بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
روحانی در مراسم تحلیف:
رییس‌جمهور تاکید کرد: سال پیش در این روز ایران تازه‌ای از میان آشفتگی‌های فراوان سر برآورد و حماسه‌ای نو آفرید. نهظت مشروطیت ایران نخستین قیام خاورمیانه بود که پیروز شد و دو مفهوم حکومت قانون و مردم‌سالاری را به ارمغان آورد
تدبیر24»حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری عنوان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران، میهمانان ارجمند، روسای جمهور، نخست وزیران، معاونان رییس‌جمهور، روسای مجالس، وزرای خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای دوست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان، روسای قوای مقننه و قضاییه، رییس و اعضای دفتر رهبری، یادگار امام و اعضای بیت امام و فرماندهان نیروهای مسلح و همه مسئولان کشوری و لشکری، خانم‌ها و آقایان؛ در آغاز سخن یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همه شهدای عزیز و جانبازان و آزادگان عزیز را گرامی می‌دارم و برابر عظمت آنان سر تعظیم فرود می‌آورم که عزت شرف امروز ما مدیون ایثار آن عزیزان است.

او افزود: ایام ولادت ثامن‌الائمه را تبریک می‌گویم و از خدا می‌خواهم با توجهات حضرت ولیعصر و به برکت این ایام خجسته، دولت و ملت ما را مشمول برکات خود قرار دهد. امروز ۱۴ مرداد است؛ ۱۱۱ سال پیش در این روز ایران تازه‌ای از میان آشفتگی‌های فراوان سر برآورد و حماسه‌ای نو آفرید. نهظت مشروطیت ایران نخستین قیام خاورمیانه بود که پیروز شد و دو مفهوم حکومت قانون و مردم‌سالاری را به ارمغان آورد و نخستی قیام آسیا برای آزادی‌خواهی در این قاره کهن بود.

روحانی در ادامه با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت عنوان کرد: در سالگرد فرمان مشروطه هستمی که در واقع  نخستین قیام ملی مردم آسیا برای آزادی خواهی بود. امروز دقیقا یکصد و یازده سال از قیام مردمی می گذرد اما در نهایت متاسفانه به انخراف کشیده شد.

 او خاطر نشان کرد: ملت ایران برای بر پا داشتن اصول آزادی ، حکومت قانون و اعتقادات خود  فداکاری‌های فراوانی کرد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به پیروز رسید .

او در ادامه افزود : اکنون قریب به چهل سال از استقرار  اسلامیت و جمهوریت در میهن عزیز ما می‌گذرد و امروز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود،  از آن زمان تاکنون عالی‌ترین مقام‌های اجرایی با رای مستقیم تک تک شهروندا انتخاب می شوند.

روحانی با اشاره به انتخابات 29 اردیبشهت عنوان کرد: مردم آگاه و هوشیار  ما با مشارکت کم نظیر خود بار دیگر با ما به روشنی سخن گفتند و نظرات خود را اعلام کردند. آنان با زبان رای خود گفتند چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند و با رای اعتماد مجدد معنادار خود رویکرد و راهی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض آزمون و نقد ارزیابی همگان قرار داشت.

او خاطرنشان کرد: از این پس ما باید پاسخگوی شور و شعور مردمی باشیم که باز به کشور، نظام و به دولت اعتبار و حیثیت مجدد بخشیدند، رای مردم یک حادثه نبود بلکه حاصل یک بلوغ اجتماعی بود که می‌توان در آن دامنه تغییرات دایره خواسته‌های جامعه ایران را دید و دستگاه اجرایی را به رنگ آن درآورد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: منتخب ملت باید به درستی بداند که از میانه چه خواسته و آرایی برآمده است و چه عهدی با مردم دارد.گرچه مسئولیت من برخاسته از آرای اکثریت  مردم است اما امروز من به عنوان رئیس‌جمهور ایران مکلف به استیفای حقوق و مصالح همه مردم هستم و انجام این تکلیف بدون همراهمی همه ارکان نظام و مردم میسر نخواهد بود. این دولت می‌خواهد معتدل باشد که نه با هر پرخاشی بترسد و نه با هرهیجانی برآشفته شود و بجنگد،‌ ما دولتی مصلح در سیاست داخلی و خارجی هستیم .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها