بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کشورمان گفت: مجمع نمایندگان تهران درخواست خود را برای دیدار با رئیس‌جمهور ارسال کردند.
به گزارش تدبیر24،حجت‌الاسلام والمسلمین "مجید انصاری" معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی دیدارهای هفتگی مجمع نمایندگان استان‌های کشور با رئیس‌جمهور گفت: بنده براساس تجربه چندین دوره‌ای که در مجلس بوده‌ام و با توجه به اینکه مسئولیت معاونت پارلمانی محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان را نیز برعهده داشتم باید بگویم به یک جمع بندی از مجموعه مراجعات نمایندگان و درخواست‌های آن‌ها برای برقراری ارتباط بادولت و نگاهی که به سفرهای استانی رئیس‌جمهور در ادوار گذشته وجود داشت؛ رسیده‌ام.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: به این جمع‌بندی رسیدیم که روابط میان دولت و مجلس به صورت یک ساماندهی منظم ادامه داشته باشد، از این روی طرح دیدارهای مجمع نمایندگان استان‌های کشور با رئیس جمهور را مطرح کردیم.

وی افدامه داد: دیدار نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور می‌تواند انعکاس‌دهنده بخشی از مسائل اجتماعی و همچنین مسائل فی‌مابین دولت و مجلس باشد.

انصاری تصریح کرد: نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند که از نزدیک با مشکلات مردم آشنا بوده و اطلاعات‌شان از مسائل مردم به روز است و در سطح کلان نیز نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف شرکت دارند از این رو انتقال مسائل از طریق نمایندگان به دولت در راستای شناسایی خواسته‌های مردم بسیار موثر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتقال خواسته‌های مردم از طریق نمایندگان به دولت بسیار شایسته و ارزشمند است اظهار داشت: ممکن است در برخی از موارد نمایندگان ملت به برخی از مسائل انتقادات و یا پیشنهاداتی داشته باشد که اینگونه موارد و نقد عملکردها از سوی نمایندگان ملت یک موهبت محسوب شده و در حل مشکلات و پیشرفت ملت نقش تاثیرگذاری دارد.

انصاری تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید یکی از اولویت‌های اصلی دکتر روحانی که در برنامه‌های انتخاباتی بعد از انتخابات و همچنین برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده، تاکید بر استقبال از نقد سازنده است از این رو دولت تاکید دارد که برای تحرک و پیشرفت بیشتر با نمایندگان مجلس تعامل سازنده‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در معاونت پارلمانی مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف ارتباط دولت و مجلس در سطوح مختلف را برنامه‌ریزی و سازماندهی کردیم که اولین برنامه در دولت تدبیر و امید منوط به جلسه مشترک میان دولت و مجلس بود که خوشبختانه جلسه بسیار سازنده و خوبی بود و با بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک همزمان شده بود که شاهد بودیم دکتر روحانی در این جلسه گزارش مبسوطی را ارائه دادند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسه مشترک میان دولت و مجلس مورد استبقال نمایندگان قرار گرفت ادامه داد: در این جلسه پیشنهاداتی از سوی رئیس مجلس برای برقراری تعامل سازنده میان دولت و مجلس داده شد که به حمد خدا شاهدیم این موضوع تا به امروز بر همین روال طی شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شروع به کار دولت تدبیر و امید درخواست‌های مکرری را به صورت فردی و جمعی و کمیسیونی برای دیدار با دکتر روحانی ارائه کردند که با توجه به وقت کم رئیس‌جمهور و  با توجه به اینکه در آغاز راه دولت  هستیم، امکان پاسخگویی به ملاقات‌های فردی وجودنداشت. لذا، معاونت پارلمانی به رئیس‌جمهور پیشنهاد داد تا ملاقات‌ها به صورت مجامع نمایندگان استانی که در مجلس حضور دارد انجام شود.

انصاری تاکید کرد: برقراری ملاقات‌های رئیس‌جمهور با مجمع نمایندگان استانی به دلیل اینکه در این دیدارها مطالبات بسیاری از استان‌ها مطرح می‌شود فواید بسیاری را در حل مشکلات کشور دارد.

وی افزود: دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان علی‌رغم فشارها و مشغله‌های کاری که دولت در ابتدای کار خود با آن روبرو است علاقمندی خود را برای دیدار با نمایندگان مجلس نشان داده و دوشنبه‌ها مابین ساعت 9:30 تا 10 صبح با مجمع نمایندگان استان‌ها دیدار می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: در حال حاضر از آغاز کار دولت یازدهم،  رئیس‌جمهور کشورمان با مجمع نمایندگان استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و زنجان و مجمع نمایندگان اقلیت‌های مذهبی دیدار داشته اند که این ملاقات‌ها بسیار خوب بوده است و در این دیدارها نمایندگان جمع بندی‌های مختلفی را از مسائل و مشکلات کلان استان‌های خود ارائه می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: دیدار نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور در برداشت و فهم مشترک دولت و مجلس از مسائل کلان بسیار تاثیرگذار است.

انصاری در پاسخ به این سوال که دیدار آینده رئیس‌جمهور با نمایندگان کدام یک از استان‌های کشور خواهد بود، افزود: هفته آینده به احتمال زیاد نمایندگان آذربایجان شرقی با رئیس جمهور دیدار خواهند کرد و تاکنون  دولت منتظر بود تا سایر استانداران  هم مشخص شوند تا بقیه دیدارها نیز صورت گیرد.

انصاری با بیان اینکه امیدواریم تا آخر این هفته استانداران تمامی استان‌های کشور تعیین شوند تاکید کرد: دیدار رئیس‌جمهور با نمایندگان سایر استان‌ها باتوجه به وقت کمی که وجود دارد براساس قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت چون ملاک دیگری برای تعیین دیدارها وجود ندارد.  البته در این میان برخی از استان‌ها که تعداد نمایندگان‌شان محدود است بدون درنظر گرفتن نوبت با رئیس‌جمهور دیدار خواهند کرد.

وی درباره دیدار مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس جمهور اظهار داشت: نمایندگان تهران درخواست دیدار با رئیس‌جمهور را به معاونت پارلمانی ارائه دادند و معاونت نیز در حال برنامه‌ریزی است اما این نکته نیز قابل لحاظ است که معاونت پارلمانی درصدد است تا دیدار نمایندگان شهر تهران با نمایندگان شهرستان‌های استان تهران را به صورت مجزا برگزار کند. به این دلیل که مسائل خاص تهران بر روی مشکلات و مسائل شهرستان‌های این استان سایه نیاندازد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ممکن است در آینده علاوه بر دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور برنامه‌های مشترکی نیز از نمایندگان و هیات‌های کلان استان‌ها تنظیم شود که البته هنوز تدوین نشده و در سطح پیشنهاد باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات دولت و مجلس باید عملیاتی شود و در حد تشریفاتی باقی نماند، تصریح کرد: این گونه دیدارها باید با آگاهی بیشتر از مسائل و مشکلات موجود در جامعه صورت بگیرد و انشالله بعد از این دوره از ملاقات‌های مجمع نمایندگان استان‌ها با رئیس جمهور ملاقات‌های تخصصی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در موضوعات مختلف با رئیس‌جمهور صورت بگیرد.

انصاری افزود: علاوه براینکه نمایندگان مجلس ملاقات‌هایی را با رئیس‌جمهور داشته‌اند ، از سوی معاونت پارلمانی برنامه‌هایی برای ملاقات نمایندگان با معاون اول رئیس‌جمهور نیز در نظر گرفته شده و این موضوع هم در حال اجراست.

معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: دیدارهای نمایندگان مجلس با اسحاق جهانگیری،  معاون اول رئیس‌جمهور به صورت فردی وجمعی در حال برگزاری است و هر هفته تعدادی از نمایندگان مجلس با وی ملاقات دارند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت پارلمانی همچنین در راستای تعامل سازنده میان دولت و مجلس از وزرای دولت تدبیر و امید خواسته است که حتی‌المقدور هفته‌ای یکبار در مجلس حاضر شده و پاسخگوی سوالات نمایندگان ملت‌ باشند.

انصاری با بیان اینکه دولت دفتری را در مجلس در اختیار دارد اظهار داشت: از وزرای دولت یازدهم درخواست کرده‌ایم هفته‌ای یکبار در این دفتر حاضر و به مطالبات و سوالات نمایندگان ملت پاسخ دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: حضور وزرا در مجلس سبب می‌شود که خیلی از نمایندگان مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند . البته با تمام اینها  این موضوع نیز قابل اهمیت است که معاونت پارلمانی دستگاه‌های مختلف باید حضور فعالی  در مجلس داشته باشند و بنده نیز  بر این  مهم  تاکید دارم.

انصاری با بیان اینکه بنده در روزهای یکشبنه و سه‌شنبه در مجلس حضور دارم گفت: متاسفانه نظم خوبی در روند حضور معاونین پارلمانی در مجلس وجود نداشت که بنده در این دوره با تدوین یک برنامه منظم تاکید کردم که معاونین پارلمانی حضور پررنگی در مجلس داشته باشند.
وی با بیان این که درصدد هستیم تا در کمیسیون های مختلف مجلس حضور پیدا کنم ادامه داد: معاونت پارلمانی دولت یازدهم در این فکر است با حضور فعال در مجلس در راستای حل مشکلات و مسائل در سطح کلان و هم چنین اتخاذ یک راهبرد تخصصی با مجلس تعامل سازنده‌ای برقرار نماید.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: دولت تدبیر و امیددرصدداست ازتمام ظرفیت‌های ممکن برای ارتباط سازنده میان دولت ومجلس استفاده کند و همکاری نزدیکی در راستای پیشبرد امور کشور و خدمت به مردم داشته باشد.
 
نصاری درپاسخ به سوالی درباره درخواست نمایندگان مجلس مبنی برسفر رئیس‌جمهور به استان‌های آنها تصریح کرد: درخواست‌های متعددی نوعا ازسوی مجمع نمایندگان استانی که با رئیس‌جمهور دیدار کرده‌اند برای سفر به استان‌شان مطرح شده است و نمایندگانی که با رئیس‌جمهور دیدار داشته‌اند خواهان حضور رئیس‌جمهور در استان‌هایشان بودند و این موضوع را به صورت مکتوب هم ارائه کرده‌اند.
 
وی افزود: درحال حاضر درنهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی آغاز سفرهای استانی رئیس‌جمهور تشکیل شده است که مسئولیت مستقیم آن به عهده محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور است.
 
انصاری تصریح کرد: دولت یازدهم درصدد است برنامه‌ای رابا استفاده از تجارب گذشته تدوین کندکه کارآمد باشد و بتواند پیشنهادات و مسائل سازنده‌ای را در این سفرها انجام دهد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهارداشت: دولت یازدهم درصدداست برنامه‌ ای رابرای سفرهای استانی درپیش بگیردکه این سفرهاحالت تشریفاتی وسخنرانی نداشته باشد، ازاین رو انشاله به محض آماده شدن برنامه‌، سفرهای استانی طبق جدولی که تنظیم شده است صورت خواهد گرفت.
 
انصاری تصریح کرد: تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان براین است که سفرهای استانی ازاستان خراسان رضوی آغاز شودتا شروع سفرهای استانی با استمداد وکمک ازامام رضا(ع) صورت گیرد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: انشاالله اولین سفر رئیس‌جمهور کشورمان دردولت تدبیر و امیدبه استان خراسان رضوی خواهدبود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها