بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
عراقچی:
سیدعباس عراقچی در مورد اقدام شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در تحریم ایران تصریح کرد: اقدامی که در کنگره آمریکا در حال انجام است و قانونی که علیه ایران،‌ کره شمالی و روسیه در حال تصویب است یک اقدام خصمانه کاملا روشن و بین علیه جمهوری اسلامی ایران است.
تدبیر24»معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه صبح امروز در حاشیه نشست تهران در خصوص پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری اظهار کرد: این اقدام آمریکا با واکنش قطعی جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. ما در طول سال‌های گذشته همواره با این گونه اقدامات خصمانه از طرف آمریکا،‌ کنگره و دولت آن کشور مواجه بوده‌ایم و اختصاص به دولت فعلی و قبلی آمریکا هم ندارد.

وی ادامه داد: قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است، تحریم موضوعی جدیدی وضع نمی‌کند و جمع‌بندی تحریم‌های گذشته آمریکا در حوزه‌های غیر هسته‌ای است.

وی اظهار کرد: با این حال این اقدام می‌تواند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد و بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران را از برجام کاهش دهد. به همین جهت ناسازگار با بندهای مختلف برجام است که در آن آمریکا متعهد شده که برجام را با حسن نیت و در فضای سازنده اجرا کند و از هرگونه اقدامی که اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار می‌دهد خودداری کند. این‌ها جزء تعهدات آمریکاست.

سیدعباس عراقچی تاکید کرد: کاری که کنگره انجام می‌دهد برخلاف این تعهدات است و حتما با واکنش ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدهای اخیر دولتمردان آمریکایی در ارتباط با برجام تصریح کرد: دولت جدید آمریکا در طی شش ماه گذشته دو بار مجبور شده که پایبندی ایران به برجام را تایید کند و چاره‌ای جز این نداشته است،‌ چرا که در گزارش‌های متعدد آژانس، پایبندی ایران به تعهداتش به صراحت بیان شده است.

معاون وزیر خارجه افزود: دولت آمریکا هفته گذشته برای بار دوم پایبندی ایران به برجام را تایید کرد،‌ البته حرف‌ها و تهدیداتی زده می‌شود که سه ماه آینده که موعد تایید مجدد پایبندی ایران به برجام از طرف دولت آمریکا و اعلام این موضوع از سوی دولت این کشور به کنگره است آنها این کار را نخواهند کرد.ما منتظر می‌مانیم و با توجه به اقدامات آنها در صحنه عمل تصمیم خواهیم گرفت. مهم این است که آنها در بیست و هفتم تیر پایبندی ایران به برجام را اعلام کردند و تحریم‎‎‌ها را کماکان متوقف نگه داشتند.

عراقچی بار دیگر در پاسخ به سوالی در مورد اقدام شب گذشته آمریکا تاکید کرد: تحریم‌های جدید تجمیع تحریم‌های موجود در زمینه مسائلی چون تروریسم،  حقوق بشر،‌ مسائل موشکی و تسلیحاتی است و تحریم موضوعی جدیدی وضع نشده است، البته این تحریم ها می تواند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب ها: تدبیر24 ، عراقچی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها