بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
بعضی لحظات ماندگارند و برخی دیالوگ‌ها اثرگذار...

تدبیر24»خوب خاطرم هست که بازی‌های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2000 بود، چلسی در بازی رفت و زمین خودش 3 بر 1 بارسلونا را شکست داده بود و آبی اناری‌ها برای جبران شکست باید 2 بر صفر برنده می‌شدند تا صعود کنند.

بازی با حملات طوفانی بارسلونا شروع شد و توانستند با زدن 2 گل خود را به هدفشان نزدیک کنند. همه چیز مطابق میل میزبان پیش می‌رفت و ورزشگاه نیوکمپ آماده جشن صعود بود تا اینکه در اواسط نیمه دوم روی یک پاس به عقب و اشتباه بچگانه دروازه‌بان بارسا که «رود هسپ» هلندی بود چلسی گل زد، ورق برگشت و همه رویاهای بارسا بر باد رفت.

دقایق زیادی نمانده بود که بارسلونا حملات طوفانی خود را از سر گرفت و در دقایق پایانی به گل رسید تا حداقل بتوانند بازی را به وقت اضافه بکشاند. همه منتظر سوت پایان بازی در نود دقیقه بودند که بار دیگر یک توپ مشابه به سمت دروازه بان بارسلونا رفت و به محض رسیدن جلوی پای او «جواد خیابانی» که گزارشگر بازی بود به یکباره فریاد زد: «اشتباه نکنی رود هسپ!!!»
واقعاً حق با گزارشگر بازی بود، دروازه‌بان بارسلونا در آن دقیقه دیگر فرصتی برای اشتباه نداشت، چرا که با اشتباه او همه چیز برای بارسلونا و طرفداران پرشورش در همه جای دنیا تمام می‌شد و فرصتی برای جبران نبود.
در نهایت آن بازی در وقت اضافه با پیروزی بارسلونا به پایان رسید و به دور بعد صعود کرد. حکایت زندگی امروز بسیاری از کسانی که در موقعیت‌های مختلف قرار دارند، همین است. بخصوص مدیران رده بالا، هنرمندان مشهور، چهره‌های معروف ورزشی و به اصطلاح سلبریتی‌ها که همواره در کانون توجه مردم و جامعه هستند.
مشهور شدن یکی از جذابیت‌های زندگی امروز است و بسیاری از انسان‌ها دوست دارند به شهرت برسند و خیلی‌ها هم برای رسیدن به این موقعیت حاضرند دست به هر کاری بزنند. اما انسان‌ها باید بدانند وقتی به این موقعیت می‌رسند نمی‌توانند مانند آدم‌های معمولی زندگی کنند و همواره کوچک‌ترین اعمال و حرکات آنها از سوی مردم رصد می‌شود، بخصوص حالا که در عصر فضای مجازی هستیم شهروند‌ خبرنگارها و لنز گوشی‌های‌شان آماده ثبت و ضبط هر واقعه‌ای است. پس همه افراد مشهور زندگی امروز در همان موقعیت «رود هسپ» دروازه‌بان بارسلونا هستند و همواره فریاد بلند ما بر سر آنهاست که: اشتباه نکنید! چرا که حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند موجب خدشه‌دار شدن جایگاه اجتماعی آنان شود و هم اثرات منفی روی جامعه بگذارد.
یک مجری معروف دیگر نمی‌تواند به راحتی مانند افراد معمولی در حین دیدن یک مسابقه فوتبال خوشحالی و کری‌خوانی کند یا در مجلس عروسی فامیلی برقصد، یک فوتبالیست مشهور هر لباسی نمی‌تواند بپوشد یا با خانم‌های بی‌حجاب عکس بگیرد، یک مداح نمی‌تواند در حین قلیان کشیدن فیلم بگیرد. اگرچه بعضی از خانم‌های ایرانی‌ هنگام حضور در کشورهای خارجی حجاب و پوشش خود را بر‌ می دارند اما خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند اما وقتی یک چهره مشهور دست به این اقدام بزند موجب واکنش‌های بسیاری می‌شود.
ممکن است بسیاری از هموطنان از کشور خارج شوند از الگوی پوشش و سبک‌ زندگی آنجا تبعیت کنند و زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما چهره‌هایی که به عنوان الگوی زندگی جوانان مطرح شده‌اند، باید هرزمان و هرجا همان‌گونه که خود را نشان داده‌اند، خود را حفظ کنند.
سلبریتی‌ها نمی‌توانند در جشن و میهمانی‌های مبتذل حضور پیدا کنند، آنها باید مراقب مکالمات و چت‌ها و همه کنش‌هایشان باشند چرا که بسیاری از مخاطبان، رسانه‌های زرد، کانال‌های تلگرامی و... همواره پیگیر و مشتاق دیدن تصاویر و فیلم‌های جنجالی از آنها هستند و همواره یک اشتباه می‌تواند مرگ هنری یا ورزشی آنها را رقم بزند. این باید و نبایدها به معنای اجبار در نحوه زندگی یا نوع پوشش این عزیزان نیست بلکه این‌ها چون الگوی جوانان و مردم ما هستند و به عنوان اسطوره شناخته می‌شوند، باید طوری رفتار کنند که با الگوهای رفتاری ایرانی – اسلامی مغایرت نداشته باشد.
ضمن اینکه در این خصوص تاکنون نقدها و تحلیل‌های گوناگونی صورت گرفته، برخی به مخاطبان و واکنش‌هایشان انتقاد می‌کنند و دسته‌ای هم به چهره‌های مشهور حمله می‌کنند اما هرچه هست باید واقعیت را پذیرفت که بخش زیادی از جامعه فعلی خصوصاً با ظهور فضای‌مجازی تشنه دیدن این صحنه‌های جنجالی هستند.
بنابراین این چهره‌های مشهور هستند که باید همواره مراقب باشند و بدانند که در هر شرایط و موقعیتی – حتی خصوصی‌ترین لحظات – در معرض نگاه دیگران هستند و همان‌طور که عادی‌ترین لحظات زندگی‌شان را در صفحات شخصی‌ به اشتراک می‌گذارند و مورد توجه قرار می‌گیرد، لحظات خصوصی‌ و غیرمنتظره‌شان هم می‌تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد و با واکنش جامعه مواجه شوند. بنابراین مراقب باشند که اشتباه نکنند!
*جامعه شناس
منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: سلبریتی ، لحظات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها