بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
یک متخصص پوست و مو گفت: در استفاده از کرم ضدآفتاب باید به نوع پوست توجه ویژه شود.

تدبیر24»دکتر افشار رمضان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است، افزود: SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است.

وی ادامه داد: افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند باید از کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنند. همچنین افرادی که پوست خشک دارند باید از ضدآفتاب‌هایی با پایه چرب‌تر استفاده کنند.

این متخصص خاطرنشان کرد: فاکتور محافظت کننده کرم‌های ضدآفتاب با شاخصی به نام SPF مشخص می‌شود که نشان‌دهنده مقاومت آن کرم در برابر آفتاب است.

رمضان‌پور ادامه داد: یعنی اگر شخصی یک ساعت زیر آفتاب قرار گیرد تا دچار آفتاب سوختگی شود با فردی که کرمی با SPF عدد 15 بزند، 15 ساعت در معرض آفتاب باشد آفتاب سوختگی‌شان برابر است؛ یعنی پوست فرد 15 برابر مقاومت‌تر می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: البته میزان استفاده از کرم ضدآفتاب برای ناحیه صورت و گردن نیز مهم است که باید به اندازه 2 میلی‌گرم در سانتی‌مترمربع باشد که معادل نصف بند انگشت سبابه فرد است و این مقدار از کرم برای پوشش کامل ناحیه صورت و گردن مناسب است.

وی در پاسخ به این سئوال که استفاده از کرم باید چند بار در روز تمدید شود، گفت: اگر پوستی مستقیما در معرض آفتاب است باید هر 3 ساعت کرم تکرار شود، اما اگر در معرض آفتاب مستقیم قرار ندارد بعد از هر 4 تا 5 ساعت، تکرار کرم الزامی است؛ چرا که خاصیت کرم ضدآفتاب بعد از 4 تا 5 ساعت از بین می‌رود.

این متخصص خاطرنشان کرد: SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است. کرم ضدآفتاب بالاتر از 30 توصیه نمی‌شود و اگر SPF کر می 90 باشد بدان معنا نیست که 3 برابر کرمی با SPF عدد  30تأثیر دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، ضد آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها