بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
30 درصد مدیریت‌های سطوح مختلف را در اختیار زنان و جوانان قرار می‌دهم
محمدعلی نجفی با حضور در شورای منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران، با اعلام شعار «شهر امید، مشارکت و شکوفایی»، برنامه‌هایش را برای تصدی شهرداری تهران تشریح کرد.
تدبیر24»محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در شورای منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و با اشاره به شعار «شهر امید، مشارکت و شکوفایی» به عنوان شعار اصلی خود گفت: قطعا با امید می‌توان آرامش و نشاط را در شهروندان ایجاد کرد. در پی آن باید با جلب مشارکت مردم، شهر را به شکوفایی رساند. قطعا امید، مقدمه ایجاد مشارکت خواهد بود.

وی افزود: باید در همان سال اول برنامه، شاخص‌هایی را به کار گیریم تا میزان امید و در پی آن مشارکت را افزایش دهیم و این معیارها نیز باید اندازه‌گیری شوند تا نهایتا شهر به طور کامل به شکوفایی برسد.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با بیان اینکه «رویکرد اصلی و خطوط کلی شهرداری تهران در 8 سال آینده در برنامه‌ای که امروز تشریح خواهم کرد، اعلام می‌شود» گفت: البته این برنامه ضعف‌هایی نیز دارد، چراکه به بعضی از موارد می‌شد توجه بیشتری کرد که قطعا این موضوع لحاظ خواهد شد. هدف اصلی برنامه ارتقای زندگی شهروندان در همه جنبه‌های آن بوده است و در این راستا توجه ویژه‌ای به اسناد فرادست ملی و سیاست‌های کلی مربوط به اداره شهر شده است.

نجفی با تاکید بر اینکه چشم انداز ما 8 ساله بوده است، گفت: نمی‌شود ظرف چهار سال چشم‌انداز درستی را پیش‌بینی کرد لذا ما چشم‌انداز 8 ساله‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در حقیقت این چشم‌انداز در دو حوزه افق 1404 و برنامه های شهرداری تقسیم‌بندی شده است. همچنین جنبه‌های مدیریت شهر و ماموریت‌ها نیز به صورت تفکیک‌ شده در نظر گرفته شده‌اند. بی‌تردید در پی این تفکیک‌ها موضوع‌های راهبردی نیز در دو حوزه موضوعات راهبردی شهر و موضوعات راهبردی شهرداری تهران تقسیم‌بندی شده است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی همچنین درباره مناسبات خود با دولت و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی گفت: مناسبات مدیریت شهری و حاکمیت در دهه‌های اخیر در برنامه من با ذکر چالش‌ها و مسائل موجود مطرح شده است و راهکارهای آن نیز به طور مشخص ذکر شده، امروز در مدیریت شهری فعلی همگرایی وجود ندارد و یا بسیار ضعیف است. مدیریت هماهنگ شهری که سال‌ها با عنوان مدیریت یکپارچه شهری مطرح می‌شد تنها در وضعیت فعلی یک شعار محسوب می‌شود و هیچ اقدام عملی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: حتی در خود شهرداری مدیریت یکپارچه شهری محقق نشده و معتقدم در گام اول باید به دنبال تحقق مدیریت هماهنگ شهری باشیم و با همه دستگاه‌ها در حوزه ارائه خدمات به شهروندان هماهنگی لازم را ایجاد کنیم.

نجفی در بخش دیگری از تشریح برنامه‌های خود برای تصدی پست شهرداری تهران به مسئله افزایش ظرفیت محلات و به تعبیری محله محوری اشاره کرد و افزود: تقویت شورایاری‌ها و مناطق باید در دستور کار قرار گیرد و قطعا اساس برنامه ریزی‌های شهرداری باشد. باید بهره وری در شهرداری تهران که امروز میزان آن بسیار پایین است افزایش پیدا کند و توجه به آن نیز به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

کاندیدای شهرداری تهران به 63 هزار و 600 نیروی مشغول به کار مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: آیا بهره وری این تعداد نیرو همین مقداری است که امروز مشاهده می‌کنیم و یا می‌توان بهره‌وری آنها را به چندین برابر افزایش دهیم. با مشاهده چارت سازمانی شهرداری تهران امروز نه تنها گیج بلکه وحشت زده می‌شویم؛ چرا که با تداخل‌های متعدد مواجه می‌شویم. برای مثال تمامی معاونت‌ها، بخش برنامه ریزی دارند و هر یک به صورت مجزا فعالیت می‌کنند.

30 درصد مدیریت‌های سطوح مختلف را در اختیار زنان و جوانان قرار می‌دهم

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توانمندسازی و ایجاد فرصت حضور زنان در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بی تردید 30 درصد مدیریت‌های سطوح مختلف در شهرداری تهران در صورت انتخاب من در اختیار زنان و جوانان قرار خواهد گرفت.

وی بر بازنگری فرآیندها و کاهش فرآیندهای موازی در ساختار سازمانی شهرداری تهران تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر 1500 مدیر در شهرداری تهران حضور دارند که حتما می‌شود این رقم را کاهش داد و به این ترتیب به چابک سازی سازمان کمک کرد. به نظرم "دستگاه بازرسی موجود نیز کارا نیست، بر همین اساس طرحی برای ایجاد یک سیستم بازرسی مخفی با بهره گیری از توان کارکنان بازنشسته" مطرح کردم که موجب بهینه شدن منابع در حقیقت مدیریت منابع و مصارف در شهرداری تهران خواهد شد.

مشخص نیست که میزان هولوگرام‌های داده شده به شهروندان تهرانی چقدر است

نجفی ادامه داد: در حال حاضر 22 درصد درآمدهای شهرداری تهران پایدار است و اگر رقمی بالاتر از این توسط شهردار تهران مطرح می شود مغایر گزارش‌های ارائه شده است. هنوز در شهر تهران مشخص نیست که میزان هولوگرام‌های داده شده به شهروندان چقدر است. در حقیقت دوستان در شهرداری یا می‌دانند و نمی‌خواهند آن را اعلام کنند و یا اصلا خود مجموعه شهرداری تهران نیز از تعداد آنها بی خبر است.

هیچ یکپارچگی اطلاعاتی در شهرداری تهران وجود ندارد

بدهی بیش از 3000 میلیاردی شهرداری به دولت

وی تاکید کرد: هیچ یکپارچگی اطلاعاتی در شهرداری تهران وجود ندارد و رقم مطالبات شهرداری به ویژه در حوزه وصول چک‌ها مشخص نیست و از آشفتگی بسیاری برخوردار است. وزارت اقتصاد و دارایی عقیده دارد که نه تنها دولت به شهرداری تهران بدهی ندارد بلکه 3230 میلیارد تومان هم از شهرداری طلبکار است.

شهرداری از رانت امکانات خود استفاده می‌کند

وی با تاکید بر بهره گیری از تنوع تامین مالی پروژه‌ها در شهرداری تهران گفت: از برخی از مواردی در حوزه تامین مالی پروژه‌ها در سال‌های اخیر استفاده شده اما باید در جهت کاهش تصدی گری و برون سپاری که از اهمیت بسیاری برخوردار است گام‌های موثری برداشته شود. شهرداری الی ماشاءالله در تصدی‌های غیر ضروری وارد شده است. برای مثال امروز شهرداری تهران انتشارات به راه انداخته در حالیکه بسیاری از انتشارات‌های داخلی رو به ورشکستگی هستند؛ برای اینکه شهرداری از رانت امکانات خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در کجای دنیا شهرداری یک روزنامه سراسری کاملا سیاسی دارد. البته این گفته من به این معنا نیست که همین فردا همشهری را تعطیل خواهیم کرد. اما مقرر است که ما به شهر خدمت کنیم.

در دل شهرداری تهران یک سیستم هوشمند یکپارچه وجود ندارد

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هوشمندسازی شهر و شهرداری اشاره کرد و افزود: این موضوع می‌تواند یکی از مزیت‌های شهر تهران محسوب شود. در دل شهرداری تهران یک سیستم هوشمند یکپارچه وجود ندارد و از سامانه‌های نرم افزاری استفاده درستی نمی‌شود. باید خدمات و ماموریت‌های شهرداری تهران تا جایی که امکان دارد بر روی فضای وب قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه  دفاتر خدمات شهر از اهداف اولیه خود منحرف شده‌اند افزود: امروز این دفاتر یک شکل کاریکاتوری از ارتباط شهروندان با شهرداری را به نمایش گذاشتند لذا لزوم بازنگری اساسی در این کار و روند فعالیت آنها وجود دارد.

این کاندیدای شهرداری تهران تقویت سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی را یکی از موضوعات مهم برنامه خود خواند و اظهار کرد: برای استفاده از همه ظرفیت‌های شهر باید تقویت سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی محقق شود. امروز چالش واقعی ما عدم امنیت در شهر است. بی تردید باید احساس امنیت در شهر را ایجاد کنیم و این امنیت نیز باید در دو بعد فیزیکی و روانی محقق شود. محله محوری، استقرار نظام شایسته سالاری که موجب ارتقای رضایتمندی کارمندان می‌شود و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر، همه و همه باید به طور جد در کلانشهر تهران مد نظر باشد و ما این موضوعات را اولویت‌های برنامه خود قرار داده‌ایم.

می‌توانستیم امروز تهران را به یک باغ شهر تبدیل کنیم

وی تاکید کرد: می‌توانستیم امروز تهران را به یک باغ شهر تبدیل کنیم؛ البته با وضعی که دنبال شده است این کار دیگر به سادگی انجام نخواهد شد؛ اما باید به سمتی حرکت کنیم که با هر نوع تعرض با باغات شورا و شهرداری قاطعانه برخورد کنند. باید در جهت صیانت از باغات گام‌های بلندی برداشته شود.

نجفی بر مدیریت علمی منابع آب به عنوان یک چالش جهانی در سطح شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: هدف راهبردی مدیریت بهینه منابع آب باید در هر دو بخش آب‌های خام و آشامیدنی اجرایی شود. باید در حوزه فاضلاب و برگشت آب به چرخه مصرف از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی و داخلی بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایمنی، تاب آوری و مقابله با مخاطرات شهری اشاره کرد و افزود: مخابرات و صدا و سیما می‌توانند از سیستم‌های شهرداری تهران به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند. امروز باید در حوزه ایمنی و تاب آوری شهری به مسائلی همچون سرقت، اعتیاد و مواد مخدر در جهت تحقق ایمنی شهروندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و راهکارهای مناسبی ارائه کنیم. لذا در همین راستا تشکیل سیستم‌های مردمی داوطلب ضروری به نظر می‌رسد. امروز در هنگام بروز حوادث با هجوم مردمی مواجه هستیم. لذا نیاز است تیم‌هایی از داوطلبان تشکیل و با ارائه آموزش‌های لازم به آنها و در تعامل همکاری با بسیج و دستگاه‌های ذیربط هنگام بروز حوادث با یک فراخوان از این نیروی مردمی بهره بگیریم. نمونه‌های تشکیل چنین تیم‌هایی در شهرهای جهان وجود دارد.

نجفی در بخش دیگری از تشریح برنامه خود به فقر نمادهای معماری و شهری در کلانشهر تهران اشاره کرد و افزود: در این حوزه با فقرنمادهای معماری و شهری مواجه‌ایم به شکلی که آنچه که موجود است در شأن مردم تهران و ایران نیست. ما ملتی هستیم که به خلاقیت‌های معماری خود افتخار می‌کنیم. آیا امروز از منظر شهری و نمادهای شهری وضعیت پایتخت مناسب است. لذا باید به تدریج به سمت بازآفرینی شهری حرکت کنیم.

وی در ادامه به صورت تیتر وار به بخش‌های باقیمانده از برنامه چهار ساله خود برای تصدی پست شهرداری تهران به موضوعاتی همچون بازسازی بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: 3600 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که 188 هزار قطعه مسکونی در آن جای گرفته است.

این کاندیدای شهرداری تهران افزود: حمل و نقل و ترافیک که در طرح جامع پیش بینی شده بود باید 75 درصد سفرها از طریق حمل و نقل عمومی باشد که امروز محقق نشده است. در حوزه اقتصاد شهری که از اهمیت بسزایی برخوردار است باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. قطعا شورای شهر 21 نفره که پشت آن مطالبه و امید میلیون‌ها نفر است هر کسی در هر جایی که بتواند به این شورا کمک کند و این کار را انجام ندهد جفا کرده لذا بنده به عنوان عضو بیست و دوم شورا هر چه که در توان داشته باشم به کار می‌گیرم و امیدوارم شما نیز مرا بپذیرید. رویکرد من برای مدیریت و مدیران در صورت انتخاب تغییر تدریجی و بدون وارد شدن لطمه به خدمات شهر خواهد بود. بی تردید نیروهای شایسته و خدوم در سطوح شهرداری که امروز در حال انجام وظیفه هستند به کار گرفته خواهند شد. مدیریت شهرداری باید فراجناحی باشد. هر چه این مدیریت سیاسی شود بی تردید از انجام ماموریت‌های خود دور خواهد شد.

هیچ ارتباط تشکیلاتی و تعهدآور با هیچ حزب و گروهی ندارم

از همان روز اول جامه سیاسی از تن در می‌آورم و جامه خدمت خواهم پوشید

وی تاکید کرد: در شهرداری تهران باید به عنوان یک دستگاه حرفه‌ای نگاه حرفه‌ای داشته باشیم و در این راستا نیز مدیریت سیاسی جایی ندارد. بنده با تمام جریانات و احزاب اصلاح طلب ارتباط داشتم اما امروز صراحتا اعلام می‌کنم هیچ ارتباط تشکیلاتی و تعهدآور با هیچ حزب و گروهی ندارم. اگر به عنوان شهردار تهران انتخاب شوم و این "بار" بر عهده من گذاشته شود خوشحال خواهم شد چرا که امکان خدمت به شهروندان برای من فراهم شده است. بی تردید در صورت انتخاب بنده از همان روز اول جامه سیاسی از تن در می‌آورم و جامه خدمت خواهم پوشید. شهردار باید موضعی فراجناحی داشته باشد.

نجفی شایستگی انجام مسئولیت از جهات مختلف، عدم شائبه در خصوص مسائل مالی، مشارکت و تسهیل گری و توجه به سرمایه اجتماعی و قانون پذیری را از ملاک‌های انتخاب خود برای مدیران شهرداری تهران خواند و افزود: متاسفانه امروز شهرداری تهران به یک لغزش‌گاه مالی برای مدیران و پرسنل خود تبدیل شده لذا هر فردی که شائبه مالی داشته باشد برای همکاری در شهرداری تحت مدیریت من دعوت نخواهد شد. قطعا در مورد زنان تبعیض مثبت وجود دارد تا از توان آنها در تصدی‌های مدیریتی بهره کافی گرفته شود.

وی تاکید کرد: در سیستم مدیریت خود توصیه پذیر نیستم و امروز حتی برای یک مدیر شهرداری تهران تصمیم نگرفتم. رزومه‌ها را بررسی می‌کنم ولی یقینا توصیه پذیر نیستم. امیدوارم بهترین تصمیم را اعضای شورا بگیرند و بهترین فرد برای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه و پس از تشریح برنامه‌های این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران هر یک از منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از محمدعلی نجفی سوالاتی را در حوزه‌های تبدیل شهر تهران به یک جهانشهر، توجه ویژه به سرمایه انسانی، مشورت نجفی با رئیس جمهور برای کاندیدا شدن تصدی پست شهرداری تهران، تعامل و همکاری میان شهرداری تهران و دولت، رویکرد نظارت پذیری بر مجموعه شهرداری تهران، اعلام عدم تمایل برای استفاده از این پست جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام سیاست‌ها و راهبردهای شهرسازی در شهرداری تهران، تحقق عدالت و توزیع برابر منابع در شهر تهران، مقابله با فساد نهادینه شدن در شهرداری تهران، بهره گیری از ظرفیت جوانان و زنان و همچنین توانمندسازی معلولان، وابستگی به احزاب و مجموعه‌های سیاسی و داشتن گرایشات سیاسی، موضوع محیط زیست و حمایت از تشکل‌های مردمی، بهره گیری از بازنشسته‌های شهرداری تهران، برنامه برای شهروندان شهر ری، تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، داشتن برنامه برای ایجاد ورود افراد خارجی و تامین امکانات متناسب با شأن مهمانان خارجی، نحوه تعامل شورای شهر و شهردار،  درباره وضعیت فعلی شهر تهران و همچنین تشریح برنامه‌ها در جهت واگذاری پروژه‌ها سوالاتی از این کاندیدای شهرداری تهران شد که وی در پاسخ به این سوالات گفت: با آقای دکتر روحانی پیش از قبول کاندیداتوری شهرداری تهران مشورت کردم که به ایشان گفتم بعد از 14 سال اگر شهردار شوم بین دولت و شهرداری هماهنگی ایجاد می‌شود که این هم به نفع دولت و هم به نفع شهرداری تهران است.

وی افزود: نظارت پذیر بودن هر مدیری در هر سطحی باید محقق شود. ما در دو موضوع وضع مقررات برای اداره شهر و نظارت بر عملکرد مدیران در شهرداری تهران به کمک کارشناسان و شورا نیازمندیم تا ابزارهای نظارتی و سیستم‌های جدید در راستای نظارت بهتر تعبیه شود.

قراردادهای بیش از یک میلیارد تومان شهرداری را روی سایت قرار می‌دهیم

نجفی ادامه داد: ظرف ماه‌های آینده تمام قراردادهای شهرداری را که بیش از یک میلیارد تومان باشند به روی سایت شهرداری تهران قرار خواهیم داد که به تبع این عمل شفافیت ایجاد خواهد شد. من شهرداری تهران را چهار ساله نمی‌بینم لذا باید بنیانی بگذاریم که مسائل مالی کاملا شفاف شوند. باید به دنبال ظرفیت‌های خالی درآمد در شهر تهران باشیم. تا وقتی درآمد سهل الوصول و البته خلاف مانند فروش تراکم مازاد وجود دارد شهرداری به دنبال پیدا کردن درآمد پایدار سالم نخواهد رفت. بی تردید برخی پروژه‌های شهرداری تهران می‌تواند با هزینه کمتری به اتمام برسد و تنها نیازمندی آن اعمال مدیریت هزینه‌ها در پروژه است که همه این موارد با شفاف سازی مرتبط است.

وی تاکید کرد: تصور می‌کنم چهار سال آینده در صورت انتخاب برای تصدی پست شهرداری تهران آخرین دوره مدیریتی من در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. اعتقاد دارم نباید هیچ مدیری از هیچ نظارتی در زمینه‌های مالی و سایر حوزه‌ها فرار کند. بی تردید من چنین کاری را نخواهم کرد. باید برای ایجاد درآمدهای پایدار از ظرفیت‌های زیادی که در حوزه‌هایی همچون پسماند و تفکیک و بازیافت وجود دارند بهره بگیریم. موارد زیادی برای درآمدهای پایدار پیش بینی شده است اما شهرداری به دنبال آنها نرفته است.

نجفی در خصوص بافت‌های فرسوده تصریح کرد: بافت‌های فرسوده به دو علت مغفول مانده که یکی نبود سیاست‌ها و راهبرد مشخص است و دیگری عدم هماهنگی و همراهی با دولت، که امروز فضا فضای هماهنگی و همدلی است.

وی در تشریح برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز گفت: این برنامه را برنامه خوبی نمی‌بینم و کسانی که مسئول تهیه آن بوده‌اند نیز از آن دفاع نمی‌کنند. باید تدوین برنامه سوم را از سال 1397 آغاز کنیم.

این کاندیدای شهرداری تهران ضمن تاکید بر حمایت از تشکل‌های مردمی تصریح کرد: در موضوعات مختلفی همچون محیط زیست از این تشکل‌ها حمایت خواهم کرد. چرا که اینها در موضوعات مختلفی از جمله نظارت و تحقق اهداف شهرداری تهران می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند. مثلا در حوزه ایستگاه‌های متناسب برای حضور معلولین که تنها در حال حاضر پنج ایستگاه است می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کرد.

هیچ نوع فساد و کلکی را نمی‌پذیرم

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع فساد و کلکی را نمی‌پذیرد افزود: چرا اصرار می‌شود که شهرداری وارد هر کاری شود. علت آن است که این موضوع و عدم برون سپاری برای بسیاری سود دارد. قطعا تغییرات در صورت انتخاب من عمدتا در رویکردها و برنامه‌ها خواهد بود؛ البته در نیروها نیز تغییراتی اعمال می‌شود.

نجفی درباره موضوع محیط زیست گفت: هنگامی که در شورا خدمتگزار مردم بودم برنامه جامع محیط زیست تدوین شد؛ اما ظاهرا بعدها به بایگانی سپرده شد. در دولت نیز برنامه‌ای تدوین شده که می‌توان با هماهنگی میان این دو برنامه و به صورت مشترک موضوع محیط زیست را در شهر تهران پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حوزه حمل و نقل ضمن اشاره به اهمیت این حوزه تاکید کرد: به طور کامل از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده، امیدواریم با ارتقای ظرفیت‌ها بتوانیم گام‌های موثری در حوزه حمل و نقل برداریم.

کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: حتما در مدیریت‌هایی که توسط بنده دعوت به کار می‌شوند از بازنشستگان نیز استفاده خواهد شد. اما اصل برای ما استفاده از بازنشستگان نیست. در حوزه ترافیک باید به مسائلی همچون اصلاح هندسی، فرهنگ ترافیک و عملکرد پلیس راهور توجه ویژه شود. عملکرد پلیس راهور باید مبتنی بر داده کاوی باشد. در برنامه‌ها قطعا باید مردم ری نیز مورد توجه جدی قرار گیرند.

در شهرداری کار سیاسی نخواهیم کرد

آوردن مدیران از بیرون مجموعه شهرداری تهران کار درستی نبود

مدیریت 12 ساله گذشته را قطعا درست نمی‌دانم

وی تاکید کرد: در شهرداری کار سیاسی نخواهیم کرد و انتخاب‌های ما نیز سیاسی نخواهد بود. اما بی تردید من یک فرد سیاسی هستم و این برنامه نیز برخواسته از تفکر اصلاح طلبانه در مدیریت شهری است. نباید برای دستگاه فراجناحی شهرداری به دنبال مجری سیاسی بود. کلانشهر تهران حتما باید جهانی شود و باید راهکارهای مناسب با آن تبیین شود.

نجفی در خاتمه گفت: مدیریت 12 ساله گذشته را قطعا درست نمی‌دانم چرا که آمرانه بوده و از اشکالات اساسی برخوردار است. آوردن مدیران از بیرون مجموعه شهرداری تهران آن هم تنها از یک یا دو دستگاه کار درستی نبوده و در این مدیریت شهری رویکردهای انسانی مورد قبول نبوده و شهر انسان محور نبوده است. لذا این رویکرد را قبول ندارم. متاسفانه رویکرد مشارکتی مورد قبول این مدیریت شهری نبودهاست، به گونه‌ای که شورایاری‌ها نیز در این دوره تضعیف شده‌اند.

برچسب ها: تدبیر24 ، نجفی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها