بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
بعد از پیرروزی قاطع روحانی در انتخابات 96 که بر مبنای حمایت‌های اصلاح‌طلبان و شعارهای اصلاح‌طلبانه رئیس‌جمهور صورت گرفت، انتظار کابینه‌ای اصلاح‌طلب از روحانی در دولت دوازدهم دور از ذهن نیست.
تدبیر24»از این رو طی هفته‌های گذشته اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید با‌ رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان در مورد کیفیت کابینه جلساتی را برگزار کرده‌ا‌ند و نظرات خود را در اختیار رئیس‌جمهور قرار داده‌اند. در حال حاضر رئیس دولت دوازدهم از نظرات فراکسیون امید در مورد عملکرد دولت، کابینه فعلی و نوع نگاه نمایندگان به کابینه دوازدهم، اطلاعات کافی در اختیار دارد. حال امیدواریم آقای روحانی همان‌‌طور که به شکلی روشن و صریح اعلام کردند، نظر و رأی 24 میلیون نفری را که به ایشان رأی دادند، در نظر گرفته و کابینه‌ای نزدیک به دیدگاه‌های خود و در جهت رسیدن به مطالبات رای‌دهندگان به مجلس معرافی‌کنند. اصلاح‌طلبان واعضای فراکسیون امید همواره و در انتخابات اخیرحامی آقای روحانی بودند و درحال حاضر نیز در کنار مردم از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند. نمایندگان مجلس و خاصه فراکسیون امید از رئیس‌جمهور تقاضا دارند کابینه‌ای به مجلس معرفی شود که به شعارهای انتخاباتی ایشان معتقد بوده تا کابینه دوازدهم در مجلس با چالش روبه‌رو نگردد. امیدواریم کابینه دوازدهم بتواند مسیر توسعه را بهبود ببخشد. اگر وزرای معرفی شده، جوابگوی24 میلیون رأی مردم نباشند، فراکسیون امید نیز درکنار نظر مردم خواهد ایستاد. نمایندگان مردم به کارآمدی کابینه اعتقاد دارند. دولت آینده باید همگن و هم‌نظر با شعارها و اهداف آقای رئیس‌جمهور باشد. برنامه‌های آقای روحانی برای چهار سال آینده در همان چند هفته انتخابات عرضه شد و مردم براساس آن برنامه‌ها به آقای روحانی رأی دادند. اگر در کابینه معرفی شده، برخی از وزرا اعتقادی به برنامه‌های اعلامی در زمان انتخابات نداشته باشند، احتمال اینکه مسیر رأی اعتماد آنها در مجلس دشوار شود، بیشتر می‌شود.فراکسیون امید اعتقاد دارد اگر وزرای اصولگرا با چارچوب خاص، به مجلس معرفی شوند بسیار بهتر از افرادی خواهد بود که چارچوب وگفتمان دقیقی ندارند. واقعیت این است که روحانی با معرفی کابینه خود مورد راستی آزمایی قرار خواهد گرفت. هر وزیری که به مجلس معرفی شود، طبعا با نمایندگان و فراکسیون‌های مختلف رابطه برقرار خواهد کرد، فراکسیون امید موفقیت دولت را می‌خواهد و دولت فعلی نیز برآمده از گفتمان و شعار‌های اصلاح‌طلبی است، اما اگر کابینه به سمتی حرکت کند که وعده‌های رئیس‌جمهور را اجرایی نکند آنگاه اعضای فراکسیون امید بر عهد خود با مردم خواهند ایستاد، مصالح ملی را با چیزی معاوضه نخواهند کرد و تلاش خواهند کرد وزرای همگام با شعارهای رئیس‌جمهور رأی اعتماد بگیرند.


 بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها