بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۵۸۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت حق‌التدریس معوق فرهنگیان شاغل تا قبل از سال تحصیلی جدید خبر داد.
تدبیر24»حسین فرزانه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت پرداخت معوقات حق‌التدریس معلمان چگونه است؟»، اظهار داشت: پیگیر پرداخت معوقات فرهنگیان هستیم.

وی با بیان اینکه معوقات فرهنگیان اکنون عدد بزرگی نیست، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع که معوقات عدد بزرگی نیست این است که عددهای بزرگتر را گرفته‌ایم و پرداخت کردیم.

فرزانه ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال جاری چیزی حدود 11 هزار میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان را پرداخت کردیم که این علاوه بر بودجه است. سازمان برنامه و بودجه هم در بخش حقوق و سایر کمک کرده است که با افزایش به جلو حرکت می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو نوع حق التدریس داریم، گفت: نخست حق التدریس آزاد است که حتی یک ریال هم عقب مانده نداریم و پرداخت شده است؛ بر اساس بند «و» تبصره 9 بودجه سال 1396، این حق التدریس باید ماهانه پرداخت شود که الان همینطور است و ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد را پرداخت کردیم.

وی افزود: نوع دوم، حق التدریس شاغل است که رقم بیشتری دارد، اما نسبت به حق التدریس آزاد اولویت کمتری دارد زیرا حق التدریس آزاد حقوق مردم است اما حق التدریس شاغل به عنوان اضافه کار محسوب می‌شود.

فرزانه ادامه داد: معوقات مربوط به حق التدریس شاغل سال گذشته فقط ماه‌های دی‌، بهمن و اسفند باقی مانده و در سال جاری نیز ماه‌های فروردین، اردیبهشت و قسمتی از خردادماه است که در مجموع 5 ماه و نیم بدهکار هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک توافق نسبی برای پرداخت معوقات انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم در هفته جاری این توافقنامه را امضا کنیم که یک کسری از معوقات مربوط به قبل و سال 1395 است و هم مربوط به کسری سال جاری است را پرداخت کنیم.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان عنوان کرد: عدد مربوط به سه ماه حق‌التدریس معوق فرهنگیان مربوط به سال 1395 حدود 180 تا 190 میلیارد تومان است.

فرزانه در پاسخ به این پرسش که چه زمانی امکان پرداخت این معوقات است،گفت: بر اساس آن توافقی که قرار است انجام شود، معوقات مربوط به سال گذشته و معوقات سال جاری را پرداخت می‌کنیم. زمانی برای پرداخت آن نمی‌توانم مشخص کنم، اما تا پیش از پایان مردادماه و یا اینکه شهریورماه پرداخت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
چندین سال قشر فرهنگی را با سو مدیریت وبازیهای جتاحی وعدم تخصیص کامل وبه موقع اعتبارات وعدم تدوین برنامه های کارشناسی شغلی ورفاهی به قشری محروم ومظلوم تبدیل کردید. مطالبات ایشان را سوژه رسانه ها وکاریکاتوریست ها وطنز پردازها قراردادید . مطالبات کدام قشر در فضای مجازی و... درجریان است؟! اگر دولت از هزینه های اضافه وبودجه های کمکی به بعضی موسسات فرهنگی و... بی ثمر کسر کند آنوقت همه مطالبات را سروقت پرداخت می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
حق التدریس معلمان از دی 95 تاکنون پرداخت نشده است و مدام آقایان وعده و وعید دادند و آخرین قول مسئولین 15 تیر 96 بود که انجام نشد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها