بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۶۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
«ثبت شرکت» و یا ایجاد «تغییرات ثبتی» کاری است که باید یا آن را به کاردان سپرد و یا اینکه یک فرد آگاه به مسائل ثبتی به عنوان نماینده شرکت با حوصله فراوان روی آن وقت گذارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
تدبیر24»در مطلب فوق به مراحل «تاسیس شرکت» در ایران پرداخته می‌شود، برای این مهم بایستی سه گام اساسی تا تاسیس شرکت برداشت:
در قانون تجارت ایران، وجود هفت نوع شرکت به رسمیت شناخته شده است که افراد، با توجه به هدفشان از تشکیل شرکت، میزان و روش تقسیم سود، و مسئولیتهایی که در هر یک از این شرکتها، متوجه شرکا می باشد، تصمیم به تاسیس یکی از این انواع شرکت می گیرند. اما از آنجایی که در حال حاضر، دو نوع از این هفت نوع شرکت، بیش از انواع دیگر، پاسخگوی نیازهای شرکا می باشند، و بیش از 90 درصد شرکتهایی که در ایران ثبت میشوند، از این دو نوع می باشند، لذا در این مبحث، به توضیح و تشریح این دو نوع شرکت می پردازیم : شرکتهای "سهامی خاص" و شرکتهای "با مسئولیت محدود"

1-   تفاوت های عمده بین شرکتهای "سهامی خاص" و شرکتهای "با مسئولیت محدود" چیست؟
شرکتهای با مسئولیت محدود عمدتاً برای انجام تجارتهای کوچک و یا خانوادگی و شرکتهای سهامی برای انجام فعالیتهای گسترده تر و مهم تر تجاری تشکیل می‌گردند.
در شرکت با مسئوليت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر و در شرکت سهامى خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفرمى باشد.
انتخاب بازرس اصلى و على البدل در شرکت سهامى خاص اجبارى ولى در شرکت با مسئوليت محدود اختيارى است.
سرمايه در شرکت سهامى خاص به سهام تقسيم و مسئوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمى سهام آنها است سرمايه در شرکت با مسئوليت محدود به سهام يا قطعات سهام تقسيم نمى شود و شرکا فقط تا ميزان سرمايه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات مى باشند.
مديران در شرکت سهامى خاص الزاماً بايستى سهامدار بوده مديران در شرکت با مسئوليت محدود بصورت موظف يا غير موظف که از بين شرکا يا از خارج انتخاب مى شوند انجام وظيفه خواهند نمود.
تقسيم سود در شرکت سهامى خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئوليت محدود به نسبت سرمايه شرکا تقسيم خواهد شد و در شرکت با مسئوليت محدود مى توانند در اساسنامه ترتيب ديگرى براى تقسيم سود مقرر دارند.

2-  برای ثبت شرکت باید به چه مرجعی مراجعه نمود و مدارک مورد نیاز چیست؟

مرجع ثبت شرکتها در تهران "اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری" و در شهرستانها، ادارات ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری می باشند.
برای تاسیس شرکتهای سهامی خاص ، یکی از سهامداران و یا وکیل رسمی شرکت باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به اداره مربوطه مراجعه، و اقدام به ثبت تاسیس شرکت نمایند.
ثبت تاسیس شرکتهای با مسئولیت محدود، از طریق سامانه  irsherkat.ir صورت می پذیرد و اداره ثبت شرکتها پاسخگوی مراجعین حضوری نمی باشد.ضمناً تصمیم بر آن است که کلیه امور مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها،به مرور زمان به این سامانه انتقال یابد.
- مدارک تاسيس در شرکت سهامى خاص عبارتند از :
دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
دونسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص
صورتجلسه مجمع عمومی موسسینو هیئت مدیره
کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین توسط دفاتر اسناد رسمی ویا وکیل رسمی شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت.
- مدارک تاسيس در شرکت با مسئولیت محدود عبارتند از :
دو نسخه اظهارنامه شرکت با مسئولیت محدود
دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود
دونسخه اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین توسط دفاتر اسناد رسمی ویا وکیل رسمی شرکت
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت.

3-  گام بعد ؟!
از آنجا که شرکتهای تجاری، به موجب مواد قانون تجارت موظف به داشتن دفاتر تجاری هستند، لذا مدیران و یا نمایندگان آنها، جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و تحمیل جرائم مالیاتی، بعد از تاسیس شرکت، باید با در دست داشتن مدارک مربوطه، به ادارات پست سراسر کشور مراجعه و نسبت به پلمپ دفاتر، اقدام نمایند.
وکلای «ثبت نیک» با پشتیبانی تجربه و دارا بودن کادر متخصص این آمادگی را دارند تا در جهت افزایش آگاهی جامعه و رفع نیاز حقوقی مخاطبین قبل از انجام هر اقدام ثبتی به صورت حضوری به متقاضیان مشورت دهند. www.nikregister.com  آدرس اینترنتی این شرکت ثبتی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی صمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
ممنون از اطلاع رسانی شما، امیدواریم موفق باشید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها