بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به قلم مدیرمسئول
عده ای که دیروز همراه و حامی دولت در روزهای سخت بوده اند، امروز هرچه فریاد و تیتر تند علیه دولت دارند با تصویری از مولاوردی آن را اعلام می کنند. و این یعنی هزینه کردن و سوزاندن زنی شایسته که تلاش های بی دریغی برای تحقق حقوق زنان و توانمندسازی زنان در کارنامه خود دارد.

تدبیر24»مهدی محمدی- هنوز درد کهنه بی انصافی ها و تخریب ها علیه معاون پرکار و اثرگذار دولت یازدهم درمان نشده است که اینبار نه از سوی مخالفان دولت، که از سوی هم کیشان و حامیان دیروز دولت بروز پیدا کرده است.

سهم خواهی یا مطالبه گری، یا هر اسم دیگر وقتی مغرضانه باشد، با فشار و تخریب فرقی ندارد. اخبار تغییر زنان کابینه به مذاق دوستداران دولت خوش نیامد و این حق محفوظ است که برای جلوگیری از این تصمیم به آب و آتش زده و صدای مخالفت خود را به رئیس منتخب جمهور برسانند. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که در رفتارهای رسانه ای و موضع گیری های منتقدین به چینش کابینه دوازدهم باید در نظر داشت که دولت دوازدهم که برخواسته از 24 میلیون رای و سلیقه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی طیف مشخصی است که اعتدال را برگزیده و هیچگاه تندروی و تخریب را نمی پسندد.

دولت منتخب، خدمتگزار 80 میلیون ایرانی است و کابینه 24 میلیونی باید یک نگرش و تفکر باشد نه یک اقدام در دولت دوازدهم و این میسر نخواهد شد مگر باصبر و سعه صدر چهره های سیاسی و مدل برخورد رسانه ای با این رویکرد.
حمایت از زن شاخص کابینه دولت یازدهم و جمع آوری امضا و نوشتن نامه به رئیس جمهور خود از نشانه های توسعه یافتگی دموکراسی در ایران است.زبانی نرم و فریادی بلند برای شنیده شدن خواست عموم مردم است که نه تنها مورد تقبیح نیست، بلکه می بایست بصورت یک فرهنگ در نوع مطالبه گری کف جامعه تبدیل شود. اما حاشیه های پررنگ تر از متن  این مدل مطالبه گری که می تواند موجب کم اثر شدن و یا بی اثر شدن این خواست اجتماعی شود و در مواردی حتی موجبات بیان موضع مخالفتی رئیس دولت را در پی داشته باشد، موج سواری رسانه ای وافزایش فشار در جهت پرهزینه کردن اتخاذ تصمیمات انتصابی است.

مولاوردی نماد یک زن شایسته در مدیریت کلان کشور است که می بایست با حفظ و تقویت این نماد روزنه ای که برای توسعه عدالت جنسیتی در عرصه های مدیریتی ایجاد شده است را تقویت کرد. اما گویی موضوع برخلاف این است و عده ای که دیروز همراه و حامی دولت در روزهای سخت بوده اند، امروز هرچه فریاد و تیتر تند علیه دولت دارند با تصویری از مولاوردی آن را اعلام می کنند. و این یعنی هزینه کردن و سوزاندن زنی شایسته که تلاش های بی دریغی برای تحقق حقوق زنان و توانمندسازی زنان در کارنامه خود دارد.

برکسی پوشیده نیست که مولاوردی یکی از پاشنه برکشیده های دولت یازدهم بود که برای دفاع از حیثیت به حق دولت و مقابله با تندروی ها، بیشترین تخریب ها و تهمت ها را به خود جلب کرد و مقاومتر از دیگر مردان کابینه به مسیر خدمتگزاری خود ادامه داد.

مسلم است که رئیس جمهور تلاش های ایشان در عرصه های سخت سیاسی را دیده  و درصدد اتخاذ تصمیمی است که از این سرمایه ارزشمند دولت یازدهم در دولت دوازدهم استفاده کند. اما رفتارهای اینچنین همکاران رسانه ای و تخریب دولت بوسیله مطالبه گری و درخواست پست برای مولاوردی نه تنها کمکی به ایشان و تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی زنانه روحانی نمی کند، بلکه باعث حذف شدن ایشان و به محاق رفتن تلاش ها و دستاوردهای این بانوی پرتلاش خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها