بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
«کیوگن» (نمایش‌های شاد ژاپنی) نوشته دان کِنی با ترجمه آزاده سلحشور روانه بازار کتاب شد.
تدبیر24»این کتاب در ۳۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۹۵۰۰ تومان در موسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) به چاپ رسیده است.

در «به جای مقدمه» آمده است: کیوگن شیوه نمایشی است که همراه و در هماهنگی نُوو پدید آمد. برخلاف نُوو که سنگین و جدی است و در آن اعتقادهای آیینی، بود و نمودهای اشرافی و احساس غم و دل‌پریشی پرشور به صورت آواز و رقص به نمایش درمی‌آید، در کیوگن همه چیز سبُک و شادی‌آور است، از گفت‌وگو برای بیان احساس و پیام استفاده می‌شود و تأکید نمایش بر جنبه‌های نشاط‌آور و سخن‌ها و صحنه‌های عامه‌پسند است.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: هنرهای نمایشی در ژاپن پیشینه‌ای چندصدساله دارد و زمینه‌های اجتماعی آن به بیش از هزار سال پیش بازمی‌گردد. نمایش انتقادی و طنزگونه کیوگن از شش سده پیش همچون مکمل نمایش‌های فاخر و سنگین نو جای خود را باز کرده ولی برخلاف نمایش نو که نمایشی آرمانگراست همواره از آدمیان سخن می‌گوید و بیانی خودمانی و صمیمانه و ضرباهنگی سریع‌تر از زندگی دارد. کیوگن نمایشی طنزآمیز و بی‌نقاب است که داستان‌های آن بر پایه وضعیت‌های واقعی، طنز و تضاد در اندیشه و رفتار آدمی تناقض حاصل از سازش‌ناپذیری نهایی مصلحت با اصالت، هواهای نفسانی با اخلاق و آداب و سودجویی و کامروایی با صدق و صفا ساخته شده است و ضعف و کمبودهای جان را بی‌پرده و پیرایه با زبانی زنده و زودفهم و گزنده بازگو می‌کند. کتاب حاضر شامل قصه تمام نمایش‌های موجود در مجموعه آثار کیوگن (۲۵۷ نمایش) عناوین و شخصیت‌های نمایشی آن است.

برچسب ها: تدبیر24 ، کیوگن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها