بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
آقای نهاوندیان مدیر اقتصادی توانمندیست و حضور ایشان در دفتر ریاست جمهوری نیز موید این موضوع است. با توجه به تجربیات چندین ساله ای که در حوزه اقتصاد و اتاق بازرگانی ایران ...
تدبیر24»عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد ایران دچار مشکلات مختلفی است و برای حل این مشکلات نیازمند آماده سازی زیرساخت ها هستیم تا مشاغل مهم و تاثیرگذار در حوزه های حیاتی کشور بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند تا شاهد رشد و ثبات اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 احمد صفری، نماینده استان کرمانشاه و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: به نظر من برای رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند ثبات اقتصادی و فرهنگ سازی اقتصادی هستیم و باید زیرساخت های مورد نیاز اقتصاد در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم اقتصادی پویا و توانمند داشته باشیم که متاسفانه کمتر به این موضوعات توجه می شود.

وی با بیان اینکه «دکتر محمد نهاوندیان» تجربیات زیادی در عرصه اقتصادی دارند، تاکید کرد: آقای نهاوندیان مدیر اقتصادی توانمندیست و حضور ایشان در دفتر ریاست جمهوری نیز موید این موضوع است. با توجه به تجربیات چندین ساله ای که در حوزه اقتصاد و اتاق بازرگانی ایران داشته اند می توانند در رفع هرچه بیشتر مشکلات اقتصادی کشور موثر باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود ثبات اقتصادی ریشه بسیاری از مشکلات دیگر در این حوزه است، اظهار داشت: این است که گاهی اوقات قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییرات ناگهانی و بی رویه ای پیدا می کنند که این اتفاق در میان همه کالاهای تولیدی داخلی می افتد و به یکباره عده ای سود می برند و عده ای دچار مشکلات جدی و عدیده ای می شوند.
صفری افزود: بنابراین زیرساخت ها باید آماده شود تا مشاغل مهم و تاثیرگذار در حوزه های حیاتی کشور بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند و شاهد رشد و ثبات اقتصادی باشیم. در عین حال باید با رانت های اقتصادی که چرخه اقتصاد کشور را دچار اختلال کرده به شدت برخورد شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اقتصاد گفت: البته گفتنی است در دولت آقای روحانی اوضاع اقتصادی بهتر از دوره های گذشته بوده و قیمت ها به قدری ثبات یافته است اما بازهم نیازمند وزیری در حوزه اقتصاد هستیم که بتواند ثبات را به همه بخش های اقتصادی کشور برگرداند، نیاز است که در کشور از کالای تولیدی حمایت شود و این موضوع همدلی و هماهنگی دستگاه های مختلف اقتصادی را می طلبد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تغییر در سطوح مدیریتی کلان را موثر در توسعه کشور دانست و تاکید کرد: هر دولتی نیازمند تغییر است اگر دولت یازدهم با دولت دوازدهم تغییری نداشته باشد مطالبات مردمی نیز اجرا نخواهد شد، حتما تجربیات و علم آقای نهاوندیان در امور اقتصادی می تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشد و امیدواریم با حضور وی در مسند وزارت اقتصاد و دارایی شاهد موفقیت ایشان و رشد اقتصادی کشور باشیم.

صفری یادآور شد: البته به نظرم باید در این راه از نظرات بزرگان اقتصاد و وزرای سابق وزارتخانه های اقتصادی مثل جهد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... بهره ببرد تا بتوان با همفکری مشکلات اقتصادی را ریشه ای حل و برای همیشه برطرف ساخت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها