بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
نماینده تبریز:
نماینده‌ مردم تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در مسائل اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور دارد، گفت: مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور در کابینه‌ خود از افراد توانمند و کارآمد آذربایجان استفاده کند.

تدبیر24»محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملکرد تیم اقتصادی کابینه‌ قبلی دولت قابل قبول نبود، اظهار داشت: مردم انتظار داشتند تیم اقتصادی دولت، شرایط اقتصادی کشور و شرایط اشتغال و خروج از رکود را بهبود بخشد. 

وی افزود: به نظر بنده تیم اقتصادی کابینه‌ قبلی کارنامه‌ قابل قبولی کسب نکرده است و امید است در کابینه‌ بعدی افرادی که شایستگی‌های لازم از نظر تفکر و رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی داشته باشند، انتخاب شوند و با تفکر جهادی تسلیم موانع به وجود آمده نشوند. 

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به انتخاب وزرای کشور توسط ریاست جمهوری، اعلام کرد: وزراء نیز باید طبق معیارها و شاخص‌هایی انتخاب شوند، یعنی فرد علاوه بر اینکه مدیریت جهادی و تفکر انقلابی داشته باشد باید دارای تفکر استراتژیک باشد. استراتژیک یعنی اینکه فرد باید در برنامه‌ریزی‌هایش آینده‌نگر و عمل‌گرا باشد؛ همچنین شرایط و وضعیت فعلی کشور را درک کند. 

سعیدی درباره سهم آذربایجان در کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: با توجه به نقش آذربایجان در مسائل اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور، مردم آذربایجان انتظار دارند که رئیس جمهور در کابینه‌ خود افراد کارآمد و توانمند آذربایجان را به کار گیرد.

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: بالای ۷۵ درصد اقتصاد کشور در دست دولت است، در حالی که دولت باید اختیارات بخش عمومی و دولتی را به مردم واگذار کند و به دلیل اینکه اقتصاد کشور به مردم واگذار نشده است، طبیعتا در برنامه‌ریزی و هدایت مسائل کشور مشکل ایجاد می‌شود. 

وی تاکید کرد: باتوجه به تنوع قومیت در ایران و به دلیل اینکه حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان آذری‌زبان در مجلس حضور دارند، به منظور ایجاد وحدت ملی، نظرات نمایندگان آذری زبان نیز باید جذب شود و وجود افراد آذری‌زبان و قومیت‌های دیگر در کابینه ضروری به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها