بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
واکنش لیلا ارشد به یک تئاتر، «خون در گلوی گربه» در تئاتر باران، «خاطران پاییزی» بزودی روی پرده، نمایش و نقد مستند «در میان امواج» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
تدبیر24»لیلا ارشد موسس و مدیر «خانه خورشید»، دیدن نمایش «روز عقیم» را به علاقه‌مندانِ مسائل حوزه زنان و پیگیران مشکلات این قشر از جامعه توصیه کرد.

شامگاه جمعه ششم مرداد لیلا ارشد موسس NGO «خانه خورشید» به تماشای نمایش «روز عقیم» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی نشست.

«روز عقیم» از روز یکشنبه اول مرداد با بازی رویا میرعلمی، فهیمه اَمَن‌زاده و شایسته ایرانی در تماشاخانه خصوصی باران روی صحنه رفته است و داستان سه زن را روایت می‌کند که در پی آغاز تخریب شهرنو از آن جا می‌گریزند و به زیرزمین خانه‌ای که مردانی سلاخ در طبقه بالای آن مشغول به کارند پناه می‌گیرند...

لیلا ارشد پس از تماشای «روز عقیم» گفت: «این نمایش کاری بسیار ارزنده و براساس واقعیاتی بود که در سال‌های دور رخ داده است و دیدن آن را به کسانی که علاقه‌مند به مسائل حوزه زنانند و پیگیر مطرح شدن مشکلاتی که زنان از گذشته تا امروز تجربه کرده‌اند، توصیه می‌کنم.»

ارشد خانه خورشید را از سال 1385 در منطقه 12 شهرداری تهران (دروازه‌غار – شوش ) افتتاح کرد. مراجعان این نهاد مردمی، دشواری‌های فراوان و تجربیات ناخوشایندی را تحمل کرده و می‌کنند . آن‌ها گاه به دلیل تصمیم‌های نادرست خود و گاه به دلیل موقعیت محیطی که در آن زاده شده‌اند اشتباهات کوچک و بزرگی می‌کنند که نتایج آن تنها گریبان‌گیر خودشان نیست. این زنان به تنهایی قادر به رفع مشکلات و خارج شدن از این شرایط نیستند و به کمک فکری، درمان و همدلی نیازمندند.

نمایش «روز عقیم» تا پایان مرداد هر شب ساعت 21 در تماشاخانه خصوصی باران روی صحنه می‌رود. 

«خون در گلوی گربه» در تئاتر باران

محسن معینی تازه‌ترین نمایش خود را با عنوان « خون درگلوی گربه» را به تهیه‌کنندگی عطیه ناصرجوی در تئاتر باران روی صحنه خواهد برد.

نمایش « خون درگلوی گربه» به کارگردانی محسن معینی از دوشنبه 9 مرداد در تئاتر باران به روی صحنه می ​رود.

در این نمایش که براساس متنی از راینر ورنرفاسبیندر است، رحیم نوروزی،مجید مشیری،مهدی مقدم از طریق ویدیویی به ایفای نقش می​پردازند و افسانه میرباقری،سولماز نادری،مریم فتحی بازیگران این نمایش هستند.

محسن معینی که تحصیلات دوره دکترای خود را در فرانکفورت به پایان برده درباره خلاصه ای از نمایش می ​گوید:« فوئبه برای جستجوی ازادی و عشق به زمین امده است.

معینی دارای مدرک دکترای فیلم،تئاتر و رسانه(T.F.M) از دانشگاه گوته آلمان است.او پیش از این، نمایش‌هایی مانند«عقلِ دهم»،«خانه برنارد آلبا»،«مزامیر اکسدوس»،«بازیگر و زنش»،«آدم خوابش می‌گیره» و «بر فَرَس تندرو» ، تله تاتر اطروش و...را روی صحنه برده است.

«خاطرات پاییزی» پاییز اکران می‌شود

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» از اکران این فیلم در فصل پاییز خبر داد.

به گفته سید امیر سیدزاده فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی مشترک امیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم بعنوان محصول مشترک ایران، چک و اوکراین در نوبت اکران پاییزی سینماهای هنر و تجربه قرار گرفته است.

این فیلم که با بازی نازنین احمدی شاهپور آبادی بعنوان بازیگر نقش اول زن به طور کامل در خارج از ایران فیلم برداری شده است، تاکنون جوائز متعددی همچون دیپلم افتخار ونشان یادبود سازمان حمایت از قربانیان جنگ وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جشنواره بین‌المللی کرونا کارپات 2016 ، جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنُپیل 2016 اوکراین و... را در جشنواره‌های مختلف بدست آورده و فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی Dream City 2016 بوده است.

«خاطرات پاییزی» که در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در بخش هنر و تجربه و جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور داشته، به صورت مشترک توسط ویلهلم کرتیو سنتر (جمهوری چک) و افرند فیلم آریا (ایران) با همکاری اُپتیما فیلم (اوکراین) ساخته شده است.

فیلمنامه «خاطرات پاییزی» را کاترین تورچانیکووا، علی فخرموسوی و ویکتور ویلهلم بر اساس داستانی از علی فخر موسوی نوشته‌اند.

این فیلم عاشقانه‌ای ضد جنگ است و قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

فیلمبرداری «خاطرات پاییزی» اول اکتبر ۲۰۱۵ در کشور اوکراین آغاز شد.

نازنین احمدی شاهپورآبادی، الکساندر ایگناتوشا، دِمیترُ لِنارتوویچ، تاتیانا یوریکووا، گالینا یابلونسکا و نَظَر رِگوش بازیگران این فیلم هستند.

برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم والدراما در خانه هنرمندان

نشست نقد و بررسی فیلم«والدراما» یکشنبه هشتم مرداد در خانه هنرمندان برگزار می‎شود.

«والدراما» اولین ساخته بلند عباس امینی یکشنبه هشتم مرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان بر پرده می‌رود و پس از آن در ساعت ۱۸:۳۰ نشست نقد و بررسی با حضور کارگردان، مجیدبرزگر تهیه‌کننده فیلم و کیوان کثیریان به عنوان منتقد جلسه برگزار می‎شود.

این فیلم درباره نوجوانی اهل آبادان است که نه خانواده دارد و نه شناسنامه. او برای یافتن هویت خود راهی تهران می‌شود و این آغاز ماجراهایی برای این نوجوان است و حکایت دیگری از شرایط کودکان کار. سازندگان این اثر، از ابتدای اکران این فیلم اعلام کردند که عواید حاصل از نمایش این فیلم به انجمن حمایت از کودکان کار اختصاص پیدا می‌کند.

حکم‌هایی که در جشنواره‌ی «مسیر عشق» دادند

سعید الهی قائم مقام دبیر و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات جشنواره بین المللی«مسیر عشق» (اربعین) شدند

طی احکامی جداگانه از سوی سید احمد میرعلایی دبیرنخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» (اربعین) سعید الهی به سمت قائم مقام و رئیس ستاد جشنواره و یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای منصوب شدند.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.


 

"کارگر ساده نیازمندیم" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی یکشنبه 8 مرداد ماه 1396 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» آمده است : بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می‌تونن بخرن… و می‌خرن… متأسفانه!

منوچهر هادی (کارگردان)، یکتا ناصر (بازیگر)، پدرام کریمی(نویسنده)، شاهین شجری کهن(منتقد) و جمعی از بازیگران فیلم مهمانان چهارصد و چهلمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.

نمایش و نقد مستند «در میان امواج» در کانون فیلم سینماحقیقت

برنامه این هفته‌ی کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «در میان امواج» ساخته «مینا کشاورز» اختصاص یافته است.

این فیلم از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 8 مرداد 96 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور مینا کشاورز (کارگردان)، ناصر صفاریان و پوریا جهانشاد (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مستند 90 دقیقه‌ای «در میان امواج» روایت زندگی زنی به نام «رقیه» است که در هرمزگان تلاش می‌کند از طریق ساماندهی زنان دستفروش در یک محل مشخص در شهر میناب، برای آنها امنیت شغلی فراهم کند؛ اما شهرداری مانع اوست...

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مینا کشاورز، تدوین: ورونیک لاگوارد سگوت، تصویر: مینا کشاورز و امین بهروززاده، طراحی و ترکیب صدا: اودون روستاد، یورگن میر و ساندر اولسن، موسیقی: امین بهروززاده، گفتار متن: رقیه ذاکری، تصحیح رنگ و نور: کاتو لاولی، تهیه‌کنندگان مشترک: کریستین فالک و تورستین پالیوس، محصول ایران، نروژ، فرانسه و لبنان

عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم مستند «در میان امواج» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (8 مردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است. 

«روایت در سینما» را با محمدرضا اصلانی بیاموزید

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، کارگاه‌ تخصصی «روایت در سینما » را با حضور استاد محمدرضا اصلانی برگزار می‌کند.

«کارگاه ‌روایت در سینما» شامل دوره آموزشی روایت‌گری در سینما است که توسط استاد محمدرضا اصلانی در مجموعه هنرپژوهی نقش جهان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

در انتهای دوره این کارگاه، هنرجو گواهی شرکت دریافت می‌کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام یا دریافت اطلاعات بیشتر این کارگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، پلاک 2169، مجموعه هنرپژوهی نقش جهان مراجعه کنند.

پایان ورک شاپ هنرمندان ایرانی و فرانسوی با اجرای یک نمایش مشترک

هنرجویان تئاتر ایران که برای تولید یک اثر مشترک به کشور فرانسه رفته بودند، شب گذشته 28 جولای (6 مردادماه) اولین اجرای خود را در شهر سن اتین و در سالن (theater de Tardy) روی صحنه بردند.

کارگاه ‌آموزشی تئاتر ویژه هنرجویان ایرانی در فرانسه به همت گروه تئاتر زندگی از 12 تا 31 جولای (21 تیرماه تا 9 مردادماه) در شهر سن اتین، فرانسه برگزار شد و نمایش «ما» (nous) ماحصل این ورک شاپ‌ها شب گذشته در سالن (theater de Tardy) روی صحنه رفت.

در این نمایش که به کارگردانی مشترک جعفر مهیاری و دیزی فل اجرا شد، مریم ادیبی، گلناز قاسمی، هنگامه غلامرضایی، مریم ایزدپناهی، ماندانا خلیلی، فرشته محمدی، مهدیه معتمدی، سارا پهلوان، شیما پورساحمدین و امیرسامان آهنگر از ایران و ویل ‌لویی کوگوارد، جولی دی بلیز، آن دی لا لندر، بئاتریس گارنیر، ماتید ژولجارو، ایزابل جاکوموند، اوا کارماچا دیزکومبس، السا میکویید، لاتیتیا نوید، سارا روچر، اورلی تیونگ و دومینیک تورنت از فرانسه به عنوان بازیگر حضور دارند.

دیگر عوامل این نمایش؛ محمد رحمانیان و بئاتریس گارنیر دستیار کارگردان، اسلوان رابی ویدیوآرت، ویکتور مینجارد آهنگساز، محراب عبدالکریمی مترجم و ماندانا خلیلی گرافیست هستند.

این نمایش به مدت سه روز تا 9 مردادماه در (theater de Tardy) شهر سن اتین اجرا خواهد شد.

گروه تئاتر «زندگی» و کمپانی فرانسوی «لیتو کاکس» این کارگاه‌های آموزشی را با حضور هنرمندان ایران و فرانسه در شهر سن اتین برگزار کردند و ماحصل این کارگاه‌ها، تولید اثری مشترک و اجرای عمومی آن در فرانسه شد و همچنین قرار است این اثر نمایشی در ایران هم اجرا عمومی شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، سینما ، تئاتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها