بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
موزه اوفیتزی که امروزه به عنوان مدرسه جهانی نقاشان شناخته شده، محل نگهداری تابلوی «عروج» داوینچی است.
تدبیر24»موزه اوفیتزی که در شهر فلورانس ایتالیا قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های هنر اروپا و جهان است.



اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید

این موزه همچون صندوقچه جواهرات ارزشمندی آثار هنرمندان شناخته شده‌ای، چون میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، ساندرو بوتیچلی، رافائل و پیرو دلا فرانچسکا را در خود جای داده است.


اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید

بنابراین گزارش موزه اوفیتزی یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است. از باارزش‌ترین آثار نگهداری شده در این موزه می‌توان به تابلوی «عروج» لئوناردو داوینچی اشاره کرد. تابلوی «عروج» تنها نقاشی روی چوب کامل شده داوینچی به حساب آمده است.


اوفیتزی؛ مدرسه جهانی نقاشان / «عروج» داوینچی را در موزه اوفیتزی ببینید


شایان ذکر است؛ موزه اوفیتزی به گفته وازاری یک مدرسه جهانی برای هر نقاش به شمار می‌رود. این موزه به صورت هزارتویی بلند از اتاق‌ها ساخته شده و با ساختمانی «U» شکل، بازدیدکنندگان را به بازدید از شاهکار‌های ارزشمند هنر نقاشی جهان تشویق می‌کند.


یادآور می‌شود؛ ساختمان موزه اوفیتزی هرگز به قصد موزه ساخته نشد و نتیجه اعتماد «کوزیمو دِ مدیچی» به معمار محبوبش، «جورجو وازاری» است. قرار بر این بوده که این موزه محلی برای میزبانی حاکمان، اجلاس اصناف فلورانسی، یک تئاتر بزرگ و اداره‌های قضایی باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها