بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
نشریات ایتالیایی با انتقاد از رویکردهای مهاجرتی امانوئل ماکرون تاکید دارند که حمایت از رئیس‌جمهوری فرانسه "اشتباه" بوده و او هر وقت به نفعش باشد "یک اروپایی" است.
تدبیر24»به نوشته روزنامه اکسپرس،‌ موفقیت انتخاباتی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سراسر بروکسل شادی به همراه آورد و نخبگان سیاسی از تلاش‌های او در راستای اروپاگرایی تقدیر کردند اما این شادی چندان دیری نپایید.

رئیس‌جمهوری جوان فرانسه پس از آنکه توافق‌ها میان رم و سلف خودش فرانسوا اولاند را زیر سوال برد،‌ خشم ایتالیایی‌ها را برانگیخت. رهبری ایتالیا همچنین با ماکرون در خصوص مساله مهاجرت اختلاف‌نظر دارد.   

در حالی که ایتالیا قاطعانه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا در پذیرش سهم مساوی از مهاجران و پناهجویانی از آفریقا مشارکت کنند، ماکرون تاکید دارد که کمپ‌های امنی در لیبی ایجاد خواهد کرد.

ابن مداخله تنش‌هایی را در ایتالیا ایجاد کرد و باعث شد تا اینگونه به نظر برسد که ایتالیا در انجام اقدامی موثر ناکام مانده است؛ اما این در حالی بود که رم ده‌ها هزار مهاجر را زمانی که سایر کشورها تنها نظاره‌گر بودند، بپذیرد.

ماکرون که به سختی تلاش دارد در عرصه جهانی وجهه خوبی از خودش به نمایش بگذارد، در پاریس میزبان رهبران دو جناح رقیب لیبی شد و درباره معاهده سیاسی تقسیم قدرت بحث و رایزنی کرد. نشست میان فایز السراج، نخست‌وزیر لیبی و ماکرون شدیدا هدف انتقاد ایتالیایی‌ها قرار گرفت که تاکید داشتند او مشکل را دست‌ کم گرفته است.

دولت وحدت ملی لیبی (تحت حمایت سازمان ملل متحد) به سختی کنترل طرابلس را در اختیار دارد و در مقابل، گروه‌های مختلف شبه‌نظامی مابقی این سرزمین بی‌قانون را در کنترل گرفته‌اند. آنجلینو آلفانو، وزیر امور خارجه ایتالیا به روزنامه "لا استمپا" گفت: چارچوب‌های باز بسیاری در لیبی وجود دارد؛ تعداد زیادی میانجی، تعداد زیادی ابتکار عمل.

با این حال، پلیس فرانسه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ مهاجر را پس از آنکه از مرز فرانسه گذشتند، به ایتالیا بازگرداند. جیانی پیتلا، ارشدترین سیاستمدار چپگرای پارلمان اروپا به شدت از دست فرانسه خشمگین است. او با انتقاد از دولت ماکرون، اقدام اعضای اتحادیه اروپا در رد سهم مسوولیتشان را "شرم‌آور" خواند.  

رسانه‌های ایتالیا هم از رهبر فرانسه انتقاد کرده و تاکید دارند که حمایت گسترده از او کوته‌فکری است. روزنامه "کوریره دلا سرا" نوشت "اشتیاق برای ماکرون اشتباه است" و روزنامه "سوله ۲۴ اوره" هم گزارش داد "ماکرون هر وقت به نفعش باشد، ‌اروپایی است." روزنامه "لا استمپا" هم در انتقادی شدیداللحن تاکید کرد که روابط دو کشور باید تغییر کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، ماکرون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها