و زنان توانمند و نام آشنای بسیاری داریم که می توانند سکاندار اعضای هیات دولت باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما اعتقاد داریم یکی از راهکارهای توسعه سیاسی کشور استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است، مطالبه ما همواره این بوده که دولت از زنان در کابینه استفاده کند زیرا 51 درصد از افرادی که به دکتر روحانی رای دادند، زنان بودند، این افراد مطالبه شان این است که ما وزیر زن داشته باشیم.
وی با یادآوری این مطلب که 157 نماینده زن و مرد در نامه ای به رئیس جمهوری خواستار حضور زنان در دولت آینده شده اند، تصریح کرد: نظر ما این است که زنان ایرانی توانمند هستند، 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، در بسیاری مواقع آقایان هم خوب عمل نکرده اند که ما با مشکلات امروز روبه رو هستیم؛ پس بهتر است این بار فرصت به زنان داده شود.

**برای پیشبرد اهداف دولت اعتدال باید از ظرفیت زنان استفاده کرد
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم می گوید: زنان مجلس شورای اسلامی بارها خواسته خود را در قالب فراکسیون زنان و یا بصورت فردی اعلام کرده اند که زنان متخصص و توانمندی هستند و باید از تجربه و تخصص کافی آنها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که جامعه زنان حمایت های فراوانی از آقای روحانی در ایام انتخابات داشتند پس توجه به مطالبات آنها معقول است، افزود: بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت بسیار خوبی است که از این ظرفیت ها حالا به عنوان وزیر یا معاون رییس جمهوری و یا مدیریت ارشد دستگاههای اجرایی استفاده کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود درصد حضور زنان در پست های مدیریتی کشور بسیار کم است، افزود: با توجه به اینکه امروز نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها زنان بوده و در حوزه های سیاسی، متخصصی و کارآفرینی زنان موفقی وجود دارند، حضور زنان در کابینه خواسته به حقی است.
وی خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه گفتمان رییس جهوری گفتمان اعتدال و عقلانیت در جامعه است، امیدواریم برهمین اساس در چینش ترکیب کابینه، بحث عقلانیت و تخصص را نیز رعایت کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: یکی از مولفه های توسعه یافتگی، استفاده از ظرفیت های جامعه توسط مسئولان آن کشور است و امروز هم نگاه ما به هیچ عنوان جنسیتی نیست بلکه بحث شایسته سالاری مدنظر است و می خواهیم برای کمک به توسعه متوازن و پایدار در کشور نگاه جنسیتی نباشد و این مطالبات اگر در جای خودش به درستی پاسخ داده نشود؛ برای زنان و دختران کشورمان که با شایستگی و زحمت فراوان به توانایی های خوبی دست یافته اند، موجب سرخوردگی خواهد شد.
وی مطالبه زنان از رییس جمهوری را اینگونه مطرح می کند که از دکتر روحانی می خواهیم که از ظرفیت زنان در وزارت، معاونت وزیر و معاون رییس جمهوری استفاده کند چون در 4 دهه گذشته که حرکتی آرام و مستمر داشتیم، می خواهیم این مسیر ادامه داشته و در عین حال نمی خواهیم که با شتاب انجام شود و می گویم باید در طول انقلاب اسلامی با بکارگیری زنان در رده های مدیریتی به این روند آرام ادامه دهیم.
ساعی تاکید می کند که بسیار مایل هستیم که جامعه زنان در دولت دوازدهم یک وزیر داشته باشند و این خواسته خود را از طریق نطق، نامه و جلساتی که با اعضای هیات دولت داشتیم مطرح کرده ایم که باید از این ظرفی استفاده شود ولی متاسفانه از خانم ها در گذشته کم استفاده شده و می گوییم که باید این عرصه در دولت اعتدال گرا و برای نهادینه کردن این گفتمان باز شود.
به نظر می رسد بانوان سرزمین ایران در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همانگونه که امام خمینی (ره) می فرماید: 'همه ملت ایران چه زنان و چه مردان باید این خرابه ای (ایران پس از حکومت ستمشاهی) را که برای ما گذاشته اند بسازند، ایران با دست تنها مردساخته نمی شود، مرد و زن باید باهم این خرابه را بسازند'؛ باید در تمامی امور جامعه حضور داشته باشند، بخصوص اینکه پس از پیروزی انقلاب این فضا و میدان برای زنان ایرانی بیشتر مهیا شد به شکلی که نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها را زنان متخصص و متعهد تشکیل می دهند و برای رسیدن به قله های دانش و تخصص تلاش و کوشش فراوانی کرده اند.
این حق زنان است که سهمی از مدیریت کشور براساس شایسته سالاری و حقی برابر با مردان داشته باشند و به نظر می رسد که تعداد بانوان شایسته کشور نیز کم نباشد.پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه های مختلف بخصوص عرصه های سیاسی، اجتماعی و علمی افزایش یافت و برهمین اساس، زنان در عین حفظ حجاب خود به پست های و درجات بالاتری راه پیدا کردند و توانستند حضور موثرتری را در عرصه های مختلف داشته باشند و با سعی و کوشش فراوان نیز تلاش کردند این عقب ماندگی تاریخی خود را جبران کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.
در دوران انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی برای اولین بار از شیر زنان ایران با نام کوچک نام برد و به آنان قول داد که در اداره کشور از همراهی آنها استفاده خواهد کرد. برهمین اساس این قشر از جامعه نیز که به دنبال دستیابی به خواسته های خود با شور و اشتیاق به پای صندوق های رای رفتند، از مهمترین حامیان رییس جمهوری بودند.
امروز که روحانی توانسته در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد، خواسته زنان این است که حداقل بر اساس توانایی ها و استعدادها به هرکدام از زنان و مردان جامعه سهمی برای پیشبرد شعارهای رییس جمهوری در آینده سیاسی کشور داده شود.

**استفاده از زنان در دولت آینده نشان می دهد که آنان پتانسیل حل مشکلات را دارند
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره حضور زنان در کابینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه زنان باید در کابینه حضور داشته باشند، می گوید: مردم به عملکرد چهارسال گذشته آقای روحانی و به شعارهای وی برای چهار سال آینده رای داده اند که عمده شعارهای رییس جمهوری درباره حقوق شهروندی بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بدیهی ترین موضوع حقوق شهروندی، تساوی در جامعه است، اظهار داشت: یکی از اقشاری که باید حقوق آنها در جامعه رعایت شود، زنان هستند و انتظار می رود که حتما در کابینه آینده از زنان توانمند استفاده شود تا بتوانند نشان دهند که جامعه زنان پتانسیل بردوش کشیدن مشکلات و حل آنها را دارد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: زنان، جوانان و مذاهب مختلف براساس حقوق شهروندی باید در کابینه و رده های بالایی مدیریتی حضور داشته باشند.

**مهم ، شایسته سالاری است
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با ایرنا درباره حضور زنان در دولت دوازدهم می گوید: آنچه که درباره حضور زنان در کابینه دوازدهم مهم است این است که بحث زن و مرد و جنسیت نیست بلکه بحث شایسته سالاری در جامعه است و اگر بخواهند شایستگی را در انتصابات دخیل کنند، ما بانوان شایسته ای داریم که می توانند با برنامه ریزی، دقت نظر و تلاش خود بسیار موفق تر از مردان در برخی از وزارتخانه ها نقش خود را ایفا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید حضور در دولت و انتصاب در مدیریت های ارشد را جنسیتی و زن و مرد را از هم جدا کرد، اظهار داشت: باید تلاش کرد وزرایی انتخاب شوند که مخالفتی با قرارگرفتن زنان در پست های ارشد مدیریتی نداشته باشند و به دنبال ارایه پست ها براساس شایسته سالاری باشند.

**از زنان می توان در تمامی پست هایی که منع قانون اساسی ندارد، استفاده کرد
لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور زنان در دولت آینده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا می گوید: هر مسئولی از جمله ریاست جمهوری و بالاتر از آن در تمامی سطوح مدیریتی کشور باید بر اساس تعهد و تخصص افراد، از خدمات آنها برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کند.
وی با بیان اینکه استفاده از افراد متخصص نباید براساس جنسیت باشد، تصریح کرد: یعنی اگر روزی دیدیم که تعداد خانم های متخصص و متعهد ما در جامعه بسیار بیشتر از آقایان در جامعه است، پس باید اکثریت مدیران و حتی اعضای دولت از زنان باشد و اگر روزی بود که اصلا خانمی متخصصی وجود نداشت، پس باید همه مدیران مرد باشند.
افتخاری خاطر نشان می کند که در دنیای امروز برای پست های مدیریتی جنسیت مطرح نیست زیرا موضوع اداره کردن کشور است و به همین دلیل است که باید بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد تا مشاورین امین ریاست جمهوری بتوانند با استفاده از آن مشاوره داده تا بتوان از همه ظرفیت های انسانی جامعه استفاده کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه انتظار می رود رییس جمهوری از ظرفیت های زنان در کابینه استفاده کند، تصریح می کند: مهم این نیست که چه تعداد از زنان در دولت آینده باشند، بلکه مهم این است که براساس تخصص، تعهد، توانمندی ها و ویژگی هایی که برای حضور در کابینه احتیاج است مانند پاکدستی، ساده زیستی، حسن سابقه و روحیه کار جمعی بتوانند از زنان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از زنان حتی می توان در پست ریاست جمهوری، وزارت و معاونت های رییس جمهوری و تمامی پست های کشوری استفاده کرد، اظهار داشت: در تمامی پست هایی که از نظر قانون اساسی ممانعتی برای حضور زنان نیست، می توان از زنان و مردان متخصص، متعهد و توانمند بدون در نظر داشتن جنسیت استفاده کرد.

** از راهکارهای توسعه سیاسی کشور استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است
همچنین پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در نشستی خبری درباره حضور زنان در دولت آینده گفت: حضور زنان در کابینه می تواند بسیار تاثیر گذار و مثبت باشد، ما بارها از رئیس جمهوری خواسته ایم که در دولت دوازدهم از بانوان استفاده و فرصتی را برای حضور آنان فراهم کنند و زنان توانمند و نام آشنای بسیاری داریم که می توانند سکاندار اعضای هیات دولت باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما اعتقاد داریم یکی از راهکارهای توسعه سیاسی کشور استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است، مطالبه ما همواره این بوده که دولت از زنان در کابینه استفاده کند زیرا 51 درصد از افرادی که به دکتر روحانی رای دادند، زنان بودند، این افراد مطالبه شان این است که ما وزیر زن داشته باشیم.
وی با یادآوری این مطلب که 157 نماینده زن و مرد در نامه ای به رئیس جمهوری خواستار حضور زنان در دولت آینده شده اند، تصریح کرد: نظر ما این است که زنان ایرانی توانمند هستند، 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، در بسیاری مواقع آقایان هم خوب عمل نکرده اند که ما با مشکلات امروز روبه رو هستیم؛ پس بهتر است این بار فرصت به زنان داده شود.

**برای پیشبرد اهداف دولت اعتدال باید از ظرفیت زنان استفاده کرد
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم می گوید: زنان مجلس شورای اسلامی بارها خواسته خود را در قالب فراکسیون زنان و یا بصورت فردی اعلام کرده اند که زنان متخصص و توانمندی هستند و باید از تجربه و تخصص کافی آنها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که جامعه زنان حمایت های فراوانی از آقای روحانی در ایام انتخابات داشتند پس توجه به مطالبات آنها معقول است، افزود: بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت بسیار خوبی است که از این ظرفیت ها حالا به عنوان وزیر یا معاون رییس جمهوری و یا مدیریت ارشد دستگاههای اجرایی استفاده کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود درصد حضور زنان در پست های مدیریتی کشور بسیار کم است، افزود: با توجه به اینکه امروز نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها زنان بوده و در حوزه های سیاسی، متخصصی و کارآفرینی زنان موفقی وجود دارند، حضور زنان در کابینه خواسته به حقی است.
وی خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه گفتمان رییس جهوری گفتمان اعتدال و عقلانیت در جامعه است، امیدواریم برهمین اساس در چینش ترکیب کابینه، بحث عقلانیت و تخصص را نیز رعایت کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: یکی از مولفه های توسعه یافتگی، استفاده از ظرفیت های جامعه توسط مسئولان آن کشور است و امروز هم نگاه ما به هیچ عنوان جنسیتی نیست بلکه بحث شایسته سالاری مدنظر است و می خواهیم برای کمک به توسعه متوازن و پایدار در کشور نگاه جنسیتی نباشد و این مطالبات اگر در جای خودش به درستی پاسخ داده نشود؛ برای زنان و دختران کشورمان که با شایستگی و زحمت فراوان به توانایی های خوبی دست یافته اند، موجب سرخوردگی خواهد شد.
وی مطالبه زنان از رییس جمهوری را اینگونه مطرح می کند که از دکتر روحانی می خواهیم که از ظرفیت زنان در وزارت، معاونت وزیر و معاون رییس جمهوری استفاده کند چون در 4 دهه گذشته که حرکتی آرام و مستمر داشتیم، می خواهیم این مسیر ادامه داشته و در عین حال نمی خواهیم که با شتاب انجام شود و می گویم باید در طول انقلاب اسلامی با بکارگیری زنان در رده های مدیریتی به این روند آرام ادامه دهیم.
ساعی تاکید می کند که بسیار مایل هستیم که جامعه زنان در دولت دوازدهم یک وزیر داشته باشند و این خواسته خود را از طریق نطق، نامه و جلساتی که با اعضای هیات دولت داشتیم مطرح کرده ایم که باید از این ظرفی استفاده شود ولی متاسفانه از خانم ها در گذشته کم استفاده شده و می گوییم که باید این عرصه در دولت اعتدال گرا و برای نهادینه کردن این گفتمان باز شود.
به نظر می رسد بانوان سرزمین ایران در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همانگونه که امام خمینی (ره) می فرماید: 'همه ملت ایران چه زنان و چه مردان باید این خرابه ای (ایران پس از حکومت ستمشاهی) را که برای ما گذاشته اند بسازند، ایران با دست تنها مردساخته نمی شود، مرد و زن باید باهم این خرابه را بسازند'؛ باید در تمامی امور جامعه حضور داشته باشند، بخصوص اینکه پس از پیروزی انقلاب این فضا و میدان برای زنان ایرانی بیشتر مهیا شد به شکلی که نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها را زنان متخصص و متعهد تشکیل می دهند و برای رسیدن به قله های دانش و تخصص تلاش و کوشش فراوانی کرده اند.
این حق زنان است که سهمی از مدیریت کشور براساس شایسته سالاری و حقی برابر با مردان داشته باشند و به نظر می رسد که تعداد بانوان شایسته کشور نیز کم نباشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها