بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۸۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
مهدی بوستان پرور ویژگی بازغی را اینگونه عنوان کرد:
مهدی بوستان پرور کارگردان فیلم"پاییز" از دلایل موفقیت این اثر نمایشی سخن به میان آورد.
تدبیر24»معمولا آینده یک فیلمساز را با ساخت اولین اثر نمایشی‌اش می‌توان ارزیابی کرد، موفقیت در گیشه سینما یا داشتن 90 درصد مخاطب در تلویزیون یکی از این شاخص‌ها است، مهدی بوستان پرور نیز از جمله این فیلمسازان است که توانسته با ساخت فیلم "پاییز" و پخش چندین باره آن از تلویزیون آینده خوبی در سینما و تلویزیون برای خودش رقم بزند، به بهانه ساخت این اثر و نزدیکی هفته منابع طبیعی گفتگویی با وی کرده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

با توجه به تغییر رویکرد تلویزیون از ساخت فیلمهای تلویزیونی به ساخت مینی سریال و سریال های بلند به ندرت می توان آثار نمایشی صداوسیما را در این چند سال اخیر به خاطر سپرد اما باید فیلم پاییز را از این قاعده مستثنی دانست، فیلمی که بیش از پنج بار از شبکه های سراسری پخش شده، حتماً ساختاری متفاوت داشته و با استقبال مخاطب روبرو شده است. آیا خودتان تصور پخش چندین باره ی فیلم را داشته اید؟

در شرایط فعلی تلویزیون و حتی سینمای کشور، کارهایی که بتوانند به لحاظ محتوایی در روح و روان مخاطب اثر گذار باشند، کم هستند. واقعیت این است که در شرایط فعلی جامعه ما که کم حوصلگی همه چیز را در برگرفته است، راضی نگه داشتن مخاطب کاری بسیار دشوار است. به دلیل این کم حوصلگی یک فیلمساز باید بتواند قصه خود را به شکلی به تصویر بکشد که برای مخاطبانش جذاب باشد. به همین سبب پخش چندین و چند باره کار از تلویزیون موجب خوشحالی من است زیرا نشان دهنده این امر است که پاییز با مخطبانش ارتباط برقرار کرده است.
 
کسانی که پاییز را دیدند عقیده دارند پژمان بازغی حتی از آثار سینمایی خود نیز بهتر ظاهر شده، آیا خودتان هم بر این باور هستید؟

شاید این جمله بسیار کلیشه ای باشد که میگویند: پشت صحنه خوب و منسجم یک اثر در کالبد آن تاثیرگذار است ولی حقیقتاً این جمله در مورد فیلم پاییز صادق است. گروه ما بسیار منسجم و با جان و دل به میدان آمده بود. پژمان بازغی هم از این قاعده مستثنی نبود. او اساساً بازیگری باهوش، منعطف و توانا است که درک صحیحی از خواسته کارگردانش دارد. البته لازم به ذکر است که تمام بازیگران پاییز از جمله مهران رجبی، نازنین کریمی، نسرین بابایی، دانیال محمودنیا، عارف ابراهیمی، رسول حقدوست، بهمن صادق حسنی، عمار آقایی و.....از نظر بسیاری از کارشناسان و اهل فن بازی متفاوت و قابل قبولی را ارائه داده اند.
 
به نظر می رسد این فیلم توانسته کسانی که به طبیعت خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده اند را با فطرت و پیامدهای این کار بیشتر آشنا کند. فکر می کنید خودتان چقدر توانسته اید مخاطبان را به این مسئله آگاه کنید؟

حقیقت امر این است که هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند تاثیر فرهنگ بر مردم را انکار کند. اما متاسفانه این مقوله ای است که در کشور ما به آن اهمیت زیادی داده نمی شود.باید واقعاً این را بپذیریم که درخت ها، حیات بشر را تضمین می کنند و همه مردم باید بدانند که صدمه به منابع طبیعی، صدمه به سلامتی انسان ها و آیندگان است.
 
 
"پاییز" از جمله کارهای سخت به شمار می رود. لوکیشن هایی که در مناطق صعب العبور و به نوعی مالرو طراحی شده است. به نظر می رسد انرژی زیادی در مورد آنها گذاشته شده است. در مورد بکر بودن آنها توضیح دهید.
 
اساساً کار کردن در طبیعت، شرایط خاص خودش را دارد و بسیار غیرقابل کنترل است. شما هنگامی که در یک آپارتمان فیلمبرداری می کنید همه چیز تحت کنترل است ولی هنگامی که در طبیعت هستید از ابر و باد و باران و نور گرفته تا عبور از کوهستان ها و رودخانه ها و مسیر های سخت همگی به نوعی توان مضاعفی را می طلبد. در فیلم پاییز برای اینکه حس بکر بودن جنگل برای مخاطب هم قابل درک باشد در برخی از لوکیشن ها ناچار بودیم که ساعت ها در دل جنگل پیشروی کنیم تا به اعماق آن برسیم . من هم با شما هم عقیده هستم که انتخاب این لوکیشن ها انرژی زیادی از من گرفت.
 
این فیلم به عنوان اولین اثر شما شناخته میشود. کاری که نمره خوبی می گیرد .خودتان از عملکردتان در این فیلم راضی هستید؟
 
این نظر لطف شماست.به نظرم اگر در هنگام تولید حمایت بیشتری از کار می شد، می‌توانستم خیلی بهتر و با کیفیت‌تر از این، فیلم را به تصویر بکشم. البته در نهایت باید این جملهی کلیشه‌ای را بگویم که مخاطبان باید در مورد فیلم نظر بدهند.
 
به عنوان دستیار و برنامه ریز با کارگردانان بزرگی کارکرده اید. چقدر تجربه آن کارها در این فیلم به شما کمک کرد؟
 
به نظر من کارگردانانی که تجربه دستیاری دارند در مجموع بسیار موفق‌تر از کسانی هستند که به طور مستقیم و بدون تجربه کردن در کنار کارگردانان بزرگ وارد این عرصه می‌شوند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم به خصوص استفاده از تجربیات استاد من آقای فریدون حسن پور که نویسنده  فیلم پاییز هم بودند بسیاری راه گشای کارم بود.
 
در آخر اگر موردی مدنظرتان است بگویید؟
 
امیدوارم روزی برسد که اهمیت هنر و فرهنگ در کشور عزیزم به اندازه اهمیت تلگرام و اینستاگرام شود و دولت برای فرهنگ سازی نسل‌های آینده هزینه کند.

منبع: برنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها