بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
اقتصاد باید رشد مطلوب داشته باشد
نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن اقتصاد پویا چاره ای جز تحریک رشد اقتصادی و به تبع آن شاخص‌های کلان و در کنار آن حمایت از کارآفرینان در دل اقتصاد قدرتمند برای عبور از مشکلات اقتصادی در کشور نداریم.
تدبیر24»جهانبخش محبی‌نیا، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در تحولات اقتصادی عقب ماندگی و موفقیت در کنار هم قرار نمی گیرند و روی مقابل هم هستند، یعنی اگر رشد اقتصادی مطلوب، تنومند و فعال نداشته باشیم طبیعی است شاخص های برخورداری تنزل پیدا می کند و شاخص های آسیب رسانی قوت می یابد و در نتیجه با این وضعیت نه می توان به اشتغال رسید و نه در صحنه اقتصاد، مدیریت و کارآفرینی پیش رفت و این سیاست را رواج داد.
وی ادامه داد: در صورتی که دولت نتواند از کارآفرینان حمایت کند به تبع آن تمام پایه های قوام بخش های اقتصادی سست خواهد شد. بنابراین چاره ای جز تحریک رشد اقتصادی و دنبال آن شاخصه های رشد کلان نداریم. اگر به این مرحله رسیدم می توانیم نسبت به کارآفرینان، حمایت از آنان و توجه به امر کارآفرینی در دل اقتصاد قوی با ویژگی های مربوط به سیاست ورزی و سیاست گذاری امیدوار باشیم.
محبی‌نیا در خصوص درآمد سرانه نفتي دولت که باید در بخش توليد و اشتغال كشور هزینه شود، گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت در سال های اخیر، درآمدهای نفتی منابع خوبی برای سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال نیست و برای جایگزین کردن این منبع درآمدی باید درآمدهای مالیاتی افزایش یابد نه نرخ مالیات بلکه نرخ پایه مالیاتی و لازمه این امر هم بالا بردن توان و محکم کردن پلتفرم اقتصادی است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی راه دیگر جذب سرمایه را سرمایه گذاری خارجی دانست و تصریح کرد: بدون کمک سرمایه گذاری خارجی و اقتصاد جهانی، نمی توان اقتصاد داخلی را به آنجایی که باید رساند مگر اینکه آنقدر در اقتصاد داخلی قوی باشیم که بتواند جوابگوی نیازهای واقعی اقتصاد شود.
وی اضافه کرد: در عین حال درآمدهای نفتی اگر به امر توسعه، تولید، بهسازی زیرساخت ها و ساختارهای مربوط با تقویت و بنیان اقتصادی تخصیص داده شود خودش باعث ازدیاد درآمدهای ملی خواهد شد.
محبی‌نیا درباره اعتدالگرایی دولت در انتخاب کابینه دوازدهم گفت: وزارت اقتصاد و وزارتخانه های اقتصادی مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای اقتصادی به نیروهای ستادی نیاز ندارند بلکه نیازمند نیروی کار اجرایی است که با تمامی بدنه وزارتخانه‌ها، بخش خصوصی و سایر نهادهای اقتصادی ارتباط داشته باشد و برای ریاست و اعمال قدرت وارد وزارتخانه نشود. به نظرم «دکتر محمد نهاوندیان» با توجه به سابقه ای که در حوزه اقتصادی دارند با شتاب به سوی وزارت اقتصاد و دارایی نخواهد رفت مگر آنکه رئیس جمهور ایشان را در معذوریت قرار بدهند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص بودجه از صندوق توسعه ملی به بخش تولید و اشتغال افزود: نگاه دولت به صندوق توسعه ملی نباید طمع کارانه باشد بلکه باید نگاه سخاوتمندانه همراه با انبساط خاطر باشد و بر همین اساس صندوق توسعه ملی می تواند در این بخش کمک رسان باشد
برچسب ها: تدبیر24 ، کارآفرینان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها