بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
مولانا عبدالحمید:
مولانا عبدالحمید در ادامه به لزوم استفاده از افراد شایسته و توانمند اقوام و مذاهب گوناگون در کابینه اشاره کرد و گفت: برخی شخصیت ها و جناح های سیاسی برای تحمیل نیروهای خود به رئیس جمهور فشار می آورند اما آنچه باید مورد توجه ایشان باشد توانمندی و شایستگی مدیران و رضایت مندی فارغ از گروه بندی های سیاسی و جناحی است. به عقیده من آقای روحانی برای انتخاب وزیران خود باید به منافع ملی توجه کند.
تدبیر24»در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری و تشکیل دولت دوازدهم مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به بیان خواسته ها و انتظارات اهل سنت پرداخت.

مولانا عبد الحمید در این گفت و گو به حمایت از خود از روحانی اشاره کرد و گفت: ما از دکتر حسن روحانی؛ مانند گذشته حمایت می کنیم و معتقدیم روحانی می تواند از  وزرای اهل سنت را در دولت دوازدهم بهره بگیرد به کار گیری نیروهای توانمند و شایسته اهل سنت در سطوح بالای مدیریتی کشور و استان ها یک فرصت برای دولت روحانی است.

این پیشوای اهل تسنن در ادامه افزود: درخواست ما از جناب آقای روحانی این است که در انتخاب مدیران دولت دوازدهم توانمندی و شایستگی ها ملاک باشد نه مسائل سیاسی و جناحی.

مولانا عبدالحمید در ادامه به لزوم استفاده از افراد شایسته و توانمند اقوام و مذاهب گوناگون  در کابینه اشاره کرد و گفت: برخی شخصیت ها و جناح های سیاسی برای تحمیل نیروهای خود به رئیس جمهور فشار می آورند اما آنچه باید مورد توجه ایشان باشد توانمندی و شایستگی مدیران و رضایت مندی فارغ از گروه بندی های سیاسی و جناحی است. به عقیده من آقای روحانی برای انتخاب وزیران خود باید به منافع ملی توجه کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به خواست حامیان روحانی اشاره کرد و گفت : آقای روحانی، تصمیم گیران و برنامه ریزان کشور در انتخاب کابینه و مدیران دولت دوازدهم به اعتراض های افراد کوته بین و تنگ نظر توجه نکنند.   

مولانعبدالحمید افزود: آنان که می خواهند ملاک شایستگی را مذهب قلمداد کرده و شیعه و سنی را از هم جدا کنند آنها عقلای قوم نیستند و تاثیری در جامعه ندارند.

مولانا عبدالحمید با اشاره به شرایط بین المللی، منطقه ای و جهانی حضور وزرای اهل سنت در کابینه را مایه عزت و سربلندی ایران دانست و گفت: ما فقط منفعت اهل سنت را در نظر نمی گیریم بلکه منفعت اهل تشیع و همه جهان اسلام و منافع ملی را مورد توجه قرار داده و بر مبنای آن این توصیه را به دولت می کنیم.

این روحانی اهل تسنن افزود: در شرایط تنش و تفرقه ای که دشمنان اسلام ایجاد کرده اند انتصاب وزیران اهل سنت مانند ریختن آب سردی بر آتش اختلاف و تفرقه است.

مولانا عبدالحمید به انتخاب وزیران اهل سنت  اشاره کرد و گفت: این  امر بازخورد جهانی داشته و نشان دهنده دور اندیشی و سعه صدر مسئولان نظام اسلامی و پاسخی است به همراهی اهل سنت با نظام در حفظ وحدت و امنیت ملی و حضور در عرصه های مختلف و تاکید و افتخار آنان بر هویت ایرانی و اسلامی خود و حضور گسترده و حماسی زن و مرد اهل سنت در انتخابات و بیمه کردن کشور از هر نوع مشکلات و پاسخ دندانی شکنی است به همه آنانی که می خواهند میان ایرانیان تفرقه بیندازند.

این پیشوای اهل تسنن استفاده از شایستگان اهل سنت در سطوح بالای مدیریتی را خدمتی به نظام اسلام و جامعه تشیع و خدمتی به همه اقلیت های دانست که در جهان زندگی می کنند و افزود: چنین اقدامی پیامی است به همه دنیا که چگونه با اقلیت های شیعه و سنی و دیگر اقلیت ها رفتار کنند و در این کار حکمت های زیادی نهفته است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما باید جهانی بیاندیشم و دیدمان را وسعت ببخشیم و همراهی بیشتر اهل سنت و به کار گیری آنان به صورات عادلانه به نفع نظام است.

مولانا عبدالحمید با اشاره به مشارکت گسترده اهل سنت در انتخابات و رای بالای آنان به حسن روحانی گفت:

اهل سنت کشور به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و با علاقه و اشتیاق نسبت به تعیین سرنوشت کشور خود پای صندوق های رای آمدند و این حق آنان است که در سطوح مختلف مدیریتی و اداره کشور نقش داشته باشد.


دیده بان ایران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها