بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به انتقادات متعددی که از سوی اصناف درباره‌ی نظام مالیاتی کشور مطرح می‌شود، تاکید کرد: نمی‌توان در حرف گفت که مالیات پدر ما را در آورده، چرا که برای پیگیری این مووضع نیاز به تحلیل‌های جامع و درست وجود دارد.
تدبیر24»علی فاضلی صبح امروز در مراسمی که از سوی فعالان صنف آهن فروشان برگزار شده بود حضور یافته و به ارائه‌ی توضیحاتی درباره روند دریافت مالیات و انتقادات اصناف نسبت به آن پرداخت.

وی با تاکید بر این‌که هنوز اصناف در جایگاه  واقعی خود قرار نگرفته‌اند و تعامل لازم میان مجموع کارگزاران نظام و اصناف وجود ندارد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در ارتباط با سیستم پرداخت مالیات انتقادات متعددی مطرح شده که براین اساس اقداماتی انجام شده، اما همچنان مشکلات پابرجاست.

رییس اتاق اصناف با تاکید بر این‌که در حل مشکلات بدون همکاری اصناف نمی‌توان به جایی برد، اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات اصناف در دست دولت نیست و در موارد متعدد در حوزه قانون‌گذاری نیز خلاء‌هایی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از این موارد، عنوان کرد: این قانون در ابتدا به طور آزمایشی تدوین شده بود، اما نه تنها پس از طی مدت زمان مربوطه از دستور کار خارج نشد بلکه تمدید هم شد و مجلس و دولت اهتمامی به تغییر آن نشان ندادند.

فاضلی افزود: اگر ما در حل مشکلات اقتصادی تلاش‌های متعدد داریم، اما توفیق کمتری در این بخش حاصل می‌شود. به دلیل آن است که قوانین گاه تداخل داشته و گاه مورد تفسیرهای متفاوت قرار می‌گیرد.

رییس اتاق اصناف در ادامه با بیان این که برای اولین بار نمایندگان اصفنا به کمیته بررسی مالیات ارزش افزوده راه یافته‌اند، گفت: لایحه تدوین شده در این خصوص نیز تحویل مجلس داده شده و در حال پیگیری است و پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود که با اصلاح این موضوع کمک بسزایی به شرایط موجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات اساسی که در بحث دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید مورد توجه قرار گیرد آنکه در موارد متعدد از مبادی مختلفی در زنجیره تامین تا توزیع این مالیات دریافت می‌شود که چنین شیوه‌ای قابل قبول نخواهد بود.

فاضلی مالیات بر ارزش افزوده در حوزه کالاهای سرمایه‌ای را از دیگر مسائل مورد توجه قرار گرفته دانست و افزود: باید عملکرد ما در نظام مالیاتی به گونه‌ای باشد که درنهایت به فرار سرمایه‌گذار منجر نشود. اکنون نیز اصلاح ساختار فعلی مورد توجه قرار گرفته و قرار بر آن است که این موضوع از سوی دولت دنبال شود.

رییس اتاق اصناف در ادامه با اشاره به گلایه‌های صنوف مختلفی مانند آهن فروشان، اظهار کرد: اصناف متعدد بر این نکته تاکید دارند که میزان درآمد آنها با مالیات محاسبه شده تطابق ندارد که ما دراین حوزه تلاش‌های متعدد داشته‌ایم، اما اصناف هم باید توجه داشته باشند که لازم است در این خصوص کار کارشناسی صورت گرفته و مباحث به شکل کارشناسی شده مطرح شود اما هنوز مطالعات کارشناسی شده از تاثیر بنگاه‌های اقتصادی را به دولت ارائه نکرده‌ایم.

برچسب ها: تدبیر24 ، مستند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها