بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
به قلم مدیر مسئول
فضای سیاسی کشور این روزها در هیاهوی چینش کابینه دولت دوازدهم داغ داغ است.
تدبیر24»فضایی که با حضور فعالین سیاسی و قشر اثرگذار در لایه‌های مختلف جامعه با ابزار مجازی زبان گویای تفکرات خاص، دلسوزانه و یا مغرضانه، حساس شده است. دولتی که زبان تعامل و مذاکره را جایگزین زبان زور و فیلتر می‌داند این روزها خود اسیر فضای باز مطالبه‌گری شده است. برخی این مطالبه‌گری را همجنس سهم خواهی و برخی مطالبه برای تحقق وعده‌ها می‌دانند. هرچی باشد باید به این نکته توجه کرد که این دولت برآمده از رای قاطبه تفکری است که مطالبه‌گری و اصلاح امور را در ذات و منش خود دارد فلذا می‌بایست مدل واکش بر این رفتار، همجنس آن و با در نظر داشتن خواص آن باشد و این انتظار به جایی است که مردم از رئیس جمهور صبور و متفکر خود دارند. مطالبه‌های عمومی‌و نه لابی‌های پشت پرده، فشار به دولت نیست، بلکه یک درخواست است از رئیسی که جمهور به تحقق وعده‌های آن اعتماد کرده است. بخشی از این وعده‌ها که این روزها با خبرهای تایید نشده‌ای که از چیدمان کابینه به گوش می‌رسد، کم تعداد شدن زنان کابینه است. این اخبار بود که بخش عظیمی‌از جامعه حامی‌روحانی را دچار هشتگیزاسیون کرد. حمایتی که پیش از آنکه نگاه جنسیتی داشته باشد، یادآور نگاه و توجه به زنِ شایسته است. زن بودن و شایسته بودن توامان، نه فقط زن بودن صرف! حال سخن از مجاب کردن دولت برای استفاده از وزیر زن در کابینه نیست و باید به این نکته توجه داشت که مطالبه قشر روشنفکر جامعه برای استفاده از زنان و جوانان در کابینه، مطالبه یک تفکر است که قائدتا باید در طولانی مدت محقق شود. باید فرصت به زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی داده شود تا مصادیق بارزتری برای حضور در کابینه به عنوان گزینه‌هایی متعدد و مورد وثوق یک رئیس جمهور روی میزش باشد نه همچون حال که شاید نهایت یک یا دو نفر از یک جامعه 80 میلیونی را توانمند در قامت وزارت ببیند. بر همین اساس شایسته است همچنانکه کلید پاستور را تا 1400 به دست حسن روحانی دادیم، صبر کنیم و با تمام انتقاداتی که داریم، اعتماد کنیم تا در فضایی بی حاشیه چنین تصمیم اساسی و سرنوشت سازی را اتخاذ کند. روحانی نشان داده است که اهل نمایش نیست و تا نبود زیرساخت، بنایی را بی پایه بنا نمی‌گذارد.


مهدی محمدی


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها