بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
جلودارزاده:
نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تلاش‌های زنان در هر دوره منجر به تصویب قوانین متعدد می‌شود، اما با روی کار آمدن جریان دیگر همین قوانین به فراموشی سپرده می‌شوند، گفت: یکی از این قوانین مربوط به «بیمه زنان خانوار» بود که در مجلس پنجم و ششم تصویب و در مجلس هفتم بودجه آن پیگیری شد، اما در مجلس هشتم شاهد بودیم که این طرح اساسا به فراموشی سپرده شد.
تدبیر24»سهیلا جلودارزاده در نشست هم‌اندیشی زنان فعال اقتصادی با اشاره به اینکه ثمره تلاش‌های بانوان در چنین نشست‌های متجلی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما حدود 2 تا 3 میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که اگر دختران ازدواج نکرده را جزو این آمار محسوب کنیم، این رقم تا 8 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که این افراد نفقه از پدر یا همسر دریافت نکنند، هزینه آنها بر عهده حکومت است؛ بنابراین توجه به مساله اشتغالزایی زنان این هزینه را از دوش دولت برخواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شروع نظارت از لحظات اولیه تصویب هر طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این طرح جامع شامل فعالیت‌های اقتصادی زنان و معاش آنهاست و در هفت حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی فعالیت می‌کنند. امیدواریم که آیین‌نامه این طرح نوشته شود و وظیفه اجرایی آن در اختیار اداره کل امور زنان استانداری‌ها قرار بگیرد. همه می‌توانند در این طرح همکاری کنند و ادامه دهنده آن باشند.

جلودارزاده  با اشاره به اینکه اگر رقابت بین مسوولان بر سر پست و مقام باشد نتیجه آن چیزی جز آسیب برای ملت نخواهد بود، ادامه داد: اینکه گفته می‌شود زنان نمی‌توانند با هم همکاری کنند، تلاشی است که مانع از رشد و گسترش همکاری‌ها با فعالیت آنان می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به تلاش‌های گذشته در انتخاب دستجردی در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: زنان همواره پا به پای مردان حرکت کرده‌اند و گاهی توانسته‌اند به مرکز دولت تبدیل شوند. نهضت‌های مشارکت‌جویانه و برابرجویانه هم در کشور و هم در دنیا در 100 سال گذشته آغاز شده، نشان‌دهنده گسترش حضور زنان است اگرچه در این زمینه چالش‌هایی وجود دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، جلودارزاده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها